שכיב עלו: הזהב הוא בורסה עולמית

שכיב עלו, תושב עוספיה, בן 52, מנהל חשבונות ומנהל עם אשתו חנות תכשיטים מזה 15 שנים, שכיב אומר לנו: "אני חושב שאני היחידי באזור שמוסמך לעסוק בצורפות, אני למדתי את זה"..."ההבדל בין מחירי הזהב, הוא מחיר הייצור, מחיר התעשייה, יש ידיים עובדות שהם יותר זולות ויש ידיים עובדות שהם יותר יקרות, אי אפשר להשוות עבודה איטלקית לעבודה מקומית, או לעבודה ערבית".

30.07.2007 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שכיב עלו: הזהב הוא בורסה עולמית

שכיב: "לנהל עסק בתוך דליה עוספיה זה לא קשה, אבל זה לא תמיד כדאי, ניהול עסק בישוב שונה מניהול עסק במקומות אחרים, למשל בערים כמו חיפה או ת"א, קודם כל במחזוריות, בשם של האוכלוסייה, אבל זה מרכיב מאוד חשוב".

"אנחנו מתעסקים עם כל שכבות הגילאים, אבל הקליינטים שלנו בעיקר צעירים שדורשים דברים אופנתיים, של היום, של הדור החדש ולא של הדור הישן, יש כאלה שבאים בדרישות של תכשיטים של פעם".

"האוכלוסייה בחברה שלנו מתחלקת לכמה: יש אוכלוסייה שיש לה את היכולת ויש אוכלוסייה שאין לה את היכולת, מדובר שאנחנו עובדים בענף שהוא ענף לא עיקרי, לא מזון, ענף די שולי, אז מי שיש לו את הכסף, אז אין לו את הבעיה,  עכשיו נשאר גם זה שרוצה להשתוות לצד השני וגם בגלל המנטליות, לחתונות או לאירוסין, צריכים לענוד זהב, אז גם הוא רוצה להשתייך, וקונים תכשיטים לאירועים כאלה".

שכיב: "לי יש סחורה שהיא די אופנתית, אני די מוכר בשוק, 15 שנים ויותר, אני תמיד משתנה עם האופנה, כל תכשיט אצלי יש לו אחריות של שנה, יש אנשים שקונים ויש שבאים להחליף תכשיטים, למשל תכשיטים שהושחתו, או שנקרעו".

"אני חושב שאני היחידי באזור שמוסמך לעסוק בצורפות, אני למדתי את זה".

לגבי עיצוב התכשיטים: "יש חלק שבא מוכן בגלל שזה סחורה שהיא תוצרת חוץ, איטליה וכל מיני ארצות אחרות של אירופה, יש גם סחורה ישראלית כמובן, ויש סחורה מקומית שאנחנו בדרך כלל עושים אותה".

בעניין הבנק שלי: "אני מנהל חשבון בבנק חיצוני, לא מקומי, קצת רחוק מכאן, הבנק שאני מתעסק איתו הוא בנק עסקים די גדול בצפון, לכן אני מרגיש כמו כל אחד שיש לו עסק, אני אף פעם לא הייתי צריך סיוע לעסק שלי ולא בדקתי אם מגיע לי או לא".

"לנהל עסק בכרמל זה לא קל וזה לא קשה, כל עסק לגופו, יש כל מיני עסקים, יש כאלה שהם יותר גדולים מהעסק שלי, יש עסקים יותר קטנים, אי אפשר לעשות הכללה".

"מחירי תכשיטים הולכים לפי גרם, ולכן אי אפשר להשוות בין תכשיטים, כמה הוא עולה, כי זה הולך על פי גרם ועל פי מחיר שוק, הזהב עולה בהתאם, כי כל יום יש שינוי בשוק, הדולר כל יום משתנה, הזהב משתנה, למרות שכל השינויים האלה הם לא משפיעים על המחיר לאותו עת, הם משפיעים אחרי חודשיים שלוש".

"הזהב הוא בורסה עולמית, המחיר שלו נקבע בשוויץ ולא כאן, ההבדל בין מחירי הזהב, הוא מחיר הייצור, מחיר התעשייה, יש ידיים עובדות שהם יותר זולות ויש ידיים עובדות שהם יותר יקרות, אי אפשר להשוות עבודה איטלקית לעבודה מקומית, או לעבודה ערבית, זה שונה. 

תגובות

9. hani לפני 17 שנים
כל הכבוד
8. נ.ג. לפני 17 שנים
سمعتك ذهب
7. סנד לפני 17 שנים
עד מאה כעשרים
6. ن م לפני 17 שנים
الى الأمام وفقك الله
5. עספאניה לפני 17 שנים
תבורך
4. סלימאן לפני 17 שנים
האדם הכי ישר שיש
3. דרוזי לפני 17 שנים
היה פעם זהב
2. מואפק לפני 17 שנים
הזהב הוא בורסה
1. . לפני 17 שנים
כל הכבוד

מומלצים