סחר באשא, מעצבת תכשיטים

סחר באשא, בעלת חנות לתכשיטים שהיא בעצמה מעצבת תכשיטים מכסף, מזהב, מחרוזים ומתכות אחרות, שנמכרים לחובבי התכשיטים ובמיוחד כתרים לכלות, עובדת עם בעלה יד ביד, שניהם למדו עיצוב, יוסף באיטליה, וסחר אצל  מורה איטלקיה שלמדה עיצוב עם בעלה, סחר מזה שבע שנים מעצבת ובונה תכשיטים, יוסף: "השאיפה שלנו לעשות מפעלון של צורפות בבית, אנחנו רוצים להגיע לרמה שאנחנו נייצר בעצמנו את האומנות של הזהב".

23.08.2007 מאת: אמלה חלבי ופהימה חלבי
סחר באשא, מעצבת תכשיטים

סחר: "אין דבר קל בחיים, אבל תלוי איך אתה לוקח את הדברים, עיצוב התכשיטים זה תחביב וזה כיף לעסוק בו, זה גם כישרון, אם אין כשרון אז עדיף לא להתעסק עם זה, כל דבר שאני מעצבת, אני אוהבת שיקחו, העסק מתנהל כאן בקלות, כי זה קרוב לבית ובעלי תומך גם".

סחר באשאסחר: "אני למדתי עיצוב ממורה איטלקית שלמדה עם בעלי באיטליה, אני עוסקת עם זה כבר שבע שנים ויש לי רקע וכשרון בעיצוב תכשיטים, מבחינת הזמן שלוקח לעצב תכשיטים, כל תכשיט שונה מהאחרים, תכשיטי ההרכבה שלנו למשל, כל תכשיט לוקח לפחות יומיים".

"יש היום מודעות בדליה ועוספיה לתכשיטים,אני ממש מופתעת מההתפתחות הקיימת בעיר והמודעות לאופנה, כלות ובחורות באות ומתאימות תכשיטים לשמלות וזה דבר מדהים".

סחר: "אני רוצה להזמין את כולם לבוא ולהסתכל, יש לי הרבה תכשיטים יוקרתיים שהם עיצוב יד, יש בהם זהב, כסף, פנינים אמיתיים, אבנים, קריסטל סברובסקי, לבנים יש תכשיטים גם עם כסף וחגורות".

סחר באשאיוסף חמיד באשא: "תכשיטים מאז ומתמיד נהוגים בעדה הדרוזית, פעם היה היעוד שלהם לחסוך כסף, היו קונים זהב, נטו זהב בשביל המשקל שלו לשעת צרה, היום יש מודעות מאוד גבוהה בעדה הדרוזית בכלל ל"מודה" הקיימת, לכן היום יש דרישה, לא סתם לקנות זהב לפי משקל, אלא הבחורות היום והכלות רוצות להתלבש לפי המודה והן באות להתאים את  התכשיטים לפי הביגוד והשמלות ערב שלהן, וזו ההתמחות שלנו, אני למדתי עיצוב אופנה באיטליה, בבית ספר שנקרא מרנגוני שזה נחשב הטוב ביותר בעולם, אשתי סחר למדה ע"י מעצבת אופנה שלמדה איתי באותו בית ספר שהתמחתה בתכשיטים".

יוסף: "כל עסק צורך הרבה זמן, בין העבודה שלי ללימודים שלי, אני סטודנט, אני צריך לתת את החלק שלי בבית כמה שאני יכול, לכן יש חלוקה של שעות פתיחת העסק, משעה 11:30 ועד 15:30 ופותחים שוב מ17:30 עד 20:30, החלוקה הזאת מאפשרת לסחר לטפל בבית בבוקר ולהיות עם הילדים, ובזמנים שלי אני תומך".

סחר: " העיצוב עושה טוב לידיים, זה כמו מוטוריקה עדינה וגסה, זה מחזק את הידיים".    

סחר באשאיוסף: "לגבי התכשיטים, חלקם אנחנו בונים אותם בניה, מודלים שהם רק שלנו, "פטנטים שלנו", את בניית התכשיטים המסובכים ביותר אנחנו מתעדים, יש לנו גם את הלוגו שלנו, תכשיטים רגילים שזה לא יציקה, אנחנו לא מתעדים".יוסף: "השאיפה שלנו לעשות מפעלון של צורפות בבית, אנחנו היום קונים את הזהב, אבל אנחנו רוצים להגיע לרמה שאנחנו נייצר בעצמנו את האומנות של הזהב, גם המתכת נייצר בעצמנו, אף פעם לא היה עסק כזה בעיר, היום יש לנו גם קולקציה לגברים, אנחנו מתחילים לעסוק בקולקציות, כל שישה חודשים, הכי חשוב שהמחירים שלנו הם 30 עד 40% זולים מכל מקום אחר בארץ ".

תגובות

7. \ליליאנוווש לפני 16 שנים
לעמתותייי בהצלחה ..!
6. הגר לפני 17 שנים
מקסימה
5. imme לפני 17 שנים
סחר המיוחדת
4. חסנאא לפני 17 שנים
זה יפה מאוד
3. ע & מ לפני 17 שנים
באשא זו אומנות
2. סאמיה לפני 17 שנים
כל הכבוד ובהצלחה
1. בתחום העיצוב..... לפני 17 שנים
להיות מעצב זה לא פשוט......

מומלצים