דיעה אישית: עיספיא בצל האיחוד

תושבי עיספיא עדים לאחרונה לאדישות ולהתעלמות של מנהיגי ואנשי הציבור בדלית אלכרמל למאבק פירוק האיחוד בעיספיא. והסיבה הבולטת היא התקרבות מועד הבחירות לרשות המוניציפאלית בעוד שנה וחדשיים לערך.

24.08.2007 מאת: שבלי עזאם
דיעה אישית: עיספיא בצל האיחוד

בד בבד, משקלנו וחשיבותנו האנושית כבני כפר שכן מתגמדת ומתמזערת לעומת משקלנו וחשיבותנו האלקטוראלית בעיני המועמדים מדלית אלכרמל, והכפר עיספיא בן מאות השנים של היטוריה, מורשת, זהות, יישות ובית של יותר מעשרת אלפים תושבים הופך בין יום ולילה למחסן קר וחשוך של "קולות" ותו לא, וחבל שכך.

-
מזה מאות בשנים ששני הכפרים עיספיא ודלית אלכרמל חיים בהרמונייה, מיזוג ובשיתוף פעולה טוב תוך כבוד הדדי לצרכים ולמאוויים של שני הצדדים, ומן המצופה והראוי שזה ימשיך כך, אך לצערי איחוד הרשויות הכפוי עלינו עשוי בעתיד הקרוב לקרוע ולהשחית את מרקם היחסים בין תושבי שני הכפרים, וחבל שמנהיגי דלית אלכרמל עדיין לא הפנימו את הדבר הזה.הרי ברור לכל שתושבי עיספיא אינם מתכוונים להשלים עם עובדת היותם חסרי פרוגרטיבה לגבי חייהם ועתידם ולא יסכימו אי פעם לוותר על עצמאותם הניהולית בכפרם, וחבל שאנשי הציבור והמנהיגים בדלית אל כרמל לא מבינים שמצוקת תושבי עיספיא תשליך מהר מאוד על חיי תושבי דלית אלכרמל.

-
תושבי עיספיא ברובם המכריע לא ייתנו ולא ירשו קיום כלשהוא של קמפיין בחירות בעיספיא בין אם זה מועמדים מדלית אלכרמל ובין אם זה של כאלה מעיספיא, אין יותר פשרות וסלחנות עם מיעוט זניח ומכור שבא לכפות את עצמו על הרוב בעיספיא.

-
מכאן אני קורא לכל מנהיגי דלית אלכרמל להתעשת ולהרגיע את המוטיבאציות הפוליטיות שלהם בכפר עיספיא ולתת כבוד וסולידריות עם מצוקת תושביו, ולו רק מפאת השכינות הטובה. כמו כן אני קורא להם לבוא ולהצטרף אלינו במאבק לפירוק האיחוד ולהחזרת השפיות והטבעיות של חיינו כשני כפרים שכנים.

תגובות

10. כיעור האמת לפני 17 שנים
האיחוד הרס את הכרמל
9. עספאוי לפני 17 שנים
האיחוד טוב
8. אוביקטיבי לפני 17 שנים
התפטרנו משלטון החמולות
7. חלבי דאהש סלאמה לפני 17 שנים
נגד האיחוד
6. חלבי לפני 17 שנים
לדבר זה תמיד טוב
5. בחיבק יא עספיא לפני 17 שנים
עספיא
4. יוסף ח לפני 17 שנים
האחוד
3. איכפתי מאוד לפני 17 שנים
חייבים להתחיל לעשות משהו
2. תושב מדליה אנחנו באותו צלחת לפני 17 שנים
אתם סמל ההתאחדות
1. סיף לפני 17 שנים
לא לתת עוד הזדמנות בשלב נוסף לעינויינו

מומלצים