האם העולם מתקרב לקצו?

בשנים האחרונות , העולם שבו אנו חיים וחלק ממנו, עובר תופעות מעניינות, מדאיגות ומפחידות, האקלים משתנה מקיצוניות אחת לקיצוניות אחרת, שינוי זה  משפיע על העונות ומטשטש אותן,  משפיע על החום ועל הקור, על מחזור המים ניקיונם וזיהומם, ריבוי המחלות ובמיוחד המחלות הסרטניות ומחלות סופניות וכרוניות אחרות וגם משפיע על טבע האדם ועל התנהגותו.

25.08.2007 מאת: אמין זאהר
האם העולם מתקרב לקצו?

השאלה האם תופעות אלה של הטבע הן מעשה ידי אדם או רצון הבורא? האם תופעות אלה מעידות  שהעולם מתקרב לקיצו ע''פ מספר אמונות?

חשוב לנו לבני האדם על הפלנטה לחשוב ולהתעמק במה שקורה, אנחנו חלק מהתופעה ואנחנו אשר  משלמים את המחיר , מחיר יקר מאוד שיעלה בחיינו ובאיכות חיינו.

יש האומרים " אני לא מפחד" אדם שטוען שהוא לא מפחד הוא אדם בלתי שפוי וחי במציאות אחרת. הפחד מקרב את האדם  לנקודת האמת.  המוות לדוגמא הוא נקודת אמת.

העדר אמונה בחיים שלאחר המוות (גלגול נשמות) בעולם המערבי המודרני, בעולם הנצלני המתועש , בעולם החומרני גורם לרוב האנשים בו לחשוב שהחיים האלה הם כל מה שיש, ואין חיים אחריהם . מחשבה אומללה זאת היא הסיבה להרס הקיים ולתופעות המפחידות שעוברות על עולמנו ומאיימות על קיומנו.

האמונה " בחיים האלה הם כל מה שיש" גרמה לאדם המודרני לא לפתח חזון לטווח ארוך. האמונה הזאת גרמה לאדם המודרני להחריב את הפלנטה למען צרכיו המיידיים (סיפוקים חומריים מידיים, רווחים כספיים) ולחיות חיים אנוכיים שהשפעתם עלולה להיות הרת-אסון לסיכויי העתיד.

השר לאיכות הסביבה בברזיל אמר פעם:

" החברה המתועשת המודרנית היא דת קנאית, אנו הורסים, מרעילים ומחריבים את כל צורות החיים על הפלנטה. אנו חותמים על שטרות שילדינו לא יוכלו לפרוע..... אנו חיים כאילו היינו הדור האחרון על גבי הפלנטה. ללא שינוי גמור בלבנו, בחזוננו, יהיה סופה של האדמה כמו זה של ונוס, החרוכה והמתה".

אלוהים ברא את העולם בצורה מאוזנת והתאים אותו לחיים הן של האדם , הן של החי והן של הצומח. איזונים אלה ייצבו את האקלים, את מחזור המים בטבע וכל חי שרד ע''פ היכולות הטבעיות שניתנו לו.

הקדמה המסחררת, התעשייה הכבדה ב מאה השנים האחרונות ובמיוחד בתקופה של אחרי מלחמת העולם השנייה גרמה לשינוי המורגש במזג האוויר. הקדמה והתעשיה הם גורם מכריע בפגיעה באיזונים של הטבע.

שינוי במזג האוויר הוא מעשה ידי אדם, החל מהמאה ה 19 מדענים רבים ראו במודרניזציה וההתפתחות התעשייתית וגידול הצריכה באנרגיה כגורמים עיקריים לשינוי באווירה הבין לאומית.

עוד בשנות השמונים במאה החולפת הורגשה עלייה ממוצעת בדרגות החום  בכל שנה. העלייה הזאת הדירה שינה מעיני המדענים וחלק ממנהיגי העולם.

מדינות רבות אז החלו בהכנת תוכניות מחקר לאומיות, או השתתפו בפרויקטים משותפים עם מוסדות בין – לאומיים לבדיקת השינויים במזג האוויר הנגרמים כתוצאה מהפעילות האנושית.

בוועידה הבין לאומית למזג האוויר אשר נתקיימה בנובמבר 1990 , אישרו המשתתפים את סיכומי המחקר שהוכן ע''י קבוצת מומחים ממספר מדינות.

מחקר זה גילה כי באם יימשך הגידול הטבעי של אוכלוסיית העולם בקצב הנוכחי וההתפתחות התעשייתית בהתאם, סביר להניח כי דרגות החום יעלו שתים עד שלוש דרגות בעשרים עד שלושים השנים הבאות, העלייה בדרגות החום תגיע לשיא של 5-6 דרגות באזורים הקרים והבינוניים.

התוצאות הצפויות מעליה זו של דרגות החום על "ההדרוספיר" החלק המכוסה במים ובשלג של פני הקרקע מדאיג במיוחד, כוון "שההדרוספיר" רגיש מאוד לשינויים במזג האוויר ותגובתו לכך מהירה, ולכל שינוי בדרגה ההידרולוגית שלו השפעה ישירה על הפיתוח הכלכלי ועל הסביבה בכללותה באזורים שונים בעולם. דבר אשר יגרום למהפך בתנאי חייהם של תושבי האזור. 

  
אזורים בקווי הרוחב העליונים  יוצפו- במיוחד בקוטב הצפוני והדרומי- במהירות במים מתוקים כתוצאה ממיסת הכרח והשלגים המכילים כמויות ענק של מים מתוקים – מעל 24 מיליון קילומטר מעוקב- המצב החדש שנוצר, יביא לעליה במפלסי מי התיהום והימות, אשר יכול להגיע לגובה של מטר במהלך תקופה קצרה יחסית   וגם לגרום לאסונות במקומות הנמוכים ובחופים דוגמת הולנד, בנגלדש (השנה הוצפה בנגלדש מספר פעמים) והערים לונדון וסאן בוטרוס בורג.

ד''ר רוברט סוואן טוען:" הקרחונים אכן נמסים בקצב שיציף בעתיד את העולם, הולנד תהיה הארץ הראשונה שתימחק, כל המקומות השטוחים על פני כדור הארץ , כמו בנגלדש, ייעלמו. רק כשזה יקרה, אולי העולם יתעורר וינסה לפתור את הבעיה"( ידיעות אחרונות 2/9/96"טיול מתחת לחור באוזון").

עם העלייה בדרגות החום תגבר ההתאדות מהיבשות ומהימים. האויר יהיה לח יותר (מורגש טוב בימים אלה אצלנו) , מהירות המחזור ההידרולוגי תגבר , וגם תגדל כמות הגשמים.

שינוי כזה במזג האויר יגרום לבילבול גדול באירגון שבתוכו קיים האיזון בין מי היבשה למי הימים.

רק להזכיר, כולנו זוכרים את סופת הקתרינה בארה''ב מלפני שנתיים בערך, ואנו זוכרים את ההרס שהשאירה אחריה. הסיבה "לקתרינה" היא עלית הטמפ' על פני מי הים ברבע מעלה בלבד.

לבסוף, השינויים במזג האויר הם נגרמים ע''י גורם אנושי ומעשי ידי אדם. המצב אינו קל ומחייב חשיבה אחרת. איכות חיינו נפגעת מיום ליום .

תגובות

4. כרמלי לפני 17 שנים
האדם רוצח עצמו בידו
3. עספאווי לפני 17 שנים
תגובה למס' 2
2. דילאווי לפני 17 שנים
כל הכבוד
1. סלמאן לפני 17 שנים
אמין מתי זה יגיע

מומלצים