כמאל עדואן, חבר עירייה חדש, עם הרבה תוכניות לעתיד

כמאל: "אנחנו אוכלוסייה שאף פעם לא התרגלנו לחיות תחת חוק"..."יגאל שחר- הממונה על המחוז, כפה את חברות הגביה על העירייה וגם לעירייה היה אינטרס שכך יהיה "..."אנחנו נבחרנו לא בשביל להתפטר"..."עשרות אנשים עובדים בדליה באופן קבוע בסחר בסמים"..."בישיבה עם מפקד המחוז הצפוני שמעון קורן, אני דרשתי לתת לעיר הכרמל תוכנית עבודה של משטרת חיפה שנתית"..."האיחוד פיזית קיים, אבל מנטאלית לא קיים, אני אישית בעד האיחוד".

06.09.2007 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כמאל עדואן, חבר עירייה חדש, עם הרבה תוכניות לעתיד

כמאל עדואן, חבר עירייה חדש שהחליף את חסין אבו סאלח שהתפטר, כמאל- קצין משטרה לשעבר, פעיל חברתי, הרבה שנים בפעילות ציבורית, חבר הנהלת המתנ"ס עשר שנים, הנהלות כדורגל, ועדי הורים, ממקימי הועדה למלחמה בסמים ומעורב בפוליטיקה הרבה שנים.

כמאל: "הייתי מעורב במערכות פוליטיות, כשהתמודדתי במקום השני ברשימת אבנאא אל ג'בל, זה מתוך כוונה לכנס והיה הסכם רוטציה שאני נכנס אחרי שנתיים וחצי, כך שמבחינה מנטאלית נפשית הייתי ערוך ומוכן להיכנס לעירייה, בבחירות קיבלנו מנדט והיה חסר לנו כ- 70 קולות למנדט השני".

שאלה: "מה קורה לגבי תקציב העירייה?"

כמאל עדואן כמאל: "התקציב לשנת 2007-08 אושר בחודש יוני ע"י משרד הפנים ולא ע"י מועצת העירייה, בגלל שהיו בעיות באופוזיציה ובקואליציה שלא הצליחו להעביר תקציב, בגלל החשב המלווה התקציב הזה אושר ע"י שר הפנים בלי אישור מועצת העיר. הדיון שערכנו בתקציב, זה היה דיון כללי, יותר עדכונים מאשר השפעה, כי אין לנו שום השפעה עליו, במסגרת הסמכויות שלנו כמועצת עיר ולפי חוק התקציב, אנחנו יכולים להשפיע על התקציב, לשנות ולהעביר כסף מסעיף אחד לסעיף אחר לפי סדר העדיפות של העניין".

שאלה: "מה בעניין סעיף הספורט, זה נמצא או לא?"

כמאל: "סעיף ספורט מופיע, השאלה היא איזה כסף אתה מעביר וכמה כסף כל סעיף כזה קיבל, אז יש סעיפים שקיבלו יותר מדי נפח, לא מוצדק לדעתי ויש שלא קיבלו נפח וגם זה לא מוצדק לדעתי, הנושאים שקיבלו נפח הם יותר כיסוי חובות ותשתיות, חינוך קיבל תקציב,לדעתי לא מספיק, לא היה מספיק דגש על נושא חברה, נוער, ספורט, לדעתי יש הרבה מה להחליף ולשנות בתקציב הזה, כולי תקווה שבישיבת הדיון הקרובה על התקציב, נצליח לשנות ולהעביר כסף מצד לצד, ע"מ לשפר".

שאלה: "באיזה צד אתה בקואליציה או באופוזיציה?"

כמאל: "אני לא בקואליציה ולא באופוזיציה, אני אדם מאוד עצמאי וענייני, אני בודק לגופו של עניין ומקבל החלטות לגופו של עניין ועל פי ההיגיון הבריא שלי וטובת הכלל, אני ביחסים טובים עם כל חברי מועצת העיר, וזה בגלל האובייקטיביות והענייניות שלי לגבי ההתיחסות לנושאים הבוערים, מאחר ואני מוצא בעבודתי כמין שליחות ואני צריך לעשותה במצפון שלם ונקי".

שאלה: "מה התיחסותך לזה שיש הרבה תלונות מצד התושבים לגבי התנהלות העירייה בגביה?"

כמאל: "בנו עירייה, בלי מתן תשתית, גם לא מנטאלית שאנשים יהיו מוכנים לעיר, וגם לא תקציבית, לכן ישנם בעיות, אנשים צריכים להתרגל לחיות בעיר, חוקים, תקנות וחוקי עזר, שהם בחברה נורמאלית ובמנהל תקין כמו בעיריות אחרות ותיקות, אז מובן מאליו שיש חברת גביה, ושצריך לשלם עבור כל מיני דברים, למשל מי שרוצה להוסיף חדר או מרפסת אז צריך לקבל היתר ולשלם עבורו, אנחנו אוכלוסייה שאף פעם לא התרגלנו לחיות תחת חוק, התרגלנו להיות כולנו חברים, משפחה וקרובים, לכן לא לוקחים ברצינות שיקולים של מגבלות חוק, מאחר והיום יש חוקים שמגבילים את הרשות המקומית, ומחייבים אותה לפעול על בסיס חוקי עזר, קשה לאזרח להתרגל אליהם".

"לגבי חברות הגביה: על פי ההסכם שחתום איתם ואני קראתי אותו, מי שחתום על זה, זה הממונה על המחוז יגאל שחר, הוא כפה את חברות הגביה על העירייה וגם לעירייה היה אינטרס שזה יהיה כך, כי העירייה היתה חייבת לחברת "מגער" כסף 2.5 מיליון ש"ח ומגער תבעה את העירייה, וזו ע"מ להגיע לפשרה, הסכימה לקבל חוזה שמוקצב ל-4 שנים, כאשר בשנתיים הראשונות "מגער" מקבלת 6.5 % עמלת גביה על כל הכסף שנגרע מהאזרחים, העבודה נעשית על פי חוק ההוצל"פ, ההסכם הזה עד 2007 ויש באפשרות העירייה להמשיכו עד 2009, אבל אז אחוז הגביה ירד ל- 4% בסוף הארבע שנים החוב של העירייה כאילו נמחק, אז במקום שהעירייה תשלם את הכסף ותעיף את החברות, אז היא נותנת להם 4 שנים שבסופם החוב של העירייה נמחק. מצד שני חברת הגביה גרמה לפיטורי עובדי הגביה שהם תושבי העיר ועבדו בעירייה, החברה גם מקבלת את כל השירותים המשרדיים על חשבון העירייה, וזה לדעתי הרבה מאוד כסף. לדעתי אחוז הגביה לא עלה, כי אם מקזזים את כל ההוצאות שאנחנו משלמים לחברת הגביה, אז אנחנו לא הרווחנו כלום ובנוסף פיטרנו 4, 5 פקידות שעבדו והתפרנסו, התושבים מתלוננים על הנושא הזה ובצדק, כעיקרון התושבים צריכים לשלם את המסים מיים וארנונה, יש כאן בעיה מנטאלית, הם ישלמו לפקיד בן הכפר את המסים כי יש קרבה וחברות ויש שפה משותפת , אבל לאחד זר שבקושי מדבר עברית הם לא ישלמו". 

"אני הגשתי הצעה להוציא את חברת הגביה ולהקים מנגנון גביה של העירייה שבנוי ומבוסס על תושבי המקום, זה יוריד נטל גדול מהתושבים, אז הם יתעסקו רק באלה שהם בעלי חובות גדולים ובעיתיים וזה יפחית את אחוזי העמלה, אני מקווה שנצליח עם זה, כי אנחנו בסופו של עניין כפופים גם לחשב המלווה שהוא אחראי על הממונה על הגביה וגם למנהל המחוז". 

"אנחנו נבחרנו לא בשביל להתפטר, אלא בשביל לנסות לשנות מצב, אני לא חושב שלהתפטר זה יפתור בעיה, כי ברגע שאתה חלש אז יש ועדה קרואה שמנהלים ומחליטים בשבילך והמדיניות נוגסת בך".

שאלה: מה התיחסותך לנושא הסמים בעיר?".

תמונת מפקד תחנת חיפה עם השיח'יםכמאל: "בעניין הסמים בעיר, אני עסקתי בנושא סמים בשני מישורים, גם כקצין משטרה וגם במישור הקהילתי, אני יחד עם חברים הקמנו ב1988 הועדה למלחמה בסמים, בדליה התחילו לעסוק בסחר בסמים בגלוי ובאור יום, כי התושבים היו תמימים, מה שעשינו אז זה הצליח בצורה בלתי רגילה ואנשים נכנסו למודעות לעניין, היום אני יודע שעשרות אנשים עובדים בדליה באופן קבוע בסחר בסמים, אנחנו צריכים פתרון מעשי. אני הייתי בישיבה עם מפקד המחוז הצפוני שמעון קורן, אני דרשתי לתת לעיר הכרמל תוכנית עבודה של משטרת חיפה שנתית, שניתן אחר כך לבדוק ולמדוד את ההצלחות שלה, וביקשתי למנוע את העבירות על ידי אכיפה והסברה, בתחום התנועה, הסמים ועבירות האלימות, הם הבטיחו שהם מודעים לעניין וזה יטופל בהתאם, לדעתי הפתרון היחיד לסמים זה החינוך והמניעה- הסברה, סדנאות, הרצאות, ימי עיון עם מומחים ורופאים ופסיכולוגים..., כך מצליחים, המניעה של הסמים צריכה להתחיל בבית, ע"י חינוך".

"בכל סם יש חומר פסיכוטי שפוגע במרכז העצבים של המוח, וגורם לאיבוד איזון, ומי שלוקח את הסם מאבד את ההערכה של הזמן והמרחב, מאבד שליטה על הגוף שלו, אין הבדל בין סם קל לקשה, כי הם עושים אותו אפקט, יש סמים שיש להם "פלאשבק" אחרי יומיים מלקיחת הסם זה חוזר בטראנס, כמו כדורי החגיגת, זה הכל מסוכן".

שאלה: "האם אתה נשאר עם תנועת אבנאא אל ג'בל או פונה לדרך אחרת?"

כמאל: "נכון להיום, אני נציג "אבנאא אל ג'בל" כחבר מועצת העיר, אז אני מחויב ל"אבנאא אל ג'בל" בקדנציה הזו, לגבי מה שהולך להיות בעתיד, אני עוד לא החלטתי ולא גיבשתי החלטה, כי ההרכב הפוליטי של העיר בעקבות האיחוד השתנה וקשה מאוד היום להתמודד לבחירות אם אין לך בסיס כוח פוליטי מוצק, פעם זה היה המשפחה והיום זה לא מספיק, זה שיקול שצריך לקחת בחשבון, עד לפני הבחירות האחרונות "אבנאא אל ג'בל" היה רעיון טוב, אני לא יודע עדיין לקבוע אם זה טוב להמשיך איתו, בדליה המושג "אבנאא אל ג'בל" לא היה אף פעם, לא היינו מאוחדים כמשפחה, כמו אבנאא אל ג'בל בעוספיה, אנחנו בדליה כל החיים היינו חלק מהתושבים, נבחרנו ובחרנו ורצנו, בעוספיה הם היו כוח כתנועה דמוקרטית אמיתית וזה יאמר לזכותם".

שאלה: "האם אתה בעד האיחוד בין שני הכפרים או פירוקו?"

כמאל: "האיחוד של שני הכפרים הוא דבר טוב, כי האיחוד למעשה פיזית קיים, מנטאלית הוא לא קיים, האיחוד שינה את כל המפה הפוליטית, היום בשביל להגיע לראשות עיר, או לחברות במועצת העיר, כל אחד יכול בעצם, אם הוא יודע לשחק את המשחק הפוליטי נכון, הבעיה באיחוד הזה שהוא נעשה בצורה חפוזה מדי, בלי הכנת תשתיות, כמו הרחבת שטח שיפוט, תשתיות, תעשיות ועוד, וגם בלי הכנת תשתית מנטאלית שאנשים יבינו ויתרגלו לאיחוד הזה, היום האנשים גם לא רוצים לתת צ'אנס לאיחוד, אני אישית בעד שהאיחוד הזה ישאר".

תגובות

22. עדואן עדואן לפני 17 שנים
תגובה לסלים מס' 21
21. סלים לפני 17 שנים
אז למה הוא חלק מרשימה כזו?
20. למספר 18+19 לפני 17 שנים
תגובה למס' 18 ו 19
19. סלים לפני 17 שנים
אני נגד רשימות משפחתיות
18. מעיר הכרמל לפני 17 שנים
מספיק
17. לוכד נחשים לפני 17 שנים
לנחש מתגובה 16!
16. נחש לפני 17 שנים
לכמאל אין איחוד זה נגמר
15. אוביקטיבי לפני 17 שנים
כן לאיחוד
14. וליד לפני 17 שנים
כמאל בהצלחה
13. חלבי דאהש לפני 17 שנים
ברכות
12. פ..... לפני 17 שנים
לא צריך לחשוף שיש עיר
11. דילואני לפני 17 שנים
לכמאל עדואן
10. صافي اسعد حلبي לפני 17 שנים
الامل الدائم...
9. מאייה לפני 17 שנים
כמאל זו חשבה נכונה לאנשים גדולים
8. utk לפני 17 שנים
אין אימונה בפולטקאים
7. בד..... לפני 17 שנים
אני מברך אותך ו/שמח
6. מודאג לפני 17 שנים
לצורך השינוי!
5. wesam לפני 17 שנים
עדואן
4. סלאח נסראלדין לפני 17 שנים
ברכות לאבו האדי כמאל
3. אמיתי לפני 17 שנים
כך צריך לנהוג פעיל ציבור
2. מעוספיה לפני 17 שנים
יכול להיות דברים נכונים אבל כמאל
1. עובר אורח לפני 17 שנים
בהצלחה!

מומלצים