זיאן מקבל את תמיכת העמותה להגנה על האדמות

להגיע לתמוך מתוך דאגה לאלה שקבלו צווי הריסה זה הפך למתבקש בימים האחרונים, חליל חלבי שחוזר מסיור ומפגש עם בעלי בית שקבלו צו הריסה וההנהגה הדתית הדרוזית מודאג יותר.

03.01.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
זיאן מקבל את תמיכת העמותה להגנה על האדמות

לאור ההודעה על הריסת בית בכפר ירכא, קיימו חברי העמותה הדרוזית להגנה על האדמות והמשכן סיור שטח בכפר, ביקרו בבית המיועד להריסה, ובסוף הסיור ביקורו בבית של משפחת ראמז סאלח זיאן להזדהות ולעידוד המשפחה.

בבית המשפחה נכחו שיח' מוופק טריף, סגן השר איוב קרא, ח"כ עבדללה אבו מערוף, חסין פארס יו"ר וועדת התכנון המקומית ועוד מכובדים ואנשי דת.

במפגש הוסבר ע"י חסין פארס השתלשלות התכנון בירכא ומעמד הבית המיועד להריסה.

מההסבר עולה כי הבית נמצא בגוש 18896 חלקה 31 בתכונית המתאר העתידית של ירכא ובתוך הקו הכחול, כך שהיא צריכה להיכנס למתאר ביעוד מגורים.

שנית הבית נמצא בשכונת רבין, משרד הבינוי והשיכון הקצה 4 מיליון ₪ לתכנון השכונה, ואישור להרחבת השכונה התקבל ב 15/12/2016 במפגש שהתקיים עם הגב' שירי ברנד מ"מ מנהלת מנהל התכנון הארצי, ההרחבה כוללת בית משפחת זיאן ולכן אין מקום לצו ההריסה.

כמובן הבית נמצא  על אדמה פרטית ובסביבתו וקרבתו בנייה ככל בנייה שיש בכפרים אצלנו.

שיח' מוופק וסגן השר, דברו על המפגשים שקיימו עם המשנה ליועמ"ש ארז קמיניץ והשר כחלון ועל הפעילות שלהם כדי למנוע הריסת הבית, כמו כן דבר ח"כ עבדאללה אבו מערוף והסביר על המדיניות ומה נדרש.

פהמי חלבי יו"ר העמותה להגנה על האדמות נתן הסבר מפורט ומקיף ודיבר על מדיניות התכנון בכפרים הדרוזים החל מצוות 120 ימים שמינתה הממשלה בראשות הממונה על התקציבים אמיר לוי, בעקבותיה הוקמה ועדת ארז קמיניץ ה"ארורה" בראשות  המשנה ליועץ המשפטי של הממשלה שבגללה הורסים בכפרים הדרוזים היום.

בהמשך דבריו פהמי התייחס להשלכות המתבקשות מוועדות אלו ודרש הסדרה כוללת ושלמה לנושא התכנון והבניה בכפרים שלנו, ולא להסתפק בפתרונות זמניים פה ושם הבנויים על מפגשים כאילו סודיים עם פקיד זה או אחר, ללא פרוטוקול או הסכם כתוב, שלא מחייבים אף אחד, שיטות שעבר זמנם.

חליל חלבי: "הסדרה כזאת חייבת להתחיל בפגישה עם ראש הממשלה האחראי למדיניות שבעקבותיה תתקבל החלטת ממשלה, ורק אחרי ההסדרה שתהיה עם לו"ז קצר יתחייבו כל מנהיגי העדה והציבור הרחב, לבנות בתחום הקו הכחול, את המהלך הזה ניתן לבצע רק בהסכמה של כולם ובאחדות ציבורית, בסוף המפגש היו שאלות מחברי העמותה, כולנו תקווה שהבניין לא ייהרס".

חליל: "חברי העמותה למרות דברי ההסבר טרם  השתכנעו מהכוונות שיש ולכן יערכו בקרוב מפגש מיוחד ויתקבלו החלטות אופרטיביות".

ביקור אצל משפחת זיאן בירכא

תגובות

3. תאמר לפני 7 שנים
רק העמותה להגנה על האדמות יכולה
2. דליה לפני 7 שנים
צריכים לעבור מדיבורים למעשים
1. הבעייה לפני 7 שנים
והפתרון

מומלצים