חוק תכנון ובנייה כרשת עכביש

המדינה כולה בידי כ30 משפחות, אז מה ייקחו את הרכוש של אותם משפחות ויחלקו לכלל הנצרכים במדינה, בשנה האחרונה נשפטו חיילים משוחררים דרוזים ונקנסו בסכומים גדולים שהגיעו עד 2 שני מיליון ו800 אלף ₪.

12.02.2017 מאת: חליל חלבי
חוק תכנון ובנייה כרשת עכביש

החוק כרשת עכביש, החזקים חודרים אותו והחלשים נתפסים בחוטיו. לאחרונה שוקדת ממשלת ישראל על חקיקה חדשה בתחום התכנון והבנייה, בטענה של "בנייה בלתי חוקית" ממשלת ישראל עצמה ידעה להקים שתי וועדות כדי לבחון את נושא הבנייה, הראשונה בשנת 2014 (וועדת 120 יום) אשר הסמיכה אותה לבחון מצוקת הדיור במגזר הערבי, ושקבעה באופן ברור שאכן קיימת מצוקה דיור וצריך לפעול למען פתרון בעיית הדיור.

מאידך, בשנה שעברה הקימה וועדה נוספת בראשות המשנה ליועמ"ש, והמעניין ללא שיתוף כל נציגות ערבית או דרוזית, הוועדה בדקה את נושא הבנייה בכפרים שלנו ולא חקרה את הסיבות שהביאו את התושבים לבנות בנייה לא מאושרת. צר לנו כי הוועדה התמקדה במצב הקיים כשהיא מטילה את האשמה על הקורבן ולא על גורם הסיבה, לצערנו שוב המלצות וועדת המשנה ליועמ"ש הפכה להצעת חוק שמשמעותה דיכוי קולקטיבי לאזרחים שאינם אשמים במצבם זה.

חוק התכנון המוצע עניינו "אכיפה ועונשין" בתחום עבירות הבנייה, וכן הגברת הסנקציות שניתן להטיל על "עברייני בנייה" בעיקר בדרך פגיעה כלכלית במשפטים וקנסות, והן ברדיפות מנהליים ובאמצעים חוקיים.

נשאלת השאלה מדוע צריכים חקיקה חדשה אם החוק הקיים מאפשר שימוש באותם הכלים ונותן אותן תוצאות??? להערכתי המטרה הייתה ונשארת שנאה ורעות לב ללא כל סיבה, למען נזכרות בשנה האחרונה נשפטו צעירים דרוזים (חיילים משוחררים) ונקנסו בסכומים גדולים שהגיעו עד 2 שני מיליון ו800 אלף ₪ ומהם העדיפו כלא, כך גם עשתה ממשלת ישראל שהרסה בית בכפר חורפיש, ו11 בתים בקלנסואה ובית בנגב באום חיראן.

משמע הנאמר, כי החוק הקיים מאפשר סנקציות ופגיעה כלכלית!!!. ראוי לציין שהאזרח שבונה ביתו ללא היתר, הוא הקורבן והנפגע העיקרי, הוא המפסיד הראשי ממדיניות הרדיפה הממסדית, למעשה אותו אזרח לא יכול ליהנות מפיתוח תשתיות, חיבור לרשת המים והחשמל, להשיג משכנתא וכל עזרה ממשלתית, לצערנו חי בחרדה מתמדת הוא וכל משפחתו ומוענש על עבירה שנאלץ לבצע אותה מכוח היותו אזרח ואדם במדינה.

ידוע בעולם המתקדם והנאור שמדינה חייבת להטיב עם אזרחיה וקורת גג הנה זכות חוקתית, כאזרחי המדינה, היינו מצפים, שהחוק המוצע יהיה עניינו להסדיר את הבנייה הקיימת וטיפוח יישובנו וקידום תכנון עתידי - חזוני אשר יביא לאיכות חיים ורמה חברתית טובה ונאורה.

החשיבה רק על כוחנות והפחדה היא בדיוק מדיניות של תקופת ימי הביניים שעברה מן העולם. חקיקת החוק המוצע משמעותו הנצחת ההפליה ותיוג אוכלוסייה שלמה כגורם עוין (מדובר מבחינתנו בדבר קיומי), עריצות הרוב על המיעוט, אסור לכנסת ישראל חקיקה עוינת נגד אזרחיה הלוא יהודים.

כאזרחי מדינת ישראל שאכפת להם לחיות עפ"י חוק, דורשים בראש ובראשונה להקים וועדת חקירה ממלכתית ובלתי תלויה אשר תבדוק מי הגורם שהביא לבנייה בלתי מאושרת, וכן להסדיר במשך שנתיים עד שלוש שנים את הבנייה הקיימת, בנוסף להקפיא את כל ההליכים המשפטיים, לפעול להרחבת שטחי השיפוט של הכפרים, וכן הרחבת מרחבי התכנון, הקצאת תקציבים לפיתוח התשתיות בישובים בתחומים האלמנטריים והחיוניים, הינו מצפים שהשוויון אל מול החובות יתעלו לרמת האזרחות והחובות של אזרח למדינה.

ועוד, לגבי הטענה המושמעת שתי וערב שרוב הקניין נמצא בידי חלק מהאזרחים טעות ביסודה, המדינה כולה בידי כ30 משפחות, אז מה ייקחו את הרכוש של אותם משפחות ויחלקו לכלל הנצרכים במדינה!!! צר לנו שמדינת יזמות וחופש כלכלי מדברת ברמת הקומוניזם, והפידואליזים הריאקצוני שהלך מן העולם ללא חזור.

אין ספק שאנחנו כאזרחי המדינה אין לנו הובי לבנות ללא היתר, אנו משתוקקים לתכנון מודרני מתקדם שיאפשר לנו לבנות לפי החוק, ורצוננו להיות חלק בלתי נפרד מהמדינה, לאורך השנים דרשנו ודורשים גם היום תכנון סדור אסטרטגי שיביא לפתרון מצוקות הדיור והבנייה אל רמה של מדינה מתקדמת ונאורה.

אנחנו יודעים בבירור ובאופן מובהק כי החוק הזה מיועד רק לנו (המיעוט הלוא יהודי) וכי מאחורי המדיניות מסתתרת מגמת רדיפה ועוינות לשמה.

אנחנו יודעים כי אנו הקורבן והגורם החלש במדינה, ומשום כך התנגדותנו מהותית ועקרונית על – כן יש לבטל את החקיקה המוצעת ולחזור לנושא הסדרת הבנייה כפתרון יעיל וטוב לכולם.

הכותב, הינו דובר העמותה להגנה על האדמות והמשכן.

תגובות

3. רונית לפני 7 שנים
למספר 1
2. מערוף לפני 7 שנים
מאמר שמשקף את הנעשה
1. תושב שנפגע לפני 7 שנים
מה יהיה

מומלצים