התנגדות נרחבת מקיר לקיר לתכנית הסיפוח של אלפסי

בהמשך למכתב ההתנגדות ששגר בשבוע שעבר וועד המושב אליקים העבירו גם וועדי היישובים של עין העמק ויוקנעם המושבה מכתבי התנגדות נחרצים, שהועברו לראש המועצה חולבסקי.

23.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
התנגדות נרחבת מקיר לקיר לתכנית הסיפוח של אלפסי

חולבסקי נפגש השבוע עם תושבים בולטים באליקים שהביעו באוזניו את רצונם לשמור על עצמאות היישוב ואופיו הייחודי.

במכתבים שהוציאו השבוע ראשי הוועדים צויין כי הם מתנגדים מכל וכל לתכנית של ראש עריית יוקנעם עילית, סימון אלפסי, וכי יעשו כל אשר ביכולתם על מנת לסכלה. היישובים נחושים להילחם ולשמור על עצמאותם וצביונם הייחודי, והודיעו כי ייפעלו בשיתוף פעולה מלא עם המועצה כדי לעשות זאת.

וועד חברי עין העמק ציין במכתבו כי הם "פותחים במאבק נגד הניסיון לספח את היישוב ולמחוק אותו. היישוב אותו הקימו אבותיהם שעלו מכורדיסטאן". לא ניתן יד להפוך את הקרקעות החקלאיות שלנו לאדמות נדל"ן, כתבו ראשי היישוב.

במפגש שקיים השבוע, איציק חולבסקי עם תושבי אליקים הציג בפניהם את העשייה הרחבה של המועצה במושב בשנים האחרונות ואת התוכניות הנרחבות בשנים הקרובות .

תושבי אליקים העלו סוגיות משמעותיות בישוב שדורשות תשומת לב של המועצה, אך הביעו באופן ברור את רצונם המובהק לשמור על הצביון הכפרי, חקלאי וקהילתי של אליקים במסגרת מ.א .מגידו .

בין היתר סוכם כי המועצה האזורית מגידו תמשיך במדיניות מתן עדיפות למושב אליקים בכל התחומים, ושיוקם צוות משותף למועצה, לוועד האגודה החקלאית ולוועד המוניציפאלי שיקדם את פיתוח התשתיות בישוב. עוד סוכם כי המועצה תקדם יחד עם שני הוועדים הנהגה מקומית שתוביל את הישוב.

בתוך כך ממשיך ראש המועצה, איציק חולבסקי, בסדרה של פגישות עם שרים לטובת גיוס תמיכה במאבק, ונפגש השבוע עם שר המדע, הטכנולוגיה והחלל וח"כ מטעם הליכוד , אופיר אקוניס, שהביע הזדהות עם המאבק.

איציק חולבסקי: "עמדת היישובים נגד היוזמה של אלפסי ברורה ואנו נחושים לסכל את התכנית. התכנית הזו נולדה בחטא, וככל שחולף הזמן מתבררים ממדי הנזק שהיא עלולה לחולל. לשמחתי, גם הדרגים הפוליטיים מבינים זאת ואני מעודד מהתמיכה הנרחבת לה אנו זוכים."

חולבסקי ואקוניס

צילום דוברות מגידו

תגובות

מומלצים