מופיד: "מאוד מקווה שחוק קמיניץ לא יעבור בכנסת"

מופיד מרעי מביע עמדה חדה ובצדק שחברי הכנסת הדרוזים לא צריכים למהר ולתמוך בחוק כל עוד והוא לא מיטיב עם בני העדה, "השיוך הפוליטי צריך להיות בצד, מה שצריך להוביל זה האינטרס של הכפרים".

03.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מופיד: "מאוד מקווה שחוק קמיניץ לא יעבור בכנסת"

מופיד מרעי יו"ר פורום ראשי הרשויות, בשיחה לפורטל הכרמל, עם סיום הפגישה עם קמיניץ: "לפני יותר מחודשיים ביקשנו פגישה עם היועץ המשפטי לממשלה, יחד עם המשנה ליועץ המשפטי קמיניץ שהוא מקדם את תיקון החוק 109, בפגישה היום נכחו אנוכי, שיח' מוופק טריף ראש העדה, והיב חביש מירכא, זיאד דגש ממגאר, וג׳יה כיוף מעוספיה, רפיק חלבי מדליה".

מופיד: "בדיון עלו שני דברים חשובים המהות ומשמעות תיקון  109 לחוק והגברת האכיפה במגזר ומול זה שהחוק עדיין לא אושר ואמור להיות מאושר בכנסת, אני שלחתי מכתב והיינו בוועדת הפנים של הכנסת והעלינו את העמדה שלנו כראשי רשויות דרוזיות והגשנו נייר עמדה לכל הח"כים שלא יתמכו בחוק הזה כי הוא רע לנו".

מופיד: "הסוגיה השנייה שעלתה ההתקדמות בתכנון, איך אנחנו מתקדמים בתכנון אל מול החוק והאכיפה? הבקשות שלנו היו מאוד ברורות וחדות:

לאשר לכל הכפרים הדרוזים להשלים את התכנון ואת תכניות המתאר שלהם לפני החלת החוק, שזה אומר לבנות תהליך מהיר בוועדות התכנון והבניה המחוזיות והמקומיות והועדה הארצית, להביא למצב שעד סוף 2017, כל הישובים הדרוזיים יסיימו את כל התכניות הכוללניות ויקבעו קווים כחולים, בחורפיש למשל אין בתים שבנויים מעבר לקו הכחול, בשאר הכפרים שיש בהם בתים מעבר לקו הכחול יש להכין תכנית ולהגיש אותה במהירות האפשרית להכללת כל הבתים בתוך הקו הכחול ואחר כך להמשיך את התכנון המפורט, שזה גם לוקח זמן, גם כאן ביקשנו להאיץ את התהליך".

מופיד: "אני הצעתי להקים ועדה לתכנון ובניה מגזרית לכל הכפרים הדרוזיים, שתעבוד ישירות מול הועדה הארצית וביקשתי שיתגברו בוועדות המקומיות והמחוזיות צוותי עבודה מקצועיים ע"מ להתקדם במהירות.

מופיד מרעי

"בנושא האכיפה ביקשנו שיורידו את נושא האכיפה ע"מ לאפשר לנו להמשיך את תהליך התכנון שהתחלנו".

"הייתה בקשה חד משמעית שתיקון חוק כזה אם יהיה שיהיה אחרי גמר תכנון כלומר לסיים את תהליכי התכנון בישובים הדרוזים. ברגע שיש תכנון ויש קו כחול לא יהיו בעיות כאלה של בניה מעבר לקו".

מופיד: "אני טוען וטענתי שלנו מגיע פתרון דיור כמו כל אזרח ישראלי אחר, לא לכולם יש אדמות פרטיות, לאלה שאין אדמות הפתרון בכפרים יהיה בשכונות חיילים משוחררים, שכונות רחבות וגדולות, אצלי בחורפיש התחלתי לתכנן שכונה נוספת כזו עם 600 יחידות דיור. מי שאינו חפץ לבנות בשכונת חיילים משוחררים יש לו אפשרות לקנות אדמת מינהל".

מופיד: "חלק מחברי הכנסת הדרוזים היו כמעט בכל הישיבות לגבי תיקון החוק 109, כמו עבדאללה אבו מערוף שהוא היה נוכח כל הזמן, שאר חברי הכנסת לא כולם חברים בוועדת הפנים, איפה המשקל של חברי הכנסת? במצב כזה לא למהר ולתמוך בחוק כל עוד והוא לא מיטיב עם בני העדה, השיוך הפוליטי צריך להיות בצד ברגע שחוק אינו מטיב עם הדרוזים, כי מה שצריך להוביל אותנו זה האינטרס של המגזר והכפרים הדרוזים, זו דעתי האישית ולכן אני מצפה מחברי הכנסת שלא יתמכו בתיקון החוק הזה ואני אמרתי את זה לקמיניץ שאני מאוד מקווה שחוק זה לא יעבור בכנסת".

נייר העמדה שחילק מופיד מרעי לח"כים והמכתב ששלח לרה"מ בעניין תיקון חוק 109

נייר עמדה 

תגובות

8. ודיע עזאם לפני 7 שנים
חוק ה.. קמיניץ
7. למספר אחד לפני 7 שנים
תמשיך לאכול את הלב
6. סמי לפני 7 שנים
בהצלחה לך ולראשי המועצות
5. אזרח לפני 7 שנים
יישר כח
4. צעיר לפני 7 שנים
מופיד מדבר לעניין
3. תושב לפני 7 שנים
גם אני רוצה שהחוק הזה ייפול
2. רביע חסון לפני 7 שנים
מופיד
1. דרוזי נקודה לפני 7 שנים
תקווה בלי עשייה חלום ללא מציאות

מומלצים