פרסום בגוגל

בשנת 2015 פרסום בגוגל הניב לחברת הענק לא פחות מ-67 מיליארד דולר סכום עצום שהוא גדול יותר מהתוצר הלאומי השנתי של מדינות רבות ברחבי העולם

27.04.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פרסום בגוגל

והוכחה (למי שצריך הוכחה) שזהו אפיק שיווקי שכמעט אי אפשר בלעדיו, ובוודאי שלעסקים שפועלים במרחב הדיגיטלי חשוב במיוחד להשתמש גם באופציה של מודעות ממומנות בגוגל, וזאת באמצעות גוגל אדוורדס.

כמה עולה פרסום בגוגל?

כדי לפרסם בגוגל צריך קודם כל ליצור מודעה. כפי שכל מי שאי פעם השתמש במנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, המודעות שמופיעות בו (בחלק העליון של דפי תוצאות החיפוש וגם בחלק התחתון) הן ממוקדות מאוד וכוללות כותרת, 2 שורות טקסט ולינק שמוביל אל דף נחיתה או אתר שבו מפרסם המודעה מייצר את האינטראקציה הרצויה מבחינתו עם הגולשים, במטרה לשכנע אותם לבצע פעולה מסוימת (קניית מוצר, התקשרות לבית העסק, השארת פרטים לטובת יצירת קשר מאוחרת יותר וכו').

למי שכבר יש אתר אפקטיבי, העלות של מסע פרסום בגוגל כוללת רק את התשלום לחברה הענקית עבור המודעות. התשלום הינו עפ"י מודל שנקרא PPC ראשי תיבות של Pay Per Click, כלומר תשלום עבור כל הקלקה על המודעה (שכאמור מובילה את הגולש/ת לדף ספציפי עפ"י בחירת המפרסם).

עלות כל קליק נקבעת עפ"י מספר פרמטרים, כשמפרסם המודעה מגביל מראש את המחיר, כלומר קובע מחיר מקסימום שמעבר לו הוא לא מוכן לשלם עבור קליק. התשלום בפועל נקבע עפ"י רמת התחרותיות עבור כל מילת מפתח שגורמת להצגת המודעה, כשבאופן טבעי על מילות מפתח מבוקשות, כלומר כאלה שעבורן ישנם מפרסמים רבים שרוצים להציג את המודעה שלהם, עלות הקליק תהיה גבוהה יותר, ואילו על מילות מפתח פחות נפוצות מחיר כל הקלקה יהיה נמוך.

מתי כדאי במיוחד להשקיע בפרסום ממומן בגוגל?

פרסום ממומן בגוגל משתלם במיוחד למי שהאתר שלו לא מופיע במיקום גבוה בתוצאות חיפוש רלוונטיות מבחינתו, כך שבעצם הדרך היחידה שלו להיחשף לגולשים רבים היא להשקיע במודעה. בהקשר זה כדאי לדעת שאמנם רוב הגולשים מודעים להבדל בין מודעות לבין תוצאות חיפוש "רגילות", אולם ברוב המקרים לוחצים גם על מודעות – שהרי מבחינתם מקסימום בזבזו כמה שניות על הגעה לאתר שלא מספק את הצורך שלהם, כך שאם המודעה שלכם מובילה את הגולשים לדף רלוונטי ובעל ערך עבורם, בהחלט יש סיכוי גבוה שהם יבצעו את הפעולה המיוחלת מבחינתכם, כך שבסופו של דבר פרסום בגוגל משתלם.

מצב נוסף שבו כדאי להשקיע בקמפיין פרסומי בגוגל הוא כשרוצים להשיק מוצר חדש, שירות שהתווסף לעסק או באופן כללי יוצאים במבצע לפרק זמן כזה או אחר – ובאותו פרק זמן מביאים לידיעת קהל הלקוחות הפוטנציאלי את אותו מוצר, שירות או מבצע שכדאי להם לבחון.

למה חשוב להיות מדויקים וממוקדים?

בתחילת 2016 ביצעה גוגל עדכון רחב היקף לגבי המודעות אשר מופיעות בדפי תוצאות החיפושים (שנקראים SERP) – עדכון אשר משפיע משמעותית על כל התחום של פרסום בגוגל. עד לעדכון, בכל SERP הופיעו עד 11 מודעות, הן בראש הדף, הן בתחתית הדף והן בצד (שמאל או ימין, בהתאם לשפה שבה כל גולש משתמש). בהתאם היו אפשרויות רבות יחסית לפרסם בגוגל, אולם מסיבות שונות גוגל החליטה לבטל את המודעות הצידיות וכמו כן להגביל את מספר המודעות בכל דף (ל-6-7 לכל היותר) – כך שכעת התחרות על הופעה בעמוד הראשון של החיפושים הרלוונטיים קשה יותר, ובפרט קשה להגיע לחלק העליון של כל דף, שם הבולטות גבוהה במיוחד.

בהתאם חשוב מאוד לתכנן היטב כל קמפיין פרסום בגוגל, גם מבחינת בחירת מילות המפתח, גם מבחינת העלות המקסימלית לכל קליק וגם מבחינת ניסוח המודעה כך שתהיה אטרקטיבית מי שבוחר להיעזר במומחי פרסום ממומן בגוגל עשוי לגלות שמדובר בהשקעה משתלמת במיוחד.

תגובות

מומלצים