חוק הלאום סלע המחלוקת בין המדינה לדרוזים

היתכן שמדינת ישראל דוחקת את הדרוזים לפינה ולחיקם של מיעוטים אחרים שלא מכירים בזכות קיומה?! אנו מתנגדים לחוק זה אשר מעמיד אותנו בפני שוקת שבורה ובהתייחסות המדינה למיעוט הדרוזי.

09.05.2017 מאת: מוניר דאהר
חוק הלאום סלע המחלוקת בין המדינה לדרוזים

אין ספק שעם ישראל רוחש כבוד והערכה לעדה הדרוזית בישראל. בעייתם של הדרוזים, מתבטאת ביחס הלא שוויוני שמקבלים מממשלות ישראל.

אני תוהה על קנקנן של ממשלות ישראל שלא נתנו יד להוציא לפועל תוכנית סדורה למתן שוויון לדרוזים בדומה למגזר היהודי. הדרוזים הוכיחו ומוכיחים שהם אזרחים למופת שמקיימים את כל חובותיהם למדינה ותורמים באחוזים גבוהים לביטחונה הלאומי של ישראל.

ממשלת ישראל מקצה תקציבים שונים ובפערים ניכרים בהשוואה בין הישובים היהודים לדרוזים.
לנו אומרים : תבן אין ניתן ,ולבנים אומרים לנו עשו !

מספר התושבים הדרוזים בישראל כשליש מגודלה של העיר ת"א , לא ייתכן שהם מהווים עול על תקציב המדינה. הצדק חייב להראות ; לא יתכן שתקציב הגינון של עיר בישראל יהיה יותר גבוה מתקציב כולל של ישוב דרוזי.

לא יתכן שיהיו שכונות בלב הישובים הדרוזים ,במאה ה-21, לא מחוברות לחשמל, מים והכבישים אינם מעובדים.

מאסנו מההבטחות של קברניטי המדינה שמבקרים בכפרים(בדרך כלל לפני בחירות) ודבש וחלב תחת לשונם, זה נהנה וזה לא חסר ומצבנו מחמיר מהפח אל הפחת.

לכל זה, נוסף לאחרונה חוק הלאום המהווה סלע המחלוקת בין המדינה לדרוזים ושאר המיעוטים.
אנו מתנגדים לחוק זה אשר מעמיד אותנו בפני שוקת שבורה ובהתייחסות המדינה למיעוט הדרוזי, אזרחי מדינת ישראל, שגאים בישראליותם ומקיימים את כל חובותיהם כמו האזרחים היהודים ואף יותר.

בין השיטין אפשר להבין מהחוק הזה, נושא שוויון הזכויות שהדרוזים מייחלים לו, יישאר תלוי ועומד ולא יוכרע לעולם, מאחר ואנו ישראלים דרוזים ולא יהודים.

מוניר דאהרלמען הסר ספק, אין לדרוזים בעיה לכך שמדינת ישראל היא הבית הלאומי של העם היהודי, כך היה עם הצהרת בלפור והחלטת האומות המאוחדות לפני קום המדינה.

החוק הזה לא מוסיף, ליהודים ולדרוזים מאומה ליהודים הוא מבטל את הזכויות התרבותיות של העולים מחבר העמים ושאר הארצות, המשמרים את תרבותם כיהודים ועלו לארץ ישראל.

לנו הדרוזים, החוק מדרג אותנו למעמד של אזרחים סוג ב' וכל סוגיה שתדון בעתיד בכל נושא , עמדת המדינה תגבר על עמדתנו בשל היותנו לא יהודים.

היתכן שמדינת ישראל דוחקת את הדרוזים לפינה ולחיקם של מיעוטים אחרים שלא מכירים בזכות קיומה?!
מה בעניין חוק גיוס חובה, האם חוק כזה מחייב את הדרוזים, כמיעוט לא יהודי, לשרת שירות חובה כפי שעושים היום ובאחוזים גבוהים יותר מהיהודים?!

לו אתה שמעני, אדוני ראש הממשלה, הייתי מבטל את החוק , אין צורך בו ואין צורך בחוק שיקבע את המובן מאליו ; שמדינת ישראל היא הבית הלאומי של העם היהודי.

חוק כזה מתפרש כחוק גזעני על ידי אומות העולם, חלק ניכר מהיהודים ושאר הישראלים הנאמנים החיים בתוך המדינה. אינך חייב לעורר נושא ברור מאליו (לא ברור ליהודים מנטורי קרתא)

מדינת ישראל חייבת להישאר דמוקרטית לכל הישראלים, מולדת לעם היהודי ולפעול למתן שוויון מלא למיעוטים שמקיימים את חובותיהם למדינה באופן מלא.

אי אפשר ללכת במטמונים ולטעות כמקל של סומא שמגשש באפלה ללא כוון.
אנחנו לא מקבצי נדבות .

שבענו מס שפתיים ונמלאו אוזננו לשמוע הבטחות וסיסמאות ריקות מתוכן.
אנו הדרוזים דורשים בתוקף ברית חיים ושוויון זכויות מלא.

אני דורש מממשלת ישראל לקחת את לפיד הצדק, להאיר אותו לפני המחנה ולהפוך לממשלת בשורה לכלל אזרחי ישראל ולדרוזים בפרט.

מוניר דאהר, סא"ל במיל' לשעבר עובד משרד החוץ, בעל דעה, פרשן ומשורר.

תגובות

5. דרוזים ישראלים לפני 7 שנים
חוק כזה לא מפריע לדרוזים לחיות כישראלים,,,
4. בחור לומד לפני 7 שנים
אני מאמין במדינה ולא בפוליטיקאים
3. דרוזי לפני 7 שנים
חוק לא מזיק למי שנאמן למדינה
2. אברהם לפני 7 שנים
לא מפריע בכלל
1. סאמר לפני 7 שנים
כל מילה בסלע

מומלצים