חברה לוחצת זוגיות מתפוררת

בעדה הדרוזית הלחץ החברתי על הבחורה שמגיעה לגיל 25 ומעלה הוא קטלני וגורם לטעויות, יותר בחורות מכפרי הדרוזים בצפון מוכנות להתחתן עם כל גבר מהכרמל בגלל אותו לחץ.

23.05.2017 מאת: גדיר מקלדה
חברה לוחצת זוגיות מתפוררת

לאור פניות הגולשים אלי עלה סיפור מאוד מעניין שהלכתי לחקור לעומק, התקשרתי לאותן נשים שמתגוררות היום בכפרי הכרמל ונשואות לגברים בני המקום.

בתחקיר שלנו יש את, האישה והגבר, לגבי האישה בחברה הדרוזית הגיל משחק תפקיד עיקרי, ומתגלה תמונה עגומה ביותר, של בחורות שבגלל הלחץ החברתי מוכנות להתחתן עם כל גבר שבא ולא משנה מי הוא מה גילו ומה מצבו.

כפרמתוך המכלול של התחקיר אני בחרתי להביא סיפור על אישה והבעיות שנתקלת בהן היום אחרי שהתחתנה עם גבר שהכירה בדיוק חודש ימים.

אישה מאחד הכפרים בצפון, שהתגוררה עם הוריה עד גיל 28, ההורים החלו ללחוץ עליה להתחתן, הלחץ הזה גרם לה להסכים להתחתן עם בחור מאחד הכפרים בכרמל.

אותה אישה מלומדת ועוסקת במקצועה ומרוויחה טוב, סידרה את ענייניה והצליחה להמשיך לעסוק באותו מקצוע בכרמל.

חשוב לציין שהבחורה שהיה לה כסף מחסכונות ורכוש צירפה את הכל והשקיעה בבית בעלה החדש שהיא בקושי מכירה.

לאחר חודש של היכרות חלקית השניים התחתנו ובלילה הראשון הגבר נעלם לה, כשהלכה לחפש אותו מצאה אותו עם קרוב משפחה, פותח את המעטפות וסופר את הכסף, הוא ניסה להסביר לה שהוא עושה סדר ע"מ שלא יהיה חייב לאנשים, הוא לקח את המעטפות שהוא קבל והמעטפות שלה, אז הבינה שהיא התחתנה עם האדם הלא נכון, בלילה הראשון כבר התחילו הבעיות.

כפרלדבריה של אותה אישה, שהיום יש לה ילדים שהוא התחתן איתה בכדי לקבל מבלי לתת, ואם הוא לא הצליח בנישואיו הראשוניים, כנראה שזה נבע מתופעה של קמצנות.

האישה מעידה שלמרות שהיא הרגישה משהו לא טוב בתקופת ההיכרות הלחץ החברתי גרם לה להתעלם ורק ללכת על חתונה במהרה.

השניים יצאו לירח דבש, למרות שמצבו הכלכלי של הבעל יציב, האישה נדרשה לשלם מחשבונה לירח דבש.

האישה המשיכה לעבוד ובינתיים נולדו ילדים, כאשר כל כלכלת הבית נופלת על האישה והגבר כמעט לא עוזר בכלום, האישה נדרשת לא לדבר ולהמשיך בחייה הבלתי נסבלים.

בחורהלגבר יש תנאי תמיד, שאם היא רוצה להצטרף לטיול איתו, היא צריכה לשלם את החלק שלה.

האישה מעידה שבעלה כמעט ולא עזר לה בכלום בהוצאות על התינוקות, הוא לא היה מוכן להוציא שום דבר, וסיפרה כי כולם יודעים ומכירים את התנהגותו, גם הוריו שמעדיפים לא להתערב, לא ברור לאן זה יוביל.

האישה היום יותר מכל רוצה לחזור להוריה כי בזמן הזה היא התחילה לשנוא את חייה ואת בעלה והיא אינה מוכנה לסבול אותו, כרגע הבעיה שלה זה הילדים שהוריה לא מוכנים לקבלה יחד איתם, הם אומרים לה אם את רוצה להתגרש, תחזרי הביתה לבד בלי הילדים.

כעת האישה נמצאת בבעיה רצינית מצד אחד היא רוצה להתגרש ומצד שני יש את הילדים שהיא לא מוכנה לוותר עליהם, ההורים שלה לא רוצה לקבלה עם הילדים ובמצב הזה היא תקועה ואין לה לאן ללכת. 

בין בני הזוג מתנהל יחס לא טוב ובעיקר אלימות מילולית, מצב שיכול להשפיע לרעה על הבית במיוחד במעמדה הכלכלי.

זה סיפור אחד מתוך שרשרת של סיפורי נשים שמסתבכות בעיקר בגלל הלחץ החברתי, בחורה שמגיעה לגיל 20 ומעלה אז הלחץ מתחיל ע"י ההורים והמשפחה, לחץ שגורם לבעיות מאוד קשות בעתיד.

חובה על ההורים והמשפחות להבין שאסור להיכנס ללחץ או להפעיל לחץ.

לפניות אלי ניתן להעביר דרך איימל editor@karmelp.co.il

תגובות

9. רמי טריף לפני 7 שנים
דלית אל כרמל
8. צפונית וגאה לפני 7 שנים
צפונית וגאה
7. בחורה מהצפון לפני 7 שנים
קלעתם בול
6. בחור לפני 7 שנים
מספר 5 צודק מאוד
5. רמי טריף לפני 7 שנים
דלית אל כרמל
4. דרוזי לפני 7 שנים
שינוי דיעות קדומות
3. גבר לפני 7 שנים
הגברים מהכרל נחמדים וטובים
2. בחור לפני 7 שנים
אין סוף לבעיות שלנו
1. בחורה לפני 7 שנים
זה גם המצב שלי

מומלצים