25 ישראלים 25 סינים ואהרון צחנובר אחד

כמה פעמים הזדמן לכם לשוחח עם זוכה פרס נובל? בסימן 25 שנות יחסים דיפלומטיים בין ישראל וסין, בחר משרד החוץ לתת את הזכות הזו ל25 סטודנטים סינים ו 25 סטודנטים מאונ' חיפה.

23.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
25 ישראלים 25 סינים ואהרון צחנובר אחד

אוניברסיטת חיפה ואוניברסיטת ECNU משנחגאי נבחרו ע"י משרד החוץ לקיים הרצאת Video Conference משותפת עם זוכה פרס הנובל פרופ' אהרון צ'חנובר

משרד החוץ בחר לתת ל-25 סטודנטים סיניים מאוניברסיטת ECNU משנגחאי ו-25 סטודנטים משותפתה האקדמית בישראל, אוניברסיטת חיפה.

נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ' רון רובין: "אנו שמחים להעניק לסטודנטים שלנו ולשותפינו האקדמיים משנגחאי את ההזדמנות לקיים רב שיח עם פרופ' צ'חנובר בנושאי יזמות ויצירתיות שמהוות מרכיבים מרכזיים במחקר אקדמי פורץ דרך ומוצלח"

בשני העשורים האחרונים ההתפתחות הכלכלית והאקדמית המואצת של סין יצרה שורה ארוכה של הזדמנויות לאנשי אקדמיה ישראליים לשתף פעולה עם חוקרים מהמעלה הראשונה בסין. כחלק מהפיכתה של אוניברסיטת חיפה ל-'מולטיברסיטה', סימנה האוניברסיטה את סין כמוקד אקדמי מתפתח, ועומלת על הרחבת הקשרים האקדמיים עמה.

גולת הכותרת של שיתוף הפעולה של האוניברסיטה עם סין היא הקמת בניין מחקר משותף לשני המוסדות באוניברסיטתECNU  בשנחאי אשר יתמחה במחקרי אקולוגיה ואיכות הסביבה, סטטיסטיקה (ביג דאטה), ביו-רפואה, ונוירו-ביולוגיה. זאת, לצד הקמת מרכז חדשנות ומחקר בינלאומי לטכנולוגיות יישומיות של בינה מלאכותית, בשיתוף עם האקדמיה הסינית למדעים בעיר האנגזוו (Hangzhou).

לרגל 25 שנות יחסים דיפלומטיים בין ישראל וסין, החליט משרד החוץ הישראלי לבחור באוניברסיטת חיפה ושותפתה אוניברסיטת ECNU לקיים הרצאה ווירטואלית מפי פרופ' אהרון צ'חנובר במשך 25 דקות שתועבר ל-25 סטודנטים מצטיינים משתי המדינות. ההרצאה תתקיים ב- 23.5.17 בשעה 11 בבוקר (זמן ישראל), ותעסוק במהותן של חדשנות ויצירתיות- אותן שתי המדינות מבקשות לעודד. בתום ההרצאה ייערך סשן שאלות ותשובות בהשתתפות כל הסטודנטים. הסטודנטים אשר נבחרו הינם בעלי רקע אקדמי דומה, על מנת ליצור שפה משותפת ובמה לדיון אקדמי פורה.

ההרצאה תזכה לחשיפה תקשורתית רחבה ביותר בסין, ותשים זרקור על שיתוף הפעולה האקדמי המוצלח בין המדינות.

נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ' רון רובין: "העמקת הקשרים ושיתופי הפעולה האקדמיים עם סין היא צעד נוסף במיצוב אוניברסיטת חיפה כמוסד מחקרי בינלאומי מוביל. אנו שמחים על בחירתו של משרד החוץ בשיתוף הפעולה שלנו עם אוניברסיטתECNU  בשנחאי לציון 25 שנים לכינון היחסים בין שתי המדינות, ואין מתאימה יותר מהרצאתו של פרופ' צ'חנובר בנושאי יזמות וחדשנות בכדי לחגוג את שיתוף הפעולה האקדמי הפורה בין שתי המדינות".

תגובות

מומלצים