החובשים החדשים מדליה ועוספיה

התעצמות צוות המתנדבים של מד"א בכפרי הכרמל והמרחב מתרחבת, מעל 25 חובשים חדשים יסיימו בקרוב וישתלבו בתחנת מד"א דליה עוספיה, פגשנו את שמעון ביטון רפיק חלבי והמתנדבים

24.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
החובשים החדשים מדליה ועוספיה

בשנים האחרונות יש יותר מודעות בקרב הציבור לדעת להיות מוכנים להצלת חיים במיוחד בכפרים שלפני מספר שנים עד שלא היה מגיע אמבולנס או רופא לא ידעו איך לטפל בנפגעים או בחנק וכ"ו.

היום בכפרי דאלית אל כרמל ועוספיה פועלים בעלי מקצוע מכל מני ארגונים יחד עם צוותים של מד"א כדי להציל חיים שזו כל המטרה, מעל 50 אחוז מהמטפלים הם מתנדבים ללא כל שכר.

בדאלית אל כרמל ועוספיה ישנה אוכלוסייה גדולה של קשישים שהגיעו לגיל 85 עד 97, האוכלוסייה הקשישה נזקקת לטיפול ראשוני ופינוי לבית חולים במקרים רבים בכל ימות השבוע, בנוסף לנפגעים האחרים ולחולים בכל מני מחלות שאם לא יקבלו טיפול מציל חיים הם מתים ולשם כך מד"א מכשיר כל הזמן בנוסף לצוות העובדים מתנדבים בני נוער וחובשים חדשים שמצרפים לצוות המטפל.

מד"א כרמל, תחנת עוספיה דליה, בשיתוף ועד שכונתי של שכונת דליה צעירה בדאלית אל כרמל, הזמינו את הציבור ליום קהילה שכלל תחנות הדרכה, החייאה וחנק מגוף זר, חבישות, בדיקת לחץ דם ודופק, וגם ניידת התרמת דם, פעילות לילדים והצגת ניידות מד״א.

שמעון ביטון מנהל מרחב כרמל והמחוז הצפוני במד"א משקיע מאמצים רבים בשיפור השירות וצמצום זמן ההגעה לכל מקרה ומקרה בכפרי הכרמל, במקום שאין בו מספרים ושמות רחובות בשכונות בכפרים דאלית אל כרמל ועוספיה, שמעון מעריך ומודה לצוות העובדים ובני הנוער המתנדבים.

צוותי מד"א

שמעון ביטון:"מד"א עושה הכל כדי לפתוח יותר מקומות הזנקה, אנחנו משתדלים להעביר כמה שיותר קורסים בכל המקומות, בימים האלו מתנהל בדליה עוספיה קורס של חובשים, ברגע שיסיימו הם יוכלו לעלות לאמבולנסים ולתרום עוד בהצלת חיים, מדהים לראות את בני הנוער שבאים להתנדב, העבודה היא גדולה אבל בסך הכל אנחנו עומדים בכל המשימות".

רפיק חלבי ראש מועצת דאלית אל כרמל שואף לפתוח נקודת הזנקה חדשה גם בדליה, רפיק מדבר על סגירת כל החובות של מועצת דליה למד"א.

בנק הדם לא קיבל את דמו של רפיק, כי רק לפני חודשיים תרם בפעם אחרונה.

שמעון ביטון

סאלח בדרייה מנהל תחנת מד"א בעוספיה דליה, מתגאה בארגון של מד"א שמגייס רבות למען החברה המקומית בכרמל, במיוחד ביום בו מד"א קיים יום קהילה למען החברה עם הציודים המשוכללים והחשובים ביותר בארגון, דוגמת רכב הפיקוד חפ"ק שיכול לנהל חצי מדינה מאותו מקום ונמצא עם כל המכשור, כולל האופנועים החדשים וניידות הטיפול הנמרץ, בנוסף המדריכים ערכו בדיקות שונות בנקודות ההדרכה לציבור שהגיע לשכונת דליה צעירה.

היום מכפרי הכרמל יש מעל ל100 בני נוער שקשורים ועברו הדרכה ראשונית, בנוסף לעובדים של מד"א והחובשים החדשים שיצטרפו בחודש הקרוב, מד"א מצליח לגבש ולתת מענה רחב לכל תושבי דאלית אל כרמל ועוספיה ובזה הוא לא מסתפק, מנסים עוד להרחיב בצוותים מקצועיים נוספים לשנים הבאות והעיקר להציל חיים.

 

לתוכנית בסרטון

{YouTubeVideo id=iG3bF7tjtvQ}

תגובות

5. סאפי מקלדה לפני 7 שנים
חובשים צעירים
4. ام امير לפני 7 שנים
كللك عطاء
3. נסרין לפני 7 שנים
יוזמה מבורכת
2. דליה לפני 7 שנים
כל הכבוד תותחים
1. מוניר לפני 7 שנים
כל הכבוד בהצלחה לכם

מומלצים