ח"כ חמד:"אני הצבעתי לאנשים הכי ראויים"

רגע אחרי בחירת שני הקאדים הדרוזים החדשים לערכאות הראשונות ושני הקאדים לערעורים ח"כ  חמד עמאר בשיחה לפורטל הכרמל נשמע לוחמני ועם הרבה מרץ בחזרתו לפעילות בכנסת.

25.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ח"כ חמד:"אני הצבעתי לאנשים הכי ראויים"

ח"כ חמד עמאר ישראל ביתנו: "זו פעם שניה שאני משתתף בוועדת בחירת קאדים, הפעם זה היה שונה כי החוק שחוקקתי לגבי קאדי מדהב נכנס לתוקף, כל מועמד לתפקיד היה צריך להיות עם תואר ראשון לפחות ולעמוד במבחנים העיוניים בוועדה, צריך להיות איש דת לפחות חמש שנים, הדבר הזה עשה טוב לעדה הדרוזית, כיוון שהפעם היו פחות מועמדים מהפעם הקודמת, בעבר היו לנו עשרות מועמדים הפעם היו 13 מועמדים".

ח"כ חמד: "הועדה מורכבת משני חברי כנסת, 4 קאדים, שרת המשפטים, שר מטעם הממשלה, נציג לשכת עורכי הדין, זכותו של כל אחד בועדה לבחור במי שהוא רוצה, בועדה הזאת נבחרו אנשים שראויים להיות קאדים, הפרוטוקולים של ועדת מינוי קאדים, הם חסויים ואינם מפורסמים, אני הצבעתי כראות עיני למועמדים הכי מתאימים שיש".

ח"כ חמד: "יש לציין כי הועדה יושבת ודנה ומעלה טענות, לבחור קאדי צריך רוב, אם אין דיונים לפני כדי להגיע להסכמות לעולם לא יכולים לבחור קאדי, ברגע שמצביעים לכל אחד מותר להצביע פעמיים בועדה רק לשני מועמדים הגיעו לסיום שלושה אנשים ומותכם צריך להצביע פעמיים, אני הצבעתי לאנשים הכי ראויים".

"עליי לא הופעל לחץ, אני במקצועי עו"ד, אני מכיר את החוק והתרשמתי מהאנשים ובחרתי לפי זה, אני שאלתי את המועמדים הרבה שאלות, את המועמדים לא הכרתי קודם, פגשתי רק בוועדה".

"אחרי תקופה ארוכה שבה עברתי הרבה ניתוחים ולא הייתי בכנסת היום אני חזרתי לפעילות מלאה".

ח"כ חמד: "לגבי תכנון ובניה אני מלווה את הנושא 8 שנים, אני חושב שממשלות ישראל התייחסו בזלזול לנושא, בסך הכל הצעירים רוצים לבנות בית להתחתן ושיהיה להם איפה לשים את הראש אחרי יום עבודה, הגענו למצב זה שבונים בכפרים ללא תכנון, זה לא שירת את האינטרס של מקבלי ההחלטות, הגיע הזמן שהנושא יהיה על סדר עדיפותיה של הממשלה והשר הממונה שזה שר האוצר"

"אני מזכיר לכולם בכנסת ה 19 תוכנית החומש הוכנה על כל סעיפיה, אני הייתי חה"כ הדרוזי היחידי בכנסת ישראל, אני הייתי היחידי שמעורב בתכנית והכנתה עם ראשי הרשויות, אני הדגשתי שנושא התכנון והבניה לא צריך להיות חסם, צריך להזרים תקציבים לתכנון ובניה, אני קורא לראשי הרשויות לנצל את התקציבים ולקדם תכניות התכנון ושועדות התכנון והבניה ישנו את התפיסה לגבי הכפרים שרוצים בהרחבת תוכניות מתאר".

תגובות

4. ירכאוי לפני 7 שנים
חמד יא בטל
3. קרא לפני 7 שנים
חמד אתה אמיץ
2. محلل سياسي לפני 7 שנים
الى حمد عمار
1. דילאוי לפני 7 שנים
אדם ראוי

מומלצים