ריאד מרזוק: "בתכנית ונסה נפל כשל תכנוני"

בזמן שהתכנון והבניה תקועים ועשרות תושבים נתבעים, שיח' ריאד מרזוק מעלה את חוקי הבניה בקרקע הפרטית, שלא מוזכר בשום תמ"א, ריאד מתייחס בנוסף לתכנית מפורטת ונסה שנפלה.

26.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ריאד מרזוק: "בתכנית ונסה נפל כשל תכנוני"

ריאד מרזוק אחד האנשים הותיקים שמכיר את התכנון של דאלית אל כרמל ועוספיה וכבר ישב בכל הועדות שהגיעו ועסקו בתכנון בכפרי הדרוזים בכרמל.

לגבי הקו הכחול ריאד מתייחס למועצה המקומית שפנו ב 2010 בפעם הראשונה להוסיף 1000 דונם לשטח השיפוט של עוספיה בשנת 2014 מועצת עוספיה יחד עם הועדה הציבורית, פנו בבקשה לבטל את הבקשה הראשונה, לאור זה שהיא לא עונה על צרכי הישוב, הוקמה ועדה חדשה בראשות פרופ' רזין, הבקשה חתומה ע"י חברי מועצת עוספיה ואנשי ציבור זידאן עטשה, ריאד מרזוק, שריף אבו רוכן, אחמד והב ועוד.

ריאד: "בחודש האחרון הגיעה ועדת גבולות בראשות עמרם קלעג'י לסיור בעוספיה, ומאז ממתינים לאישור הבקשה שהגשנו".

ריאד: "במדינת ישראל יש מעל 330 תכניות תמ"א ארציות, בתכניות תמ"א האלה אין התייחסות לקרקע פרטית, משמעות הדבר האם יש הלאמה לקרקע הפרטית? כאן נפגע חוק יסוד חופש האדם וחרותו, עד היום לא התייחס החוק לסוגיה".

ריאד: "בתכנית ונסה סקעב נפלו טעויות תכנון, היו הרבה התנגדויות, לפי עיון בפרוטוקול שפעם מתייחס לחלק הגדול של בעלי הקרקעות שלקחו מהם ומהשכנים לא ופעם שניה הכבישים שלא היו שווים בחלקות, הועדה החליטה לתת באזורים מסוימים היתרי בניה בתנאי לאיחוד וחלוקה, כנראה שלתכנית הזו ייקח לה הרבה שנים עד שתאושר".

ריאד מתייחס למכתב ראש המועצה וגיה כיוף לעו"ד ארז קמיניץ המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, במכתבו וגיה מבהיר שהמדינה לא יכולה להגיד שיש לדרוזים בעוספיה 40 אחוז קרקעות שהם בעצם בבעלות פרטית, ריאד היה רוצה לראות פתרון אחר מהדברים שמציע וגיה.

ריאד מרזוק

ריאד התייחס לועדת קלעג'י שמגיעה בתחילת השבוע לדאלית אל כרמל, והמחלוקת על הגושים של 11000 ו 17000 בין שני הכפרים, ומשמעות הדבר.

יש לציין כי ריאד מרזוק התבקש ע"י עמרם קלעג'י בסיור הקודם בעוספיה, להיפגש עם מנהל המרחב ברט"ג דודי ויינר לתאם עמדות לגבי הקו הכחול. העניין הזה לא התקדם, ריאד לא מכחיש ומאשר את הדברים שלנו.

ריאד: "אנחנו בשבועות האחרונים עדים לריבוי של תביעות נגד אזרחים תמימים חסרי אונים".

לראיון המלא בסרטון

 

{YouTubeVideo id=_6XndZcgpv0}

תגובות

6. דילאוי עספאוי לפני 7 שנים
מדחי אל דחי
5. תושב לפני 7 שנים
ראש מעוצה מסכן
4. עיספאויי לפני 7 שנים
ריאד מאוד מקצועי
3. בעל קרקע לפני 7 שנים
הכל נפלנו בטעיות
2. עיספאויי לפני 7 שנים
המצב זה בגלל התנהגותנו
1. 111111 לפני 7 שנים
אני חולם

מומלצים