גיבוש צנחנים כל מה שחשוב לדעת

אם אתם אמורים להתגייס בקרוב, וקיבלתם זימון לגיבוש צנחנים, דעו שאתם עומדים לעבור יומיים מאתגרים ומרגשים ביותר, בסיומם יוחלט האם אתם אכן מתאימים ליחידת הצנחנים אחת מהיחידות הקרביות היוקרתיות ביותר בצבא שרבים מבני הנוער חולמים להגיע אליה.

26.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
גיבוש צנחנים כל מה שחשוב לדעת

הייחודיות של גיבוש צנחנים לעומת גיבושים אחרים בצה"ל

גיבוש צנחנים הוא מהגיבושים הקצרים ביותר של צה"ל - בסך הכול יומיים, אבל יהיו אלה יומיים קשים ביותר, כאלה שידרשו מכם להשקיע את כל הגוף והנשמה, על מנת להוכיח למגבשים שאכן אתם ראויים להיכנס ליחידה היוקרתית הזו.

מטרתו של הגיבוש היא לבדוק את היכולות שלכם במגוון תחומים: יכולת פיזית, יכולת מנטאלית של התמודדות עם קשיים לאורך זמן, יכולת עבודה בצוות וכן יכולות הנהגה ומאידך קבלת הוראות מאחרים. במשך יומיים תמימים, תצטרכו להתמודד עם משימות מאתגרות:

ביום הראשון של גיבוש צנחנים - לאחר ההתארגנות, לבישת המדים וההיכרות הראשונית עם המפקדים והמתגבשים האחרים, תצאו לריצה בת שלושה קילומטרים. לאחר מכן תוכלו ללכת לישון ולנוח עד לתחילת היום השני.

ביום השני של הגיבוש - ליתר דיוק, לפנות בוקר ביום השני גיבוש צנחנים הופך למאתגר הרבה יותר, וכאן כבר תישלחו לכל מיני סוגים של ריצות, זחילות, סחיבת אלונקות, משימות חשיבה קבוצתיות ובעיקר שימוש בכל הכלים שהגעתם איתם, הן הפיזיים והן הנפשיים, על מנת לעבור בהצלחה את היממה הלא פשוטה שלפניכם (בלשון המעטה).

איך להתכונן לגיבוש צנחנים - כל מה שרציתם לדעת

כאמור, מדובר במאמץ פיזי מרוכז של יומיים, שבו כאמור תצטרכו לגייס את מירב היכולות שלכם (פיזיות ומנטליות) על מנת לעבור בהצלחה את הגיבוש.

מסיבה זו, במידה ואתם מעוניינים להירשם לקבוצת כושר קרבי שתסייע לכם להתכונן לגיבוש כמו שצריך, חשוב שתדעו כי ההכנה עבור גיבוש צנחנים חייבת להיעשות כמה וכמה שבועות (רצוי חודשים) לפני שהוא מתחיל.

האימונים צריכים להיערך באופן שיעלה את הרמה האישית של הנבחן בכמה היבטים, כלומר תתייחס לכושר הגופני שלו ולבנייה נכונה של שרירים וסיבולת לב וריאה, וכמובן גם הכנה רגשית עם מאמץ פיזי ניכר, מול עשרות חיילים מתחרים לעתיד אחרים שאינכם מכירים.

האם ההכנה עבור גיבוש צנחנים תעזור לי גם בגיבושים ליחידות אחרות?

ישנן משפחות רבות בארץ אשר כמה מבניהן משרתים בצנחנים, וליחידה הזו תרומה משמעותית בהיסטוריה של מדינת ישראל, לכן מובן מדוע היחידה הייתה ועודנה פופולרית כל כך למתגייסים לעתיד.

אין ודאות לכך שהכנה, טובה ככל שתהיה - לגיבוש צנחנים, גם אם סימנתם לעצמכם את היחידה הזו כמטרה - תבטיח לכם קבלה, אך ללא ספק היא תאפשר לכם להתמודד גם עם גיבושים ליחידות אחרות ותעלה את הסיכויים שלכם להצליח באופן משמעותי.

לפעמים חיילים עוברים מספר גיבושים בטרם הגיוס, ואז מדובר בתקופה עמוסה ביותר לגוף ולנפש. קורס הכנה בקבוצת כושר קרבי יכין את המתמודדים ויביא אותם אל הרמה הנדרשת מהם מבחינת יכולות גופניות ומנטליות.

הכנה נכונה תאפשר להם לעבור את הגיבושים הללו בצורה הכי טובה שהם יכולים, וכמו כן להפנים כי כל גיבוש הוא למעשה הזדמנות חדשה, ובסופו של דבר המטרה של החייל לעתיד היא "לפתוח לעצמו כמה שיותר דלתות" לקראת השירות הצבאי.

בקבוצת כושר קרבי המדריכים הם בדרך כלל יוצאי יחידות קרביות מובחרות בעצמם, כך שהם יודעים מה דרוש לכם בכדי לעבור בהצלחה את הגיבוש וידעו להתאים לכם את תוכנית האימונים הרלוונטית והנכונה ביותר. בהצלחה!

גיבוש צנחנים

תגובות

1. עידן לפני 7 שנים
מאמר מעולה

מומלצים