טרנדים חדשים בעיצוב תעשייתי

בדיוק כמו בתחום האופנה או עיצוב הפנים, גם את עולם העיצוב התעשייתי מאפיינות אופנות משתנות וטרנדים שנולדים חדשות לבקרים, המשפיעים על החיים של כולנו.

04.06.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
טרנדים חדשים בעיצוב תעשייתי

בשורות הבאות נסקור את הטרנדים האחרונים של עולם העיצוב התעשייתי בישראל (המושפע רבות מזה של מערב אירופה, ארצות הברית, המזרח הרחוק ועוד) נכון לשנת 2017. ולא, אף אחד לא מבטיח שהם יהיו רלוונטיים בעוד שנה-שנתיים...

מהפלסטיק ועד חומרים ירוקים ומחוספסים

הטרנד הראשון הבולט מחזיר עטרה ליושנה, כאשר שיעור המוצרים בהם הפלסטיק הינו החומר המשמעותי ביותר בין מרכיביהם עלה באופן חד והינו גבוה מאי פעם. השימוש בפלסטיק היה נפוץ בתחום העיצוב התעשייתי במיוחד בשנות ה-70' וה-80', אך דעך במרוצת השנים. בעשור האחרון, עם דגש על השנתיים-שלוש האחרונות, תור הזהב של החומר הגמיש, הנוח לעבודה, לשינוי ולעיצוב, חזר, ובגדול. לפלסטיק מעלות רבות ויתרונות רבים על פני חומרים אחרים, כשהשימוש הגובר בפלסטיק מתפרק גורם לבחירה בו להיות גם 'ירוקה' וידידותית לכדור הארץ.

נעבור לטרנד השני, טרנד החומרים הטבעיים. מקור האופנה ברור – הכמיהה ההולכת וגוברת לסביבה בריאה, נעימה ונקייה יותר. שימוש בחומרים אשר קיימים בטבע מוזיל עלויות, מקצר תהליכים וזוכה לאישור וקריצה מאימא אדמה. טרנד החומרים הטבעיים קיים בעיקר בתחום המוצרים הרקומים או הארוגים, כשהכוונה היא לעולם הווילונות, השטיחים, הספות ועוד. כמובן שמדובר בטרנד מבורך, שלרוב מוזיל עלויות ליצרן ולפיכך לצרכן, וכאמור, שומר על כדור הארץ נקי.

נמשיך לטרנד הכי מחוספס שיש – טרנד השימוש בחומרי גלם מחוספסים וגסים, אשר יתרונם הבולט הינו היכולת שלהם לשמר את הצורה והמראה המקוריים שלהם לאורך שנים ואף עשרות שנים. אין כל ספק, בעיצוב התעשייתי של ימינו חושבים לא רק על היום, אלא גם על העתיד הצפוי למוצרים. השאיפה היא להימנע מחומרי גלם אשר יוצרים שינויי ועיוותי צורה בחלוף זמן לא ארוך ובתנאים שונים (חום, לחות, רטיבות, מכה חזקה וכדומה).

יפה יותר, זול יותר

שני הטרנדים האחרונים עליהם נדבר הם טרנדים כלליים, שתמיד היו קיימים בתחום העיצוב התעשייתי ועיצוב המוצרים, אבל התחזקו באופן משמעותי בשנים האחרונות. הראשון שבהם הוא הדגש על עניין החוויה הוויזואלית. אם בעבר, מירב המשאבים הכלכליים והאנושיים הושקעו ביעילות ותפקוד המוצרים, הרי שכיום חשיבות הנראות שלו עלתה פלאים. הסיבה ברורה – שינוי הרגלי הצריכה העולמיים, ובעיקר 'מגפת' הקניות באינטרנט, שהפכה את העניין הוויזואלי לשיקול מרכזי כל כך בתהליך הרכישה, הובילה לטרנד זה. זאת ועוד, הרצון ההולך והגובר של כל אדם, גוף ומוסד ליהנות ממוצרים שלא רק עובדים טוב, אלא גם נראים טובים, הוסיפה לעניין.

הטרנד האחרון הוא הרצון העז בחיסכון בעלויות. נכון, תמיד זה היה קיים, אבל פתיחת השווקים האסייתיים לציבור הרחב באמצעות אתרי הקנייה, יצרה תחרות כלכלית עזה. לכן, אם ניתן להשתמש בחומר זול יותר שאינו פוגע באיכות המוצר, מרבית הסיכויים שכך יהיה.

עיצוב תעשייתי

תגובות

מומלצים