כ 8,000 ישראלים נפטרים בכל שנה כתוצאה ישירה מעישון סיגריות

פרופ' אדיר המשמש כיו"ר האיגוד הישראלי למחלות ריאה התייחס בראיון לסכנה שבשימוש בסיגריה אלקטרונית ובאפשרות שמשרד הבריאות יתיר את השימוש בה.

04.06.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כ 8,000 ישראלים נפטרים בכל שנה כתוצאה ישירה מעישון סיגריות

"נכון שבסיגריה אלקטרונית יש פחות רעלנים מבסיגריה רגילה אבל עדיין יש בה רעלנים מסוכנים. והיא בהחלט לא דבר בריא או נקי לשימוש" עדכן פרופ' אדיר.

"בסיגריה האלקטרונית אין טבק ואין עשן. יש בתוכה  בקבוקון קטן המכיל נוזל ניקוטין המתחמם ע"י הסיגריה ואדי הניקוטין נשאפים ע"י המעשן. נכון להיום אין עדיין מספיק עבודות בעולם הרפואה המציגות את הסיגריה האלקטרונית כבטוחה, אמר פרופ' אדיר. הסיגריה החדשה אומנם הוגשה ל FDA  האמריקאי אולם טרם אושרה, בנוסף היא נאסרה לשיווק ושימוש בארה"ב".

פרופ' אדיר סיפר על מקרה קשה של תינוקת שהגיע בדחיפות לחדר המיון שם התברר כי היא בלעה מספר טיפות של חומר הניקוטין הנמצא בסיגריה האלקטרונית, היא אושפזה במצב קשה ורק לאחר טיפולים אינטנסיביים היא ניצלה.

עבודות אחרונות שנעשו בארה"ב מראות עליה של 900% בצעירים שלקחו את הסיגריה האלקטרונית כי חשבו שהיא קלה יותר, בהמשך התברר כי הצעירים עברו בהדרגה מהסיגריה האלקטרונית לרגילה ובכך גדל משמעותית מספר המעשנים.

לאחרונה גילינו כי השימוש בסיגריה האלקטרונית מעלה את אחוז המעשנים החשים מצד אחד כי הם מעשנים משהו פחות מסוכן אולם מצד שני הם מאפשרים לעצמם לעשן הרבה יותר וכך בעצם בסופו של דבר הם מביאים את כמות הרעלנים המצטברת בגופם מהסיגריה האלקטרונית לאותה רמת רעלנים שבסיגריה הרגילה.

פרופ' אדיר סיפר בראיון כי למרות שבישראל ישנה באופן כללי ירידה בכמות המעשנים, עדיין הסכנה למעשנים קיימת .כיום נמצא כי  19% מהאנשים באוכלוסייה היהודית מעשנים לעומת כמעט כפול ויותר מעשנים במגזר הערבי שם אחוז המעשנים עומד על 45%.

אני קורא לשר הבריאות מר ליצמן להקים גוף רפואי מרכזי בישראל ביחד עם רופאי הריאות כדי להילחם בנזקי העישון אמר פרופ אדיר. אני קורא למשרד הבריאות להתייחס לסיגריה האלקטרונית כאל מוצר טבק רגיל להמתין לאישור ה FDבמידה וינתן ועד אז אני ממליץ לאסור את השימוש בישראל בסיגריה האלקטרונית.

 

פרופ' יוחאי אדיר

בצילום פרופ' יוחאי אדיר מנהל המכון בכרמל ויו"ר האיגוד הישראלי צילום אלי דדון

 

תגובות

מומלצים