פלסטיני תרם עשרות אלפי ש"ח לביה"ח רמב"ם

הוא הגיע לרמב"ם כדי להילחם במחלת הסרטן, אך יצא משם עם חזון לשלום ישראלי פלסטיני, תכירו את מ', האיש שהחליט לבנות גשר בין אנשים, שמתחיל בחיפה ונגמר ברשות הפלסטינית

11.06.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פלסטיני תרם עשרות אלפי ש"ח לביה"ח רמב"ם

כ-1,200 פלסטינים, ילדים ומבוגרים, תושבי הרשות ועזה, מגיעים מידי שנה לטיפול בקריה הרפואית רמב"ם. בחודשים האחרונים הצטרף למניין המטופלים מ', תושב הרשות הפלסטינית בשנות ה-40 לחייו, שעשה את כל הדרך לחיפה כדי לקבל טיפול במחלת הסרטן.

לאחרונה הוא הגיע שוב לרמב"ם, הפעם כדי לתת בחזרה ולהעניק תרומה של עשרות אלפי שקלים לבית החולים הישראלי שהציל את חייו וכדי לסייע בגישור בין העמים, באמצעות הרפואה.

מ' הוא בכיר ברשות הפלסטינית. לפני מספר חודשים הוא אובחן עם גידול סרטני והופנה להמשך בירור וטיפול ברמב"ם. בזמן ששהה בביה"ח לצורכי הטיפול במחלתו, הוא נתקל לא אחת במשפחות המטופלים המגיעים מהרשות הפלסטינית ומעזה והחל לגלות עניין בצרכים הייחודיים שיש לילדים המאושפזים בביה"ח, בין אם הם ישראלים ובין אם הם מגיעים לטיפול מחוץ לגבולות המדינה. עם סיום סבב הטיפולים הוא החליט לעשות מעשה ולהעניק תרומה כספית במטרה לשפר את תנאי הטיפול בילדים בביה"ח.

לאחרונה הוא חזר אל רמב"ם, שם פגש את צוות מטפליו, נציגי הנהלת המרכז האונקולוגי החדש ע"ש פישמן ואת נציגי מחלקת קשרי חוץ בביה"ח. בטכס צנוע ומצומצם, העניק להם מ' תרומה של עשרות אלפי שקלים לטובת הקמת חדר התאוששות ייעודי לילדים חולי סרטן אשר נאלצים לעבור טיפולי קרינה.

חדר ההתאוששות הייחודי, המיועד לקום במכון הקרינה של המרכז האונקולוגי ע"ש פישמן, מתוכנן ומותאם במיוחד לצרכי הילדים המטופלים בו ומהווה סביבה מרגיעה ותומכת עבורם, לפני הטיפול ולאחריו.

"כשהגעתי לרמב"ם ראיתי צוות רפואי שמטפל במסירות במטופלים שלו, אבל ראיתי גם את הסבל של הילדים החולים", משחזר מ' "ילדים פלסטינים, ישראלים, סורים וילדים מעוד מדינות שמקבלים טיפול בביה"ח במחלות לא פשוטות וזקוקים לכל העזרה שהם יכולים לקבל. החלטתי לתרום למטרה הזאת כאקט הומניטרי ולאות סולידריות"/

מ' מוסיף ואומר, "החברה הישראלית והפלסטינית, שתיהן סובלות מהנזק של האלימות ואני חותר למצב שבו כולנו נוכל לתרום לשלום ולבריאות. שנוכל לטפל בילדים, להציל חיים, לשתף ידע ולהכשיר רופאים פלסטינים ברמב"ם, לשפר את מצב מערכות הבריאות ויכולות הטיפול ברשות הפלסטינית ובעזה ולעודד עוד פלסטינים לתרום לנושא קידום הבריאות בין שני העמים. רפואה היא גשר בין אנשים ואני מקווה שבזכות התרומה הזאת וכאלה שעוד יבואו, שנזכה כולנו למחר טוב יותר".

התורם הפלסטיני ברמבם

בתמונה: מ' במפגש ברמב"ם עם צוות ביה"ח, צילום: פיוטר פליטר.

תגובות

2. דלייתי לפני 7 שנים
מעשה נדיר
1. מנאל לפני 7 שנים
תבורך

מומלצים