מה הגורם למספר החולים הגדול בעוספיה ודליה?

בכל יום אנו עדים ליותר ויותר מקרים של צעירים וצעירות ילדים ומבוגרים שנזקקים לפינוי עקב לחצים בחזה, או התעלפות או קשיי נשימה, בנוסף למצב רוח ירוד בקרב צעירים/ות, החולים מפונים לבתי חולים בחיפה.

04.08.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מה הגורם למספר החולים הגדול בעוספיה ודליה?

ריבוי המקרים של מחלות שפתאום רואים בכפרים בכרמל דאלית אל כרמל ועוספיה זה דבר בלתי נתפס, לא עובר יום בלי מספר פינויים של צעירים עקב מחלות פתאומיות.

צעירים וצעירות בריאים שנופלים ברגע ונזקקים לטיפול, הדבר קורה כל רגע בשעות היום והלילה, עיקר הפינויים באים כלחצים בחזה ובדרכי הנשימה.

אנחנו לא מורשים לחשוף את הנתונים שיש בידינו אבל מותר לנו לדבר על התופעה שרוב המפונים הם בעיקר אנשים בריאים ולא מבוגרים עם מחלות.

מספר פעמים פנינו לרשויות המקומיות וביקשנו שיפנו לאיגוד ערים להוביל מהלך משותף לבדיקת איכות האוויר בכפרי הכרמל.

בכפרי הכרמל סובלים מזיהום של מי ביוב שזורמים בשכונות ובכבישים הראשיים ומחוסר אכיפה של בדיקות פתע לאוכל שבא ממקור בשר עוף ודגים במקומות הציבוריים, האשפה שנערמת בכל פינה בשוליים של הכפרים וליד הבתים, הפירות והירקות שנמכרים ע"י סוחרים שמסתובבים בין הבתים שלא ידוע מה מקור ממנו מגיעה הסחורה ובאיזה מים הושקו.

ישנם ימים שרואים את הזיהום באוויר בצורה ברורה, זיהום שפוגע בתושבים שברכס כפרי הכרמל.

בשנה האחרונה ישנה עלייה דרסטית במחלות עיניים, במחלות נשימה ובהתעלפויות.

בנוסף לכל זה ישנה עלייה בניסיונות ההתאבדות בקרב צעירים, חלקם נזקק לטיפול רפואי וחלקם לא מפונים לטיפול, בשני המקרים הם פוגעים פגיעה קשה במערכת הדם וגורמים נזק בלתי הפיך לעצמם, (נטילת כדורים, תלייה וחיתוך ורידים).

החברה המקומית מקבלת את הכל כמובן מאליו ולא מנסה ללחוץ ולבדוק, איך יתכן שבשנה האחרונה מספר חולי הסרטן הוכפל 8 פעמים ממספר החולים בשנה שעברה.

לציבור מומלץ להיות זהיר באוכל ולבדוק מה המקור שלו ובסביבת הבית עדיף לרסס ע"י איש מקצוע נגד יתושים וחרקים ולשמור מרחק ממפגעי ביוב ומקומות שמזהמים אוויר, בתקווה שלא תדבקו בשום מחלה, כי אין מי שידאג לכם ולסביבה שאתם חיים בה.

נט"ן

תגובות

5. תושב הכרמל לפני 7 שנים
זה רק
4. מודאג לפני 7 שנים
המצב הולך ומחמיר
3. אזרח לפני 7 שנים
לא מזלזל במי פגעים המקומיים (זבל, ביוב וכדומה).
2. אחמד לפני 7 שנים
שיאסר ערפות אמר שזורגים חומר רדיו אכתיבי על עזה
1. עספיא לפני 7 שנים
כיופי

מומלצים