ד"ר סלמאן זרקא דמעה של שמחה

מנהל בית חולים זיו בצפת ד"ר סלמאן זרקא, תושב פקיעין, בשיחה לפורטל הכרמל על בית החולים והפצועים הסורים "הדרוזים לא נגד סיוע הומניטרי, אני שמח שיש יותר צעירים דרוזים ברפואה", לכתבה

30.08.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ד"ר סלמאן זרקא דמעה של שמחה

ד"ר סלמאן זרקא: "הסיוע ההומניטרי לסורים התחיל לפני כ-4 שנים, כאשר החליטה הממשלה שאותם פצועים שמגיעים לגדר, לא יכולה להשאיר ללא טיפול, ההחלטה היתה שמגישים סיוע רפואי לחולים ופצועים רק לאלה שמגיעים לגדר, באותם ימים הייתי אל"מ בחיל הרפואה, הקמתי בית חולים צבאי על הגבול ברמת הגולן, מאחר והיו פצועים קשים שלא יכלו להחזיק מעמד עד להגעה לבתי חולים והיה צורך לנתח אותם בכדי להציל את חייהם".

ד"ר סלמאן זרקא: "בית החולים כיום סגור, מגיעים לגדר פצועים וחולים, מבוגרים ונשים וגם ילדים, הצבא מטפל בהם ומחליט לאיזה בית חולים לפנות אותם ויש כאלה שמגיעים פעם שניה, בדרום סוריה כעת אין טיפול רפואי, התמונה בתוך סוריה לא ברורה".

ד"ר סלמאן זרקא: "הסורים שמגיעים לבית החולים זיו מכירים אותי כדרוזי, בכל הערכים שלנו אנחנו מצווים להגיש עזרה ולהציל חיים, אין אף דת שמצווה אחרת, על כן אני בטח גאה בצוות הרפואי הצבאי שהיה לי ובצוות הרפואי של בית החולים, על כך שהם מושיטים יד ומצילים חיי סורים, למרות שהם אזרחי ארץ אויבת, זה מעשה אנושי ממדרגה ראשונה".

ד"ר סלמאן זרקא: "כרופא ומנהל בית חולים, אותי לא מעניין מאיפה מגיעים החולים והפצועים, אני פועל בהתאם לחוק הישראלי, בהתאם לערכים הרפואיים ובהתאם לאתיקה, כל מי שנכנס לחדר המיון בבית החולים, לא משנה מה הצבע שלו ואיזה שפה הוא מדבר ולאיזה דת הוא משתייך, צריך מיד לקבל את הטיפול הרפואי הכי טוב שאפשר לתת, כך אנחנו נמשיך לעשות וכך הצוות שלי פועל".

ד"ר סלמאן זרקא :"יש לי קשרים מצוינים עם כולם, עם כל הישובים, מתוקף תפקידי הציבורי חלה עליי חובה להתבטא ולהעביר מסרים שאני מאמין בהם, שצריכים לבוא במקביל למסרים אחרים שמעבירים אנשים אחרים, למשל אני מאוד לא אהבתי וגם התבטאתי בכך שהוצג כאילו הדרוזים בישראל מתנגדים לסיוע הומניטרי להצלת חיי סורים זה לא נכון, יש אנשים שיש להם דעות אחרות וזה מותר ולגיטימי, ויש שאלות שנשאלות וזה הכי דמוקרטי שיש, אבל בין זה ובין לצבוע את העדה המיוחדת הדרוזית בצבע של לא אנושיים, יש הבדל עצום וזה לא מקובל".

ד"ר סלמאן זרקא: "כל פעם שרואים ילד פצוע או חולה, גם לרופאים ותיקים כמוני זה נוגע ממש, לכולנו יש ילדים וכולנו אוהבים את הילדים שלנו ואוהבים ילדים באופן כללי, לראות ילדה כה סובלת יחד עם משפחתה, כשאין מענה ולשמוע את הסיפור הכואב שלהם, איך שהגיעו לגדר מחוסרי הכרה ואם לא היו מפנים את הילדה לבית החולים היא הייתה מתה, הצוות הרפואי של בית החולים זיו הציל את חייה של הילדה ולכן זה מאוד מרגש ונוגע".

"כאשר הילדה הזו פוגשת אותי אחרי שנה והיא אומרת שהיא רוצה לחבק אותי, אז איך אפשר להישאר עם עיניים יבשות?, לפני כשנה הגיעה לגבול, הילדה בת ה-9, כשהיא מחוסרת הכרה ובסכנת חיים, לאחר טיפול ראשוני בגבול היא פונתה לבית החולים זיו בצפת".

ד"ר אורנה גוטפריד והילדה

"השבוע נפגשתי עם האם והילדה בישראל, הילדה שחזרה את הרגעים ששבה לה הכרתה בטיפול נמרץ ילדים של זיו, היא ספרה כי חשבה שהיא אצל אחותה בדמשק וכשספרו לה כי היא בישראל, היא לא הבינה מה זה אומר!, עיני האמא הדומעות ליוו את דבריה המרגשים על צה"ל שפגש אותה בגבול ופינה אותה לזיו ועל הצוות במחלקת הילדים ובטיפול הנמרץ".

ד"ר סלמאן זרקא: " ד"ר אורנה גוטפריד מנהלת מרפאות החוץ של הילדים והעובד הסוציאלי פארס עיסא זכו ובצדק לתשבוחות מהאם ומהילדה, זכיתי מהילדה המיוחדת בת ה 9 לחיבוק חזק המשקף הכרת הטוב והתודה לכוחות צה"ל, לצוותים של חיל הרפואה בגדר ולמשפחת זיו וכאילו חיבוק כן ומיוחד זה לא מספיק!, הילדה ציירה ונתנה לי את דגל ישראל עם הקדשה וחתימה, השבתי לה חיבוק ונשיקה, ועיניים לחות, איחלתי לילדה ואימה החלמה מלאה, שקט ושלווה בארצן המדממת, הצלנו את חייה של הילדה המתוקה הזו והיא נותנת תקווה לעתיד טוב יותר".

ד"ר סלמאן זרקא:"אני חושב שאנחנו כדרוזים נמצאים בתקופה טובה, יש יותר רופאים דרוזים ויותר סטודנטים שהולכים ללמוד רפואה, אנחנו רואים ניצנים וזה מצוין, אני מברך את חברי תת אלוף טריף בדר איש ראוי שנבחר לתפקיד קרפ"ר בזכות העשייה שלו. אנחנו כעדה בדרך החיובית לקדם את החברה הדרוזית ואת החינוך בעיקר, שם צריך לזרוע כדי שיהיו לנו עצים טובים יותר, אני רוצה לאחל חג קורבן שמח לכל החוגגים".

 

ד"ר זרקא והילדה הסורית

תגובות

5. עספיא לפני 7 שנים
ד"ר סלמאן תושב עספיא,יליד פקעין
4. סמי לפני 7 שנים
כמה יפה
3. רופא לפני 7 שנים
זו העדה הדרוזית
2. חסון לפני 7 שנים
יישר כוח,
1. בחורה לפני 7 שנים
מחמם את הלב

מומלצים