ראשי הרשויות הדרוזיות נפגשו עם בנט ואבואב

הפגישה של פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות עם שר החינוך נפתלי בנט ומנכ"ל משרדו שמואל אבואב, גולת הכותרת שיבוץ מורים מקומיים בבתי ספר דרוזים ותקצוב הסעות אלאשראק וחוג לכל ילד כמו בגליל.

12.09.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ראשי הרשויות הדרוזיות נפגשו עם בנט ואבואב

כל הפוקוס לפגישה עם שר החינוך נפתלי בנט, בפגישת פורום ראשי הרשויות הדרוזיות עם שר החינוך נפתלי בנט ומנכ"ל משרדו שמואל אבואב, יחד עם איה חיר אלדין מנהלת אגף חינוך דרוזי.

פגישה שארכה שעתיים, בה ראשי הרשויות הציגו את הבעיות הנוקבות והקשות של התקצוב וניצול תקציבי החומש ומחו שאינם מקבלים דיווח מלא על מה שקורה.

ראש מועצת דאלית אל כרמל רפיק חלבי וראש מועצת עוספיה וגיה כיוף, הציגו את בעיית תקצוב הנסיעות של בית הספר הדתי אלאשראק ונושא "חוג לכל תלמיד" שניתן בכפרים בגליל אבל לא בדליה ועוספיה, ודרשו ממשרד החינוך לתקצב את הנסיעות ואת החוג לכל תלמיד.

מנכ"ל משרד החינוך אבואב הבטיח שהעניין יוסדר בימים הקרובים.

בנוסף בפגישה הועלו בעיות הסטאג' של בוגרי הסמינרים והאוניברסיטאות.

בעניין חוק השיבוצים, ראשי המועצות טענו כנגד מדיניות השיבוצים במגזר הדרוזי וביקשו שיתנו את הכלים בידי מנהלי בית הספר והמפקחים.

ראשי הרשויות חידדו שלא יתכן שיביאו מורים מחוץ לכפרים הדרוזים, במקום להעסיק את בוגרי האוניברסיטאות מהישובים.

בפגישה עלה גם, נושא הפיקוח במגזר והנגשת הלימודים האקדמיים.

השר בנט החליט למנות ועדה שתבחן ותבדוק כיצד להגביר את הלימודים האקדמיים בקרב בני הנוער, ושימצאו את התלמידים הטובים כבר במסגרת הצבאית כדי לתת מענה עם סיום השרות הצבאי.

השר והמנכ"ל הבטיחו לתת מענה לכל הבעיות שהוצגו בפגישה.

הדרוזים והשר בנט

תגובות

2. דליה לפני 7 שנים
חרטה
1. עלי אכפת לי לפני 7 שנים
הפגשה נכשלה בגדול הם מדברים על שנים הבאות

מומלצים