אות כבוד למוסדות חינוך במחוז כולל חט"ב קופטאן דליה

בתי ספר וגנים במחוז הומלצו לועדת שופטים שביקרה בבתי ספר ובחרה מוסדות מצטיינים שעמדו בקריטריונים של הפרס המחוזי, בין בתי הספר זוכי פרס החינוך המחוזי לשנה"ל תש"ף נבחר חט"ב קופטאן חלבי בדאלית אל כרמל.

31.12.2019 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אות כבוד למוסדות חינוך במחוז כולל חט"ב קופטאן דליה

 

המצוינות היא אחד הערכים המרכזיים והמובילים במחוז חיפה. מצוינות איננה מצב אלא תהליך. תהליך מתמיד של תביעה עצמית לשיפור, נחישות לחתור להשגת המטרות, מתוך אמונה ביכולת להשיגן. פרס החינוך המחוזי הוא אות כבוד למוסדות החינוך המשלבים עשייה חינוכית עם איכות ומצוינות, יום יום ושעה שעה , הלכה למעשה ובשטח.

בשנה זו התקבלו המלצות רבות, ורבים הם מוסדות החינוך הראויים להערכה על עשייה חינוכית וערכית רבת שנים. בחירת מוסדות החינוך המצטיינים נעשתה תוך הפעלת מכלול הערכה מקצועי.

מנהל המחוז, ד"ר סער הראל: מציין כי, ״מחוז חיפה חרת על דגלו את קידום המצוינות, יזמות וחדשנות חינוכית. מוסדות החינוך שנבחרו גם השנה מאופיינים בהישגיות, חדשנות, יזמות ויצירתיות. כמו כן בתי הספר פועלים לצמצום פערים ולמניעת נשירה של תלמידים תוך מתן דגש על אווירה חינוכית איכותית השׂמה דגש על אקלים מיטבי על כבוד הדדי ועל דרך ארץ. אני רואה לנכון לשבח את בתי הספר אשר מצטיינים בחינוך לערכים, למורשת, לסובלנות ולדו קיום ובהדגשת חשיבותה של המעורבות בחיי הקהילה ובקירוב הקהילה במעשׂה החינוכי. המוסדות המצטיינים מהווים מגדלור מחוזי, ובטוחני שיהוו מוקד השראה למוסדות נוספים במחוז ובארץ כולה הן בחתירה למצוינות והן בחשיבה ובעשייה פורצת דרך. עוד מוסיף מנהל המחוז את מלוא הערכתו למפקחי מוסדות החינוך המצטיינים והרשויות המקומיות על הובלה והעבודה החינוכית המשותפת בקידום מוסדות חינוך הללו".

בתהליך נטלו חלק חברי ועדת השיפוט, בראשותו של רמי בן גרא, יו"ר ועדת הפרס,  שבחרה את המצטיינים על פי תבחינים שהועמדו לרשותם בזיקה לחוזר מנכ"ל בנושא פרסי חינוך. בעקבות ההמלצות שהתקבלו למחוז ביקרו חברי הועדה במוסדות החינוך, צפו וראיינו, ובתום התהליך התקבלו ההחלטות. מוסדות החינוך שנבחרו לקבל את פרס החינוך המחוזי הוכיחו בין היתר תהליך מתמיד של דבקות במטרה ואמונה בדרך החינוך ועל כן הם משמשים דוגמא ומופת במחוז.

במחוז חיפה מציינים מוסדות החינוך ויחידות הנוער בחינוך הבלתי פורמאלי בלטו השנה מעל כולם בעשייה חינוכית מצטיינת. 3 הראשונים ברשימה יתמודדו גם על פרס החינוך המוסדי הארצי .

להלן מוסדות החינוך הזוכים בפרס החינוך המחוזי בשנה"ל תש"ף:

שם גן/ בית הספר

הערות

גן חופית   חיפה

עולה לארצי

 

בי"ס יסודי בן גוריון   קרית מוצקין

עולה לארצי

על יסודי רב תחומי   חדרה

עולה לארצי

גן סחלב   לחינוך מיוחד  טירת הכרמל

פרס מחוזי

גן  אלעטאא   פורדיס

פרס מחוזי

גן אלזהור   ערערה 

פרס מחוזי

בי"ס יסודי  אלמוגים   קרית ים

פרס מחוזי

בי"ס יסודי  צליל  חדרה

פרס מחוזי

בי"ס יסודי  רעות  מ.א מנשה

פרס מחוזי

בי"ס יסודי  נטעים  מ.א מנשה

פרס מחוזי

בי"ס יסודי  עומר  אום אל פחם

פרס מחוזי

בי"ס יסודי  זבולון   טירת הכרמל

פרס מחוזי

חט"ב קופטאן  דלית אל כרמל

פרס מחוזי

מח"ט תיכון חברתי  קרית אתא

פרס מחוזי

על יסודי יעדים מ.א זבולון

פרס מחוזי

קידום נוער   פורדיס

פרס מחוזי

מחלקת נוער   פרדס חנה

פרס מחוזי

בית ספר לחינוך מיוחד גניגר    חיפה

פרס מחוזי

 

בשנה"ל תשפ"א יתקיים טקס הענקת פרסי חינוך למוסדות הזוכים

נספח - הקריטריונים לקבלת הפרס:

לגני הילדים

קידום תהליכי הוראה-למידה והערכה המובילים לפיתוח סקרנות ומוטיבציה ללמידה, לעידוד יצירתיות וחשיבה, להעשרת ידע ולפיתוח נורמות התנהגות אישית וחברתית.

הוראה אינטגרטיבית ואינטר-דיסציפלינרית, המשלבת תכנים מכל אשכולות הליבה, ונותנת מענה דיפרנציאלי לצורכי הילדים, כולל מערך תמיכה לבעלי צרכים ייחודיים. הלמידה מתקיימת באמצעות פעילות חווייתית, מעוררת סקרנות ומהנה. סביבת הגן מזמנת הבעה, יצירה, תנועה ומשחקים שונים: סוציו-דרמטיים, חברתיים, לימודיים וכדומה.

אקלים של דרך ארץ וכבוד הדדי, חינוך ללקיחת אחריות, לאי- אלימות, למניעת התנהגויות עתירות סיכון, למעורבות בחיי הקהילה, לשמירה על איכות הסביבה, לשמירה על זכויות האדם ועל השוויון בין המינים, לסובלנות ולדו-קיום.

גיבוש החזון החינוכי של כל הצוות, לקביעת יעדי הפעולה, לתכנון החינוכי ולביצועו.

קיום פעילויות לשיתוף ההורים ולקשר עמם, למעורבות בחיי הקהילה ולתרומה לה.

הפעלת תכניות או פעילויות ייחודיות, פרי יזמת הגננת והצוות.

הפעלת תכניות למעברים ברצף החינוכי ולקשר רציף עם בתי הספר.

לבתי הספר

קידום תהליכי הוראה-למידה והערכה ופיתוח סביבות למידה

המובילים להבנה מעמיקה, לטיפוח כלי חשיבה ולמידה, להישגיות,לחדשנות, ליצירתיות ולמצוינות.

מענה לצרכים שונים של התלמידים, הכולל קידום וטיפוח של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים וייחודיים ומניעת נשירה.

אקלים של דרך ארץ וכבוד הדדי, חינוך ללקיחת אחריות, לאי-אלימות, למניעת התנהגויות עתירות סיכון, למעורבות בחיי בית-הספר והקהילה, לשמירה על איכות הסביבה, לשמירה על זכויות האדם ולשוויון בין המינים, לסובלנות ולדו-קיום.

הנחלת העקרונות שבהכרזה על הקמת מדינת ישראל, טיפוח ערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית וטיפוח המורשת והזיקות התרבותיות של אוכלוסיית תלמידיו.

מנהיגות בית-ספרית פועלת להשגת מטרות ויעדים הנגזרים מהחזון הבית-ספרי. קידום תרבות ארגונית המעודדת טיפוח עבודת צוות והעצמתה. התפתחות מקצועית מתמדת של כל אחד מהשותפים לעשייה חינוכית, קשר עם ההורים והקהילה.

 

תגובות

3. סלימאן סלאמה לפני 4 שנים
כל הכבוד וההערכה
2. הורה לפני 4 שנים
דלית אל כרמל
1. דילאווי לפני 4 שנים
ההישג

מומלצים