זה לא זום זה זימזום!

סיפור זה ממחיש, מה עובר ילד עם לקות למידה בכיתה רגילה שלא בזמן קורונה, אז דמיינו מה עובר עליו כשהוא צריך ללמוד בזום!, תוק תוק מהיר כזה, רגע מה המורה אמרה? לא שמעתי כלום, מה מרגיש הילד עם לקות למידה בשיעור זום.

16.10.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
זה לא זום זה זימזום!

 

ביום רגיל, דור נכנס לכיתה, אומר שלום לכל החברים, המורה נכנסת והשיעור מתחיל, אחרי כמה דקות זה מתחיל, דור רואה ושומע כל מה שזז בכיתה ומחוצה לה, הוא שומע את חריטת העפרונות של התלמידים האחרים על הדף, הטוש שבו כותבת המורה על הלוח מוסיף את הרעשים משלו

שתי הילדות שמתלחששות בשולחן שמאחור נשמעות לו די דומה לזבוב, שגם הוא בחר דווקא עכשיו לטייל על החלון, הילדים שמשחקים כדורגל בחצר צועקים וצוחקים והוא שומע כל מילה..אחרי כמה דקות הוא מרגיש שהוא חייב לקום, הוא לא יכול לשבת יותר, אבל הוא לא יכול, כי בבית הספר זה לא מקובל. בשלב הזה הוא כבר לא מצליח להקשיב למה אומרת המורה, הוא יודע שזה חשוב, אבל הוא פשוט לא מסוגל!

אם אחותו לא צריכה את המחשב כי יש לה בגרות וזה חשוב, ואם אמא לא זקוקה לו ממש עכשיו לעבודה כי היא עובדת מהבית, אז דור יכול להשתתף בשיעור בזום.

לאחר כמה ניסיונות כושלים הוא מצליח להכנס לשיעור, החברים לכיתה כבר שם, הוא יכול לראות את כולם, ואת החדר שלהם ומה קורה בו, הוא גם שומע את כולם "כאילו" בבת אחת, המורה מתחילה את השיעור, גם אמא שלו מתחילה לבשל במטבח, הוא שומע הכל, אחותו צופה בטלויזיה בסלון, בחצר למטה ילדים משחקים, אבא שומע חדשות בחדר העבודה תוך שהוא מקיש במרץ על המקלדת שלו תוק תוק תוק תוק מהיר כזה

רגע מה המורה אמרה? לא שמעתי כלום. המורה שואלת את דור שאלה, הוא לא יודע לענות, המורה מנסה לעזור אבל הוא לא מצליח להתרכז, יש יותר מדי רעש מסביב, והנה במסך מאחורי חבר שלו יוסי, נעמדת אחותו הקטנה בת ה3 וצוחקת ומנפנפת לשלום, אצל שני חברה שלו מהקומה למעלה המחשב נמצא בסלון, ורואים במסך מאחור את אמא שלה היא הולכת הלוך ושוב ומדברת בטלפון הוא לא יכול להתעלם גם מזה.

זה יותר מדי! דור מתחיל לצרוח וסוגר את הזום עוד יום עבר והוא לא מצליח ללמוד כלום הוא מרגיש שהוא אפס!

את החלק הזה בסיפור, בגרסה כזו או אחרת חווים ילדים ברמה היומיומית כיום בשיעורי הזום. התופעה בעייתית יותר אצל הילדים הקטנים בני 6-10. הלמידה בזום לא מתאימה לכל אחד, וילדים רבים בכל הגילאים, במיוחד עם לקויות למידה, מוצאים עצמם מתוסכלים ומאבדים זמן יקר של למידה. אך בגילאים הצעירים האלה, הם מאבדים משהו חשוב יותר את הסקרנות לרכישת השפה ואת כל התשתית שעליה תתבסס הלמידה העתידית שלהם!

המצב אקוטי במיוחד כשמדובר בלימודי אנגלית כשפה זרה. לימוד שפה שניה מייצר מלכתחילה חששות, היות ולרוב אין זו שפת האם וזו אינה שפה השגורה באופן טבעי בסביבה הנורמלית של הילד, הבניית תשתית יציבה ונכונה היא קריטית לידיעת השפה וליצירת בטחון עצמי בשימוש בה, במיוחד לשלבים מתקדמים כמו חטיבת הביניים או בתיכון לבגרויות, ואף יותר כאשר מגיעים לאקדמיה או למקומות עבודה.

כבר היום אנו רואים ישראלים רבים, אשר אינם חשים בטחון להתנהל בשפה האנגלית, חוסר הבטחון יוצר רתיעה מהשפה על כל ביטוייה קריאה, כתיבה ודיבור, ומעכב אותם מלממש את הפוטנציאל הגלום בהם בלימודים האקדמאים הנדרשים למקצועות יוקרתיים ואף במקומות עבודה הנדרשים לשימוש אינטנסיבי יותר בשפה האנגלית.
אבל לשמחתנו, לנו ההורים יש מה לעשות כדי לשפר את המצב בלי לחכות לאף אחד!

'FUNGLISH' פטנט ישראלי חדשני, מציע פתרון פשוט וזול להבניית התשתית לשפה האנגלית, המאפשר לכם ההורים, להקנות לילדכם מגילאי 6 ומעלה, תשתית נכונה ומבוססת, הנלמדת בדרך קליטה ומשעשעת המשלבת משחק לצד למידה, והכל בעלות חד פעמית של 234 ₪ בלבד!

יתרונות ערכת 'Funglish' הערכה הוכרה כפטנט ישראלי ונמצאת בתהליך רישום כפטנט עולמי, על שיטת הלימוד ועל האפליקציה הייחודית המלמדת הגייה נכונה של צירופי האותיות.

השקעה מינימלית ותשואה מקסימלית מוכחת – הקניית שפה לילד בעלות נמוכה מעלות סל מהסופר! שלושה באחד: משחק פיזי, אפליקציה נגישה ושיפור יכולות בשפה האנגלית הקניית שפה בצורה חדשנית, קלה ונוחה ללא צורך במורה פרטי מעניקה תחושת הצלחה ומחזקת את הבטחון העצמי של הילד  תוך כדי למידה חווייתית נגישה לילדים טרום ובראשית לימוד השפה האנגלית מתאימה במיוחד לילדים בעלי לקויות למידה והפרעת קשב זמן איכות עשיר ומהנה עם הילד עובדים על כל ספרון 10 דקות 3 פעמים בשבוע, עם חיסכון בתשלומים יקרים על שיעורים פרטיים קבלת תמיכה ויעוץ חינמי לשאלות במהלך השימוש בערכה.

ערכת 'Funglish'  פותחה מתוך צורך שעלה וזוהה, כתוצאה מעבודה בשטח על ידי שתי מורות לאנגלית ומאבחנות דידקטיות, המשלבות יחד הכשרה מקצועית מכובדת וניסיון רב שנים בתחומי הלמידה בכלל והשפה האנגלית בפרט:

מירי וייסלר מורה לאנגלית ומאבחנת דידקטית המתמחה בשפה האנגלית, בעלת M.A  בניהול מערכות חינוך, מביאה איתה ניסיון עשיר, מגוון ורב שנים בהוראת השפה האנגלית לילדים מגילאי גן ומעלה, מפתחת תכניות לימוד ומורה להוראה מתקנת לתלמידים עם קשיים ולקויות למידה.

מזה 16 שנה בעלת מכון "אנגלית בכיף" המעניק מגוון שירותים לילדים מגילאי גן עד חטיבת הביניים כגון: חוגי אנגלית, שיעורים פרטיים, התמחות בהוראה לתלמידים בעלי לקויות למידה, איבחונים דידקטיים, אבחוני סטאטוס באנגלית (רמת הידע של התלמיד ביחס לשכבת הגיל שלו) ועוד.

לריסה מונסטרסקי  מרצה ומנחה בינלאומית למיומנויות חשיבה ולמידה, בעלת M.A במערכות למידה בחינוך, מזה 16 שנה מייצגת את "מכון פוירשטיין" שעוסק בפיתוח מיומנויות למידה וחשיבה, ברחבי העולם כמרצה ומאבחנת, בפרוייקטים המשלבים עבודה עם ילדים, הורים ומורים.

מאבחנת דינאמית (בדיקת פוטנציאל למידה), דידקטית (שפה, קריאה, כתיבה וחשבון) ומבצעת אבחונים  בשיטת MOXO לבדיקת אימפולסיביות, תזמון והיפראקטיביות.

עובדת עם ילדים החל מגיל 3 בהוראה מתקנת, הקניית אסטרטגיות למידה ובלימוד השפה אנגלית. כתבה מעל 20 חוברות עבודה ללימוד האנגלית כשפה שנייה, במיומנויות הדיבור, הקריאה, הכתיבה והדקדוק.

למידע נוסף ולרכישת ערכות צלצלו: 054-4355666

תגובות

מומלצים