איך להצליח בעולם העסקים לאורך זמן? הטיפים של חנוך רידר

למה חשוב לנהל את הזמן באופן חכם, איך לבחור שותפים לדרך ובמה כדאי במיוחד להשקיע? ההמלצות של חנוך רידר להצלחה עסקית משמעותית לטווח ארוך

15.09.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
איך להצליח בעולם העסקים לאורך זמן? הטיפים של חנוך רידר

במציאות העסקית של ימינו גם מוצר איכותי או שירות שמספק מענה אפקטיבי לצורך אמיתי לא תמיד מצליחים, ובפרט לא לאורך זמן.

כדי למצות את הפוטנציאל של העסק כדאי להתנהל באופן מושכל, ובפרט מומלץ ליישם את הטיפים של חנוך רידר, מי שהיה הבעלים של איל מקיאג' בארץ ופיתח את הרשת.

להכיר את התחום שבו העסק פועל

אמנם חנוך רידר לא היה מומחה לאיפור כשרכש את הזיכיון של איל מקיאג' אבל לצורך הקמת העסק בארץ חברה אליו אשתו, גלית ורטהיים, דוגמנית ומאפרת מוכרת, ובהמשך הדרך גם רידר התמקצע מאוד בתחום זה.

זוהי גם ההמלצה הראשונה שלו לכל בעלי העסקים - להכיר היטב את התחום שבו העסק פועל. אמנם לא חובה להיות שף כדי לפתוח מסעדה או מעצב אופנה כדי לפתוח חנות בגדים, אבל כן נדרש ידע ברמה מספקת כדי לתפעל את העסק, ובנוסף למידה מתמדת כדי להפוך אותו למצטיין בתחומו.

להשקיע במיתוג

יכול להיות שהעסק שלכם מצטיין, אבל אם הלקוחות הפוטנציאליים לא יודעים את זה, הם לא ירכשו מכם מוצרים או שירותים. כדי שכולם יכירו אתכם, ובפרט יבחינו ביניכם לבין המתחרים שלכם ויזכרו את האיכויות שלכם, נדרשת השקעה במיתוג.

חנוך רידר מדגיש שמיתוג עסקי הוא תהליך כולל שנשען על אפיון מדויק של חוזקות העסק שלכם כמו גם נקודות התרופה שלו, היתרונות שלו על פני עסקים אחרים בתחום, הצרכים של הלקוחות ועוד. בנוסף מזוהים הערכים שמתאימים לעסק שלכם, ועל מנת שהעסק אכן יהיה מזוהה עם אותם ערכים רצויים יש לנקוט במגוון רחב של צעדים שכדאי להפקיד אותם בידיים מקצועיות בתחום המיתוג.

למה חנוך רידר ממליץ על מציאת שותפים איכותיים?

מרכיב חשוב אחר בהצלחה של עסקים הוא השותפים לדרך בין אם מדובר על שותפים בניהול העסק ובין אם בספקים ועובדים. חנוך רידר כאמור יצא לדרך העסקית שלו עם שותפה שהיא לא רק אשת מקצוע מוצלחת אלא גם שותפתו לחיים, אם כי כמובן שאין חובה להיצמד דווקא לקונספט הזה (ואגב, לא לכל אחד וכל אחת מתאימה האפשרות של עסק משפחתי, שיש לו יתרונות רבים אבל טמונים בו גם לא מעט מוקשים).

השותפים האידיאליים הם אלה שחולקים אתכם את אותו סט ערכים בסיסי (גם אם לא זהה, שהרי בסופו של דבר ישנם תמיד הבדלים בתפישות העולם של אנשים שונים), אבל מבחינת האישיות הם מתאפיינים דווקא בתכונות שלכם אין וכך הם יכולים להשלים אתכם וביחד ליצור סינרגיה מוצלחת.

פתיחות לחידושים

המציאות העסקית במאה ה-21, במרבית תחומי הפעילות, משתנה כל הזמן ובאופן משמעותי, ועל כן עסק שרוצה לשרוד לאורך זמן ולשגשג חייב להתעדכן כל העת ולהתאים את עצמו לשינויים הסביבתיים (בדיוק כפי שהמרכיב המרכזי באבולוציה של החיים על פני כדור הארץ היא יכולת הסתגלות). לשם כך נדרשת פתיחות לחידושים ומוכנות להסתכן במידה מסוימת (על סמך מחשבה מעמיקה, כמובן), וגם לבחירת השותפים לדרך ישנה תרומה בלתי מבוטלת ליכולת של העסק להסתגל למצבים חדשים.

ניהול זמן חכם

זמן הוא המשאב יקר הערך ביותר עבור בעלי עסק, וכמעט תמיד הוא נמצא במחסור. בפרט כך הדבר בעסקים קטנים שבהם הבעלים ממלא תפקידים רבים, וזאת בגלל הקושי המובן לגייס כוח אדם רב (שהרי הדבר כרוך בהוצאה כספית משמעותית).
במצבים אלה חשוב מאוד לנהל את הזמן באופן מושכל ולמצות את המשאב יקר הערך הזה במלואו. מומלץ אפילו לקחת קורס או סדנה בתחום וכך לזכות בכלים חשובים שישביחו את התנהלות העסק.

תגובות

מומלצים