אילו כלים עוזרים לפתוח עסק ברגל ימין?

עם כל ההתרגשות הקיימת בפתיחה של עסק חדש, אסור לתת למציאות להפתיע. עסקים חדשים ויזמים מתחילים חושבים לפעמים שעצם העובדה שקיים בידם רעיון, שיש מוצר אחד או יותר, והנה כבר יגיעו הלקוחות בהמוניהם.

25.04.2018 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אילו כלים עוזרים לפתוח עסק ברגל ימין?

אבל הלקוחות לא מגיעים מאליהם ואף עסק לא יתרומם ללא שימוש בכלים מתאימים. רוצים להעשיר את ארגז הכלים העסקי ולהוביל את העסק קדימה? קבלו נקודת פתיחה מצוינת.

חזון עסק – פשוט אבל יעיל

כלים טכנולוגיים יכולים כיום להוביל גם עסק מתחיל להשגת יעדים, וכך למשל הנהלת חשבונות באינטרנט, אך לפני שממהרים עם הטכנולוגיה יש להתמקד במהות. והמהות היא לא רק פתיחה של חנות (ממשית או מקוונת), פתיחת משרד, או המצאת פטנט. המהות היא קודם כל – מה אתם רוצים ומדוע החלטתם להקים את העסק. במילה אחת, מדובר בחזון מוגדר.

כבר מהרגע הראשון כדי להגדיר חזון עסקי ממוקד וברור, פשוט אבל יעיל. אל תסתפקו באמירה סתמית כגון "אני כאן כדי להרוויח כסף". בעסקים, כולם רוצים להרוויח כסף אבל העסקים המצליחים באמת נשענים על דרייב נוסף. החזון יכול להיות למשל "להיות חברת ניקיון מובילה בתחומה". החזון יכול להיות "חברת שליחויות שמגיעה בזמן, לכל מקום, בכל יום". חזון יכול להתמקד בחוויית שירות, בחדשנות, במקוריות. זהו המנוע הראשון שעוזר לפתוח את העסק ברגל ימין.

תוכנית עסקית – קדימה, ממריאים

חשבנו בשלב זה לספר על כלים טכנולוגיים כדוגמת הנהלת חשבונות באינטרנט או מחשוב ענן, אבל עוד לפני כן, נבקש להגדיר כלי עבודה בסיסי נוסף. החזון העסקי הוא מנוע צמיחה אחד, אבל יש מנוע לא פחות חשוב שנקרא תוכנית עסקית. זהו כלי עבודה חיוני לפתיחת עסק מוצלח שכן הוא מתרגם את החזון ליעדים, למדדים, למספרים ולא פחות חשוב, גם לתוכנית עבודה.

מה תכלול התוכנית העסקית שלכם: למשל, קהל היעד שאליו אתם רוצים לפנות. מיהם בעצם הלקוחות שלכם, מה בדיוק אתם מציעים להם, מיהם המתחרים שלכם וכיצד הם פועלים כדי להצליח. התוכנית העסקית תכלול גם ניסוח תקציב, ניתוח הוצאות צפויות, תרגום מקורות ההכנסה לרווחים. כך ניתן לדעת אילו צרכים פיננסיים נדרשים כדי לצלוח את התקופה הראשונה, עד שמצליחים לשפר את הרווחיות.

כלים טכנולוגיים מתקדמים

כעת נסביר על כמה כלים טכנולוגיים מתקדמים, שעוזרים לפתוח עסקים ברגל ימין. הנהלת חשבונות באינטרנט מאפשרת לחסוך בהוצאות ניהול החשבונות וגם לפשט אותה. ניתן לבצע את כל הרישומים הדרושים מבלי להזדקק לפנקסי חשבוניות או לקבלות. הרישום נעשה אונליין, כאשר גם את המסמכים שולחים ללקוחות אונליין. לא צריך מדפסת, לא צריך מעטפה. המערכת מאפשרת הפקת דוח הכנסות מרוכז וניתן לבדוק מתי יש לקוחות שטרם שילמו. קל לעקוב תמיד אחר הביצועים העסקיים לאורך הזמן. כלי טכנולוגי נוסף – מחשוב ענן. זו דרך מעולה להתאים את המשאבים הממוחשבים לעסק תוך חיסכון בהוצאות ופתרונות אבטחה מידע. ככל שהעסק גדל ניתן לשכלל ולרכוש יותר פתרונות ענן. לא צריך להשקיע בתוכנות חיצוניות יקרות ולא צריך לדאוג לגיבויים אין סופיים.

השיווק המקוון

הכלי האחרון שאותו נציג הינו שיווק מקוון. זהו היבט טכנולוגי נוסף שמי שלא  משתמש בו, פשוט מפסיד. כדי להגיע במהירות לקהל היעד המגוון, התחילו בשלב מוקדם לייצר מודעות ברשתות החברתיות. הצטרפו לקבוצות, הקימו דף עסקי, העלו תכנים לאינסטגראם, פייסבוק וכיוצא בזה. אלו כלי שיווק גמישים, יעילים וזמינים. ואפילו עוד לפני שאתם מקימים אתר עסקי, צרו דף נחיתה. ניתן להיעזר לשם כך בתבניות מוכנות בעלויות נמוכות.

 

תגובות

מומלצים