ביטוח אחריות מקצועית מה המשמעות המשפטית שלו?

לכל בעל מקצוע יש אחריות משפטית כלפי הלקוחות שלו. רופא, עורך דין, פסיכולוג, רואה חשבון או כל בעל מקצוע אחר אחראיים על הבטיחות והבריאות של הלקוחות שלהם בהתאם לשירות אותו הם מספקים.

05.01.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ביטוח אחריות מקצועית מה המשמעות המשפטית שלו?

 

כאשר אנחנו כבעלי מקצוע עומדים בפני תביעה משפטית אנחנו יכולים להפעיל ביטוח אחריות מקצועית שיאפשר לנו להיות מוגנים מבחינה משפטית מפני התביעה של הלקוחות שלנו כי גם אם נפסיד במשפט הביטוח הוא זה שישלם את הפיצוי.

ביטוח אחריות מקצועית – מי צריך ביטוח מסוג זה?

ביטוח אחריות מקצועית הוא ביטוח שכל בעל מקצוע זקוק לו מנגר ועד רופא. הביטוח נועד להגן על בעלי מקצוע מול תביעות של רשלנות של לקוחות לא מרוצים. הביטוח עצמו נחוץ במיוחד לאנשים שנותנים שירות אישי ללקוחות שלהם ולכל מי שעוסק במקצועות הטיפול. פסיכולוגים, רופאים, מרפאים בעיסוק, מאמני ספורט ועוד חייבים שיהיה להם ביטוח אחראיות מקצועי שיגן עליהם. הביטוח עצמו חשוב מאוד במיוחד לרופאים ולפסיכולוגים אך לא רק להם. אפילו חקלאיים או מסעדנים חייבים שיהיה להם ביטוח שיכסה אותם מבחינת האחריות המקצועית שלהם. כך למשל במקרה שמישהו יקבל הרעלת קיבה מאוכל שחקלאי גידל או מאוכל שבישלנו במסעדה שלנו אז אנחנו חשופים לתביעה ואם יהיה לנו ביטוח נהיה בטוחים יותר.

ביטוח אחריות מקצועית – האם הוא שווה ומשתלם?

ביטוח אחריות מקצועית הוא ביטוח שווה ומשתלם מאוד שיכול להגן עלינו במקרים שבהם לקוחות שלנו תובעים אותנו. הביטוח עצמו כולל תשלום חודשי לפי פרמיה שנקבעה מראש על ידי חברת הביטוח. במקרה שבו יתבעו אותנו נוכל להפעיל את הביטוח ולהשתמש בו בשביל לשלם את ההוצאות המשפטיות שלנו ואת הפיצוי ללקוחות במידה ונפסיד במשפט. אם נפסיד במשפט ולא יהיה לנו ביטוח אז נצטרך לשלם את הפיצוי לצד המנצח מהכיס שלנו דבר אשר יכול לגרום לנו להגיע לפשיטת רגל או הפסדים גדולים מאוד.

ביטוח אחריות מקצועית – איך הוא יכול להועיל לנו?

ביטוח אחריות מקצועית יכול להועיל לנו מאוד כי הוא יכול לאפשר לנו להימנע מהוצאה של כספים רבים על הגנה משפטית. ביטוח מקצועי הוא דבר חשוב מאוד כי הוא מגן עלינו מבחינה משפטית. ללא ביטוח מסוג זה אנחנו יכולים להיות חשופים לתביעות משפטיות שיגרמו לנו לפשוט את הרגל. חשוב מאוד להיות מודעים לכך כי אף פעם לא כל הלקוחות שלנו יהיו מרוצים ותמיד יהיו לקוחות שלא יהיו מרוצים וירצו לתבוע מאתנו פיצוי בין עם בתום לב או לא. כבעלי עסק או כעצמאיים ואפילו כשכירים אנחנו תמיד צריכים להיות מוכנים לגרוע מכל ולהיות מוכנים לכך שאנחנו יכולים להיתבע ושיהיה לנו ביטוח איכותי. הביטוח יגן עלינו במקרים שבהם נעמוד תחת תביעה והוא יוכל לסייע לנו באופן משמעותי מאוד.

 

תגובות

מומלצים