כיצד לקדם אתרים בעידן החיפוש הקולי של גוגל

הרמקולים החכמים של גוגל ואמזון אמנם לא עשו עלייה רשמית לארץ, אבל החיפוש הקולי בהחלט כאן כדי להישאר. גם אם אתם לא משתמשים בחיפוש החכם בטלפון, אתם יכולים למצוא אותו במקומות אחרים כמו למשל הטלוויזיות החכמות שמבוססות על אנדרואיד.

09.01.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כיצד לקדם אתרים בעידן החיפוש הקולי של גוגל

PIXABAY

 

המעבר לחיפוש הקולי יביא אתו גם כמה שינויים גדולים בכל מה שנוגע לאופן בו אנחנו מחפשים. זה לא סוד שחלק גדול מהחיפושים הם בכלל שאלות שהגולשים שואלים את אלוהי הגוגל, אבל החיפוש הקולי יהפוך את השאלות האלו לארוכות וממוקדות יותר. בעולם של קידום אתרים אנחנו קוראים לתופעה הזו "הזנב הארוך". כלומר, יש המון חיפושים שאנחנו לא יכולים לדעת בדיוק אילו מילות מפתח לשייך אליהם מכיוון שחיפוש אחד יכול להיות מורכב מכמה ביטויים שלא חשבנו עליהם.

כוונות ושאלות

אנחנו אמנם לא תמיד יודעים מה הגולש עשוי לשאול, אבל אנחנו בהחלט יכולים לנחש על סמך מגמות בחיפושים אחרים או מה שקורה עכשיו בתחום בו  האתר שלנו עוסק. לדוגמה, לפני כמה ימים אפל הכריזה על האייפון XS.  סביר להניח שהרבה גולשים יחפשו מהו ההבדל בין המצלמה של האייפון החדש לבין אלו מהסדרה הקודמת. לכן, אנחנו נרצה לכלול את השאלה הזו במאמר ולא להציג סתם את המפרט החדש (שאפשר למצוא בעוד אלף אתרים אחרים).

הרבה מנהלי אתרים עושים טעות ולוקחים את כל עניין השאלות אל הקצה, וקל לראות שכל הדף נכתב במטרה לשרת את גוגל. לכן, צריך לשלב בין שאלות לבין מידע אינפורמטיבי בלי לגרום לדף להיראות מלאכותי. אפילו אם מדובר בדף שאלות ותשובות נפוצות (FAQ), לא חייבים להשתמש בכל מילות המפתח באופן מוגזם.

מבנה התוכן

אם המשתמשים שלכם עושים שימוש בחיפוש הקולי, סביר להניח שהם רוצים לפשט תהליכים. לכן, הקפידו על משפטים מובנים וקריאים, אל תתחילו להתפלסף וכתבו בצורה פשוטה.  אל תשכחו שהרמקולים החכמים לא מציגים כלל טקסט, אלא מתבססים על מידע שנמצא באתר עצמו כשהם מקריאים את התשובה. כרגע רואים בגוגל בעיקר תשובות באנגלית שנלקחו מכל מיני אתרים  אבל בהחלט יכול להיות שזה ישתנה ונתחיל לראות גם אתרים בעברית.

יחד עם זאת, חשוב להדגיש שאין מניעה שהדפים עצמם יהיו ארוכים מכיוון שכך אפשר להקיף נושא מסוים מהרבה זוויות שונות, סקירות של תוצאות החיפוש הראו שבהרבה מאוד מקרים גוגל הסתמך על עמודים ארוכים מאוד של 2,000 מילים ויותר (משהו כמו ארבעה – חמישה עמודי וורד).

אגב, אם כבר הזכרנו תוכן, התוכן לא בהכרח צריך להיות טקסטואלי או רק טקסטואלי. לדוגמה, בוודאי יצא לכם לראות שלעיתים קרובות בראש התוצאות מופיעים בכלל סרטונים מיו-טיוב. אם אתם מעלים סרטונים ליו-טיוב, יש לכם די הרבה דרכים למקד את גוגל. בין היתר באמצעות הכותרת והתיאור (שהם ללא ספק הכי חשובים), אבל גם מילות המפתח (בתוצאות החיפוש הרגילות מילות המפתח נגזרות מהתוכן בלבד).

דרישות טכניות

מזה מספר שנים שגוגל יכול לקרוא מידע ספציפי מאתרים שונים ולהבין שיש  לו משמעות באמצעות סימון שלו בקוד של האתר. לדוגמה, אם אתם כותבים ביקורת על סרט, גוגל יכול לדעת איזה ציון נתתם לסרט, אבל גם איזה ציון הגולשים נתנו לו (אם יש אפשרות להצביע). בעבר היה מדובר בנושא די מורכב להטמעה, אבל היום מספיק שיש לכם עמודים עם מבנה קבוע בשביל שתוכלו לסמן את המידע החשוב דרך כלי ניהול של גוגל שנקרא Search Console.

מלבד זאת, האתר שלכם חייב להיות מותאם לטלפונים חכמים אם הוא לא כזה. הסיבה היא שרוב החיפושים הקוליים מתבצעים מן הסתם דרך הטלפונים. (יש אפשרות לבצע חיפוש קולי דרך המיקרופון של המחשב, אבל רובינו עדיין רגילים להקליד כשיש לנו מקלדת על השולחן).

חשבו איפה הגולש נמצא

זה לא סוד שנפח הגלישה ממכשירים ניידים כבר עבר את זה מהמחשב וחבילות הגלישה רק הולכות וגדלות. לכן אם אתם רוצים שימצאו אתכם בהקשר של חיפושים מקומיים (החל מחנויות ועד למתחמי עבודה משותפים), חשוב שתשלבו גם מילות מפתח כאלו, אפילו עד לרמה של ישובים או אזורים שונים בארץ.

 אם אתם מנהלים עסק מקומי שנותן שירות ללקוחות, יש גם אפשרות להירשם לאינדקס העסקים של גוגל (Google My Business) בחינם ואפילו להעלות פוסטים, להזיק זה לא יכול...

נצלו אתרים סמכותיים

האמת העצובה היא שלעיתים קרובות גוגל סומך בעיקר על אתרים גדולים ונחשבים כאשר הוא שוקל איזה מידע לספק לגולש כשהוא שואל שאלה, במיוחד אם הוא מציג את התשובה בתוך עמוד התוצאות. החדשות הטובות הן שאתם לא חייבים להמציא את הגלגל מחדש, אלא מספיק שתעבו מידע קיים שנמצא באתר כמו ויקיפדיה (בהתאם לכללי העריכה כמובן...) או אפילו תתרמו מאמר או פיסת תוכן לאתר חדשות גדול.

אגב, אם הערך שגוגל מציג בתוך תיבת המידע שלו קשור אליכם, אתם יכולים לדרוש עליו בעלות ולשנות חלק מהפרטים שלו דרך שורת הטקסט הקטנה שמופיעה למטה באפור. כרגע זה פועל בעיקר באנגלית ושפות אירופאית, אבל יש סיכוי טוב שבעתיד זה יגיע גם אלינו.

נכתב על ידי דניאל זריהן, בעל בלוג קידום אתרים וחברה המעניקה שירותי SEO לעסקים.

 

תגובות

מומלצים