כיצד לשווק את העסק שלכם בתקציב נמוך?

עסקים קטנים מתאפיינים בכך שאין להם תוכנית שיווק (שיווק = מכלול הפעילות שיוצרות הזדמנויות מכירה) מסודרת, אין להם מנהל שיווק ובדרך כלל הפונקציה שעוסקת בשיווק היא הבעלים/מנכ"ל/מנהל המכירות ולעיתים קרובות גם המזכירה.

14.05.2019 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כיצד לשווק את העסק שלכם בתקציב נמוך?

 

על מנת לייצר זרם קבוע של מתעניינים ושל פניות, כזה שיאפשר לנו לצפות  מכירות והכנסות, חייבים לשווק את העסק על בסיס קבוע ובצורה מתוכננת .

במאמר זה אראה לכם אך ניתן לשווק את העסק שלכם בתקציב נמוך יחסית.

הרבה כסף לא תצטרכו להשקיע, אבל זמן ואנרגיה לבצע את כל המשימות תצטרכו ובשפע ... בנוסף, כתיבת תוכנית שיווקית לעסק הכרחית מאד לפני שמתחילים לשווק את העסק בפועל.

שיווק באינטרנט אתר אינטרנט

הצעד הראשון לשיווק באינטרנט הוא אתר אינטרנט.

חיוני שיהיה לכם אתר משלכם כבר בשלבים הראשונים של הקמת העסק, על מנת שלקוחות יוכלו "למצוא" אתכם ברשת גם אם השיווק נעשה בעיקר מפה לאוזן.

ברשת קיימים הרבה אתרים שמאפשרים בניית אתר חינמי. אתרים אלו פשוטים לתפעול ומציעים בנייה של אתר פשוט ותבניתי. שמו לב לא להקים האתר שלכם באתרים שמחייבים אתכם לשתול באתר פרסומות סמויות וגלויות, דבר שיכול להפוך את האתר שלכם לאתר "זול" המשדר חוסר מקצועיות.

לעסקים קטנים עם תקציב מוגבל, אתרים אלו בהחלט יכולים לתת מענה תדמיתי מתאים ו"לספק את הסחורה".

חשוב שתאפיינו את האתר שלכם ותגדירו לעצמכם את המטרה שלו: תדמית, מכירות, העברת אינפורמציה ועוד. אני מציעים שתתמקדו במכירות ולא בתדמית. כלומר:

אל תנסו להילחם על המקום שלכם בזיכרונו של הלקוח (= שזהו הבסיס של השיווק התדמיתי). הסיכוי להצליח בזה הוא אפסי.

כן, כוונו למכירה של המוצר ללקוח.

התרכזו בלקוח ובמה שהוא צריך או מחפש, ולא בעצמכם. לדוגמה:

  • מעניין: מה השירות/המוצר? כמה הוא עולה? מה זמן ההספקה?
  • והכי מעניין: איך הוא יכול לעזור לי, הלקוח, להגשים חלום שיש לי?
  • לא מעניין: יתכן ואפתיע  אתכם, אבל לא ממש מעניין את הלקוח למה הקמתם את העסק ומה החלומות שלכם. אל תהפכו את החלומות שלכם למרכז האתר.
  • ככל שתתחברו לחלום של הלקוח (לדוגמה: לאכול יותר ולרדת במשקל, להרוויח יותר ובפחות מאמץ, לגור בדירה גדולה יותר אבל לשלם שכירות קטנה יותר, לדבר שפה זרה אבל בלי להשקיע שעות בתירגול, שתהיה לי גינה מדהימה בלי שאזיע בשמש) , ותדגישו פחות את החלום שלכם -- כך ייטב.
  • לא מעניין: שעות הפתיחה של העסק מעניינות את הלקוח רק לאחר שהוא החליט לרכוש. לא ראוי שהן תוצגנה כבר בעמוד הבית של האתר.

חשוב מאד! איספו באדיקות את כתובות המייל של הלקוחות שלכם. הציעו להם להירשם לעדכונים במייל וקחו את כתובת המייל.

השתמשו בפרסום דו-שלבי:  הציעו ללקוח להירשם להרצאה בחינם, או לקבל ממכם עדכונים המייל בנושא שמעניין אותו. אחרי שתרכשו אמון תוכל להתקדם למכירה של המוצר או השירות.

בנוסף, הציעו הצעה קונקרטית שמתאימה ללקוח שלכם.

שיווק חברתי

חשוב שתקדמו את האתר שלכם ברשת באמצעות :

פרסום באינדקסים מתאימים - לדוגמה: מטפלת שיאצו יכולה לפרסם באינדקס מטפלים

הצטרפות לרשתות חברתיות

הצטרפו לקהילות חברתיות רלוונטיות לתחום העיסוק שלכם.

כתבו מאמרים מקצועיים, כתבו בלוגים, והגיבו לבלוגים של אחרים. הקפיד לחתום בשימכם והוסיפו את פרטי העסק שלכם ולינק לאתר שלכם.

הירשמו לאתרים המספקים תשובות לשאלות, הגיבו בתשובות מקצועיות לשאלות בפורומים שונים בתחום עיסוקכם והתמחותכם.

נתיבי פעולה אלו דורשים התמדה והשקעה רבה אך הם דרך מעולה לייצר חשיפה שיווקית טובה ובחינם לעסק שלכם, ולאורך זמן גם ייצרו לכם פניות מלקוחות ובקשות לשיתופי פעולה.

ולא נשכח את  FACEBOOK שמהווה היום כלי שיווקי מעולה, דרכו ניתן לפרסם את העסק שלכם בצורה פשוטה וקלה.

האם סיימנו ואפשר לנוח?

זהו שלא. הגיע הזמן לצאת החוצה, ולשווק את עצמכם בשטח ...

שיווק באמצעות NETWORKING

NETWORKING היא גישה שיווקית העושה שימוש במפגשים חברתיים של אנשי עסקים ובעלי עסקים מרקעים שונים, למטרת יצירת רשתות חברתיות. הקשרים החברתיים יובילו לשיתופי פעולה ולהזדמנויות עסקיות

עקרון ההצלחה של NETWORKING:

 

כולנו אוהבים לקבל המלצות על שירותים שאנשים אחרים כבר התנסו בהם ו/או לפנות למקבל שירות שמישהו מחברינו כבר מכיר אותו ויש קשר ראשוני עקיף .

"שלומי הפנה אותי אליך... הוא מסר לך ד"ש" משפט שכבר פותח דלתות ושובר חסמים.

ככל שהרשת תגדל- כך יגדל גם מעגל הלקוחות  הפוטנציאליים שלכם- הרשת עובדת גם כשאנשים ישנים...

על מנת לעשות צעדים ראשונים בתחום נסו:

להצטרף לאחת מקבוצות הNetworking. לדוגמה:  עסקים עושים עסקים, שפ"ע, או BNI

הירשמו, צרו קשר עם אנשים אחרים והתחילו לשווק את העסק שלכם.

הפעילות בעסקים עושים עסקים היא חינמית כאשר החברים מתוגמלים על עסקאות שהם מספקים או מקבלים.

לעסוק בפעילות התנדבותית בתחום עיסוקכם  (אם זה גם בא מהלב כמובן ...), הרצאות בבתי ספר, ארגון פעילות הקשורה לעסק שלכם במתנ"ס או בכל מקום אחר.

להגיע לכנסים מקצועיים בתחום העיסוק שלכם. כנסו לאתר זה   והתרשמו מפשטות ההצטרפות לכנס כזה או אחר .

מדובר בעבודה לא פשוטה אבל לאורך זמן היא יכולה להניב פירות !

שיווק מקומי

פעלו באזור הקרוב לכם, בהתאם לטיב העסק שלכם והיכן שהלקוחות שלכם נמצאים:

תנו חסות לאירועים מקומיים, או לקבוצה מקומית (אולי לקבוצת ילדים? לדוגמה: בהוקי גלגיליות, כדורסל, כדורגל ...)

היו מעורבים בקהילה

צרו קשר עם העיתונות המקומית באזור מגוריכם. הם תמיד מחפשים אנשים מקומיים שעשו דברים מעניינים. נסו לעניין אותם בכם ובעסק שלכם.

צרו קשרים עם עסקים אחרים בסביבתכם, ונסו ליצור שיתופי פעולה

אם יש לכם חנות, וודאו שיראו אותה ע"י שילוט מתאים, שלטי הכוונה ועוד

לסיכום, צאו והתחילו לשווק את בעסק:

  1. הקימו אתר אינטרנט.
  2. בנו רשימת תפוצה -  אספו את הפרטים האישיים של הלידים (לקוחות פוטנציאלים) שפונים אליכם והתחילו לספק להם במייל מידע מעניין ורלוונטי הקשור לעסק שלכם. שמו לב שאתם צריכים לקבל את רשותם של בעלי המיילים לפני שאתם שולחים אליהם מייל. בהשקעה מתאימה, הלידים יהפכו בעתיד ללקוחות.
  3. קדמו את האתר שלכם -  פרסמו בכל האינדקסים החינמיים תחילה
  4. פתחו כרטיס ברשת חברתית אחת לפחות 
  5. אחרי שיש לכם כרטיס ברשת החברתית התחילו להשתתף בדיוני הפורמים השונים הרלוונטיים לתחום העיסוק שלכם,
  6. שתפו את החברים במידע ובידע שלכם. הקפידו להוסיף את הלינק של האתר שלכם בסוף כל פוסט/מאמר שתכתבו .
  7. התחילו להשתתף בפורום מקצועי אחד לפחות ברשת
  8. שלחו מיילים לכל החברים/מכירים שלכם עם מבצע מעניין בהקשר של המוצר/שרות שלכם. תנסו להניע אותם לפעולה...
  9. צרו מועדון לקוחות ותתחילו לשעבירו אליה מבצעים שונים, הטבות ועוד.
  10. צרו שיתופי פעולה עם עסקים קרובים אליכם
  11. לכו לכנסים מקצועיים חינמיים ועשו NETWORKING

משה הרשקו

ייעוץ עסקי פורוורד

www.4ward.co.i

 

תגובות

מומלצים