מהם הכלים המובילים לביצוע מחקר מתחרים בקידום אורגני?

כבר קרוב ל-20 שנה שתחום קידום האתרים האורגני מהווה נדבך חשוב בדרך להצלחה של אתר כזה או אחר. אחד הענפים המרכזיים ב"עץ" הקידום האורגני הוא ביצוע מחקר מתחרים מקצועי, מקיף וברמה גבוהה.

18.10.2019 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מהם הכלים המובילים לביצוע מחקר מתחרים בקידום אורגני?

צילום adiruch / 123RF Stock Photo

 

באמצעות אילו כלים ניתן לעשות מחקר שכזה? על כך, בכתבה הבאה.

למה חשוב לבצע מחקר מתחרים?

ראשית כל, מוטב להבין את חשיבות ביצוע מחקר המתחרים בעולם האינטרנט. בדומה לעולם העסקים, היכרות מעמיקה עם ה"מתחרים" שלכם עשויה לסייע בפרמטרים רבים. כך תוכלו להבין באילו אסטרטגיות ושיטות פעולה הם נוקטים, מה עובד להם יותר ומה פחות, כיצד הם פונים לקהל היעד שלהם וכדומה. לכן, מומלץ להשקיע משאבים ראויים לנושא מחקרי המתחרים. סקירת מתחרים מסייעת רבות הן בתחילת הדרך (להכרת מתחרים, קביעת תקציבים, הפניית כוח אדם ועוד) והן אחרי שאתם כבר ב"משחק" עצמו.

Ahrefs ו-Majesticseo – להכיר את המתחרים בקלות

כעת נכיר את הכלים המרכזיים העומדים לרשותכם לטובת ביצוע מחקר שכזה. נפתח באחד הכלים המוכרים והשימושיים ביותר, Ahrefs, אשר נחשב, ולא בכדי, ליעיל במיוחד. הכלי הותיק מאפשר להגיע לנתונים חשובים במיוחד על המתחרים שלכם (ועל עצמכם), ומכאן הדרך למסקנות מדויקות ומקסימום תועלת – קצרה.

Ahrefs  נהנה מאינדקס גדול מאוד ומגוון פיצ'רים נוספים, המכסים כמעט כל פינה בתחום ה-SEO. הכלים המרכזיים המוצעים דרכו הם חיפושים אורגנים, הערכות תנועה, קישורים נכנסים ועוד, כאשר הכול מסודר בממשק ידידותי במיוחד. 12 טריליון הקישורים שמציע Ahrefs, לצד מאות מיליוני הדומיינים, הופכים אותו לכלי, שאין איש מקצוע העוסק בתחום ה-SEO בכלל ומחקר המתחרים בפרט, שאינו מכיר אותו ונעזר בו חדשות לבקרים. נציין לטובה גם את אפשרות בחינת הנתונים בשלושה מרכיבי זמן – LIVE (העדכני ביותר. מתעדכן בכל 15 דקות), RECENT (90 ימים אחרונים) ו-HISTORICAL (כל קישור שהיה בעבר).

מידע מקיף נוסף תוכלו למצוא בסקירה שכתב אורי שחם על AHREFS.

כלי שימושי ויעיל נוסף הוא ה-MAJESTICSEO, המציע חבילה חינמית בסיסית, לצד חבילות משודרגות בתשלום חודשי קבוע. הכלי נוח מאוד לשימוש, ומציע מגוון רחב של אפשרויות, ביניהן מציאת קישורים ולינקים נרחבת (לרבות גרפים יומיים עם הנתונים מוצגים), אפיון דומיינים, הצגת אינדקסים היסטוריים, דירוג איכות לינקים (TRUST FLOW), דו"ח GEO  היעיל אשר עוסק במגוון רחב של נתונים, ועוד. בשורה התחתונה, מדובר בעוד כלי נפלא, בעל ביצועים מרשימים.

SEMRUSH, גוגל והרשתות החברתיות – נכנסים לקרביים של המתחרים

תוכנה חדישה וידידותית במיוחד. המסך הראשי מציג מבט מקיף על כל דומיין שנסרק, ומכאן הדרך לכמות מידע עצומה על האתר שנסרק – קצרה. ניתן לייבא את הטבלה לאקסל, לצפות בשינויים במיקום מילות מפתח, לראות נתונים של החודש / שישה חודשים / שנה האחרונה ועוד שפע פעולות שיסייעו לכם להכיר את המתחרים טוב יותר. וכמובן, תמיד ישנן האופציות המוכרות של גוגל ופייסבוק, דרכן ניתן לגלות מגוון דברים חשובים שהמתחרים שלכם עושים.

 

תגובות

מומלצים