מיתוג מסעדות

כל יזם הפותח מסעדה חדשה מתלבט מהי צורת המיתוג הנכונה עבורה. הוא בוחן אין ספור רעיונות, רואה ממסעדות רבות בארץ ובעולם עד שהוא מחליט על קונספט ייחודי שיסלול את דרכה של המסעדה הספציפית לליבם של הסועדים שיגיעו אליה.

25.10.2018 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מיתוג מסעדות

מיתוג ייחודי של מסעדות

מיתוג ייחודי תופס את העין ומעורר סקרנות שגוררת אחריה את הלקוחות להגיע בפעם הראשונה למסעדה החדשה, ליהנות מהקונספט הייחודי, לטעום מהאיכות הקולינרית ולספר לכל הסובבים על כך.

ענף המסעדנות הפך בשנים האחרונות לסמל החדשנות. שפים מובילים מציעים מנות יוצאות דופן וטעימות במיוחד אך לפני שלב הטעימות וההנאה, נחשף הלקוח למסעדה הממותגת, לנראות שלה, ללוגו, לעיצוב הפנים המשדר איכות, יוקרה ובעיקר שונות, מול ההיצע הקיים בתחום המסעדות.

החשיבה על מיתוג המסעדה

החשיבה של מיתוג מסעדות היא תוצאה של סיעור מוחות ושילוב כוחות בין היזם שרוצה להגשים את חלומו ואת החזון שלו, לבין מעצב המותג ומעצב הפנים שחיפשו יחד ליצור מותג שיקלע לליבם של הלקוחות ושיניע אותם לפעולה. מיתוג בעל חזות בולטת ייתפס מיד בעיני הקהל והנראות שלו לא תישכח.

השפה השיווקית החדשה שיצרה החשיבה האסטרטגית המובילה את המסעדה החדשה על כל רבדיה היא חוויה וכל אחד מהפריטים המרכיבים שאותה הוא נגזרת של השפה החדשה המשויכת רק למסעדה זו. אפשר לראות זאת מהפרסומים, דרך העיצוב של חלל המסעדה המעורר השתאות מיד בכניסה למקום, דרך התפריטים המעוצבים בטוב טעם, בצורת ההגשה לשולחנות ובאריזות המקסימות שלtake  away  . המיתוג שובה הלב נתפס מידית בעיני המתבונן ומספיק אזכור קטן בפרסום בפינת הרחוב כדי שהלקוח יבין על פי המיתוג, הצבעים והקונספט, כי מדובר במסעדה החדשה.

מיתוג של מסעדות הוא עליית מדרגה בחשיבה על הענקת חוויה מעצימה ללקוחות כך שייהנו מהמקום אך בעיקר שייהנו מהשיתופים הקולינריים הרבים באינסטגרם וברשתות החברתיות הנוספות. המנות הצבעוניות נראות כיצירות אומנות שהושקעה חשיבה רבה בעיצובן ובשילובן על הצלחת.

אג'נדה חברתית

לצאת מהקופסה ולשדר אחריות חברתית היא שם המשחק. כשזה מגיע באופן טבעי, בדוגמה אישית ובעשייה של מנהלי המסעדה הסוחפת אחריהם את כל העובדים ואת הקהל, זו משימה חברתית שהופכת לדרך חיים כדי ליצור סביבה אנושית טובה יותר .

 

תגובות

מומלצים