מרגישים שהמנהל מפלה אתכם לרעה לעומת אחרים? איך מתמודדים

מגיע הבוקר ואתם מגיעים לעבודה. יש אתגרים ומשימות. שכר קבוע והטבות. מסתיים היום ונוסעים הביתה. משהו בפנים מקנן. אתם מרגישים שקיים יחס מפלה בין עובדים שהוא לא ברור תמיד אך מורגש.

25.06.2019 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מרגישים שהמנהל מפלה אתכם לרעה לעומת אחרים? איך מתמודדים

 

לעתים במילים ולעתים בהתנהגות. אתם מתבוננים ורואים איך האחד מקודם על חשבון או במקום השני. האחד מקבל הטבה שהאחר לא מקבל. לעתים נראה שאפילו המשימות והגמישות בעבודה שונות בין אחד לאחר.

איך יודעים שמדובר באפליה בתוך מקום העבודה?

מצבים היסטוריים של אי שוויון, גזענות, עדתיות, שוני מגדרי ועוד, הם מושגים שמאוד היינו רוצים לשכוח שקרו אי פעם והיום מעלים פליאה עד גועל כשהם קורים בסביבתנו. כשמושגים אלו באים לידי ביטוי במקום העבודה זה מוביל לרוב, למושג נוסף והוא אפליה בעבודה. התנהגות מנהל שמשתנה מעוד לעובד.  איך זה בכלל אפשרי שמצב כזה אפשרי עדיין? זה כל כך מרתיח.

מה קורה אם היחס המפלה הוא כלפיכם?. אתם חווים את אותו יחס מפלה בין עובדים. אתם הם אלו  שכיום פחות מרגישים נוח במקום עבודתכם ופחות מרגישים שייכות. מה קורה אם היחס המפלה מורגש מאוד, אגרסיבי ופוגע?

איך לזהות יחס לא שיוויוני

יודעים זאת. רואים זאת. מרגישים זאת. אי אפשר לטעות כאשר רואים מנהל מפלה בין עובדיו. האפליה יכולה להתבטא בכל כך הרבה מישורים. אתם יודעים מהו הערך שלכם והערך שאתם מביאים לחברה. אתם מכירים ויודעים מי הקולגות שלכם ומה היחס שמקבל כל אחד. אם אתם מרגישים את האפליה הזו, כנראה שיש סממנים מוחשיים. מה ניתן לעשות?

לפני הצעקה על ’יחס מפלה בין עובדים‘, וודאו שההרגשה שלכם מגובה בנתונים. עשו השוואה מספרית אם מדובר על תנאי הפנסיה, השכר או ההטבות. עשו רשימה של משימות, שעות עבודה והטבות שאתם מקבלים ביחס לעובדים אחרים. קודם גבו את עצמכם בנתונים. מהרגשה להוכחות. בדקו את עצמכם. את יעילות עבודתכם ורמת ההשקעה שלכם. מהי תרומתכם למצב? ודאו שאכן מדובר על אפליה ולא מדובר על יחס שנבנה לאורך הזמן שמשפיע כיום.

בדקו באתרים ממשלתיים שונים כדי להבין לעומק מהם זכויותיכם וחובותיכם. התמקצעו ביחסי עובד- מעביד. מהו הדין לגבי יחס מפלה בין עובדים?. מקרים שקרו בעבר שדומים למקרים שלכם, מה ניתן לעשות במקרים אלו, איך ניתן להבחין בין תחושה אישית לבין מצב מפלה אמיתי למניעת טעויות ואי הבנות

דברו עם המנהל שלכם. הישירות והאותנטיות בעלות איכות והשפעות מדהימות מאשר שקרים, ערמומיות ופעולות שנעשות מאחורי הגב. תמיד חשוב לקבל את תגובת הצד השני כדי להבין את המצב, לוודא שאכן קיים היחס המפלה. האם יש אפשרות לשנות, לקבל את הזכויות המגיעות לכם ולחזור ליחסים תקינים כמה שניתן. בקצרה, הכי חשוב, אל תהיו פזיזים בלהגיש תביעה ולהאשים ומצד שני, אל תפחדו ותירתעו מעימותים.

 

תגובות

מומלצים