עיצוב לוגו – עקרונות מנחים

לבעלי עסקים אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני. עם זאת, הרושם הראשוני שמקבלים הלקוחות לא בהכרח מגיע מהמוצר או מהשירות.

02.06.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
עיצוב לוגו – עקרונות מנחים

קרדיט: ברנדוויז

 

מהם היתרונות של לוגו מוצלח? איך מעצבים לוגו לעסק?

בפועל, מה שלרוב קורה זה שהלקוחות בקהל היעד רואים את הלוגו עוד לפני שהם מכירים את העסק. לכן, עיצוב לוגו מוצלח מאפשר לייצר רושם ראשוני חיובי. לעומת זאת, לוגו שאינו מתאים לעסק עלול להרחיק לקוחות ולפגוע במוניטין של המוצר או השירות.

לשם התחלה - הבה נבחן שני קריטריונים ראשיים

היכן מופיע הלוגו?

הלוגו הוא חלק בלתי נפרד מהעסק. את הלוגו ניתן לראות באתר האינטרנט, בכרטיס הביקור, בחתימה של המייל, בניירת, בשילוט, על המוצרים, בחומרים השיווקיים ועוד. בכל אחד מהמקומות האלה, יש משמעות אדירה לנראות של הלוגו ולנוכחות שלו. כמו כן, הלוגו קריטי לבניית התדמית של העסק ועליו לשקף את התמצית שלו.

הבדלים בין לוגו, מותג וזהות עסקית

הטעות הנפוצה היא לחשוב שהלוגו זהה למותג ולזהות העסקית. בפועל, ללוגו תפקידים אחרים אשר השפה החזותית והמיתוג. יחד, כל המרכיבים הללו קובעים את תמונת העסק ואת הרושם הראשוני שהלקוחות מקבלים: המותג הוא הדימוי הארגוני, הזהות העסקית היא ההיבטים הוויזואליים והלוגו הוא סימן או אייקון שמזוהים עם העסק.

זה הזמן לדון בחשיבות של לוגו יצירתי

עיצוב לוגו גם מבוסס על יצירתיות. היצירתיות עוזרת ללוגו להיחרט בזיכרון הלקוחות ולעודד אותם לפנות אל העסק גם בעתיד. בשביל להשיג יצירתיות, צריך לעצב לוגו צבעוני ולהשתמש בצורה נכונה ועדינה בטיפוגרפיה.

לוגו טוב הוא לוגו קריא

לוגו ברמה גבוהה צריך להיות קריא, ברור קליט וזכיר - בכל גודל שהוא. בין אם מדובר על לוגו גדול שמפורסם על שלט חוצות או על לוגו קטן בחתימה של המייל, העניין הזה קריטי להצלחת העסק. יתרה על כך, כדאי לעצב לוגו שיהיה גמיש ורב תכליתי – על מנת להתאים אותו לערוצי המדיה השונים.

הרלוונטיות של לוגו מקצועי

לוגו מקצועי שמעוצב ברמה גבוהה חייב להיות רלוונטי לתחום ההתמחות של העסק. כאשר הלוגו רלוונטי ואיכותי, אפשר להשתמש בו על מנת לייחד את העסק מהמתחרים. בהמשך, שילוב של לוגו מעוצב בתהליך נכון של מיתוג יגדיל את הנוכחות והנראות של העסק בכל ערוצי התקשורת.

טיפים עבור עיצוב לוגו מוצלח

עיצוב לוגו צריך להיות מבוססת על עיקרון של פשטות. ככל שהלוגו פשוט יותר, כך קל להבין את המסר שהוא אמור להעביר לקהל היעד – ואף לזהות אותו בפעם הבאה שנתקלים בו. בנוסף, לוגו פשוט יכול להיות נצחי ולעמוד במבחן הזמן.

ולבסוף - לוגו מעצבים אחרי מחקר שוק

תהליך עיצוב לוגו כולל מספר שלבים. עבור בעלי עסקים, הדבר החשוב הוא לעבור את התהליך עם אנשי מקצוע. כאשר מערבים אנשי מקצוע עם ניסיון מוכח, מגדילים את הסיכוי ללוגו מוצלח. כמו כן, אנשי מקצוע מיומנים יכולים לערוך מחקר שוק.

מעוניין בעיצוב לוגו מקצועי לעסק שלך?
צור אתנו קשר עוד היום ונעצב לך לוגו המותאם למיתוג ולקהל היעד שלך.

 

 

תגובות

מומלצים