פרסום בגוגל ברשת המדיה (GDN)

הדיגיטל הוא התחום האידיאלי להשקיע בו כיום בשיווק ופרסום, ואכן מדובר בחלק שגדל בצורה המרשימה ביותר מתוך כלל עוגת הפרסום בשנים האחרונות.

26.08.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פרסום בגוגל ברשת המדיה (GDN)

מבין כל האופציות בדיגיטל מתבלטת האפשרות של פרסום בגוגל שהרי החברה שעומדת מאחורי מנוע החיפוש הפופולרי ביותר (ושמאז 2015, אגב, נקראת "אלפאבית") שולטת ביד רמה על עולם האינטרנט ומציע גם אפשרויות קורצות לכל סוגי המפרסמים.

אחת האפשרויות של פרסום בגוגל היא ברשת המדיה שלה – Google Display Network – ובראשי תיבות GDN.

מהו פרסום ברשת המדיה של גוגל?

רשת המדיה של גוגל כוללת אינספור אתרים ולוקיישנים נחשקים בעולם האינטרנט. בפרט כולל ה-GDN את ג'ימייל (כלומר תיבות הדואר של מספר עצום של בני אדם), יוטיוב (שנרכשה ע"י גוגל כבר ב-2006, ועל הפופולריות של הרשת מספר אחת בתחום התוכן בווידיאו אין צורך להרחיב), וגם אתרים שבעליהם רשמו אותן לתוכנית השותפים של גוגל ומאפשרים הצגת פרסומות שונות בהם עפ"י הערכות בין 85% ל-90% מכלל הגולשים בעולם נחשפים לרשת המדיה של גוגל, כך שלגמרי סביר להניח שגם הלקוחות שלכם יוכלו להגיע אליכם באמצעות פרסום ברשת זו.

אילו סוגי מודעות ניתן לפרסם ב-GDN?

רשת המדיה של גוגל מאפשרת מגוון אפשרויות פרסום: אופציה אחת היא באנרים – כלומר מודעות שכוללות עיצוב גרפי ואיתו טקסט, ואפילו אנימציה או GIF (כלומר מודעות דינמיות). עוד אופציה היא מודעות טקסט פשוטות (אך לא בהכרח פחות אפקטיביות!), בדומה לאלה שבהן משתמשים בגוגל אדוורדס, עוד אפיק פרסום בגוגל שמאפשר לבעלי עסקים למשוך לאתר שלהם לקוחות פוטנציאליים.

מהו הבסיס של פרסום בגוגל ברשת המדיה שלה?

פרסום בגוגל, בין אם בגוגל אדוורדס ובין אם ב-GDN (כתוספת לגוגל אדוורדס או במקומו), לא מאפשר כמובן להציג את כל היתרונות שלכם אלא רק לעורר סקרנות ולמשוך את הגולשים לדף נחיתה איכותי או לאתר מושקע. בהתאם הבסיס של פרסום שכזה הוא פנייה לחברת בניית אתרים שתבנה עבורכם אתר שיעביר בדיוק את המסרים הרצויים או לחילופין דף נחיתה ממוקד ומדויק (אגב, גם אם יש לכם אתר, מומלץ לפני יציאה לקמפיין פרסומי לבחון אותו היטב, ולוודא שהוא אכן ממלא את ייעודו. אם לא, כדאי לשדרג אותו, כאמור באמצעות מומחי בניית אתרים, שהרי אין טעם להשקיע זמן, אנרגיות וכסף במשיכת לקוחות לאתר שלא באמת עושה את העבודה הכי טוב שאפשר).

איך לפלח את קהל היעד כשמפרסמים ב-GDN?

פרסום ברשת המדיה של גוגל הוא כאמור פרסום באחד מאינספור אתרים, ועל-מנת למשוך מספר רב ככל האפשר של לקוחות ולא סתם לקוחות אלא כאלה שבאמת יש סיכוי שיהפכו ללקוחות שלנו (שהרי השקענו משאבים רבים הן בחיפוש אחרי חברת בניית אתרים והן בפרסום עצמו) חשוב מאוד לתת את הדעת גם על הפילוח במסגרת קמפיין הפרסום, כלומר לכוון את גוגל להציג את המודעות שלנו במקומות הכי נכונים.

איתור הלוקיישנים שהכי כדאי לנו להציג בהם את המודעות שלנו כולל 2 חלקים: האחד, חיפוש אתרים לפי מילת מפתח. אם למשל המוצר שלנו הוא קסדה חדשנית לרוכבי כלים חשמליים אישיים, ואנחנו נמצאים בחיפה, כדאי לנו לחפש אתרים שיהיו רלוונטיים לביטויים כמו "קורקינט חשמלי בחיפה", "אופניים חשמליים בצפון וכו'". למעשה המנוע של גוגל אפילו מתקדם יותר, וכבר יודע לזהות משתמשים רלוונטיים בהתאם לביטויים הנ"ל (שאתם מזינים).

החלק השני הוא לאתר בכוחות עצמכם אתרים למשל בלוגים מובילים בתחום הבטיחות בדרכים, ולהזין אותם.

איפה מנהלים קמפיין פרסום ברשת המדיה?

פרסום בגוגל ברשת המדיה מבוצע דרך גוגל אדוורדס. מומלץ לבצע אותו באמצעות מומחים בתחום וזאת כדי למצות את ההשקעה.

פרסופ בגוגל

תגובות

מומלצים