קידום אתרים בגוגל איך לבנות אתר מודולרי ולמה זה כל כך חשוב?

כשמדברים על קידום אתרים בגוגל מתייחסים להרבה נושאים שונים ומגוונים, הנוגעים כולם להתאמת התוכן וצורת הופעתו לאלגוריתמים המתוחכמים של גוגל, כך שהאתר והמוצר הספציפי יקודמו לראש תוצאות החיפוש במנוע החכם והמקיף בעולם.

08.07.2018 מאת: פורטל הכרמל והצפון
קידום אתרים בגוגל איך לבנות אתר מודולרי ולמה זה כל כך חשוב?

בתוך סוגיית ה"צורה", כלומר הפלטפורמה בה מופיע התוכן, ניתנת התייחסות נרחבת לסוגיות כמו עיצוב האתר ואפילו מבנה הטקסט, מדיום התוכן (טקסט כתוב, תמונה, גיף או סרטון), וכן נושאים טכניים יותר כמו מהירות הטעינה של הדף (המשפיעה בתורה על הישארותו של הגולש הממוצע באתר), רספונסיביות ועוד.

אך נושא אחד לא מדובר מספיק וזאת למרות שהוא חשוב מאין כמוהו, ואף מכריע האם הגולש יישאר באתר או לא, והוא המודולריות: ההדרגתיות, הקומות הנבנות אחת על גבי השניה באתר, כך שהמידע הניתן לגולש יהיה נעים, ידידותי ולא מאיים, אך עם זאת גם מזמין לעיון במידע נוסף אם ירצה, וכמובן בניית שלבים וקומות נוספות באופן מתוחכם ועדין עד לסגירת העסקה באופן סופי.

איך תעשו זאת נכון?

מודולריות האתרים אמנם מורכבת מכמה אספקטים שונים בתכלית זה מזה, והנחשבים כולם כקריטיים ליצירת קידום אתרים מוצלח, אך בפירוקם לגורמים תגלו מהר מאד כי ההפרדה ברורה ופשוטה, וכי יצירת אתר מודולרי היא קלה ואינטואיטיבית; כמובן ככל שתתאמנו על כך יותר כך תהפכו ליותר ויותר מומחים בנושא, עד שבניית האתר בצורה נכונה תהיה לכם פשוטה וזורמת, ואפילו מהנה.

מודולריות ב- engadget

התגייסות הלקוח לטובתכם היא כמובן הנדבך החשוב ביותר בהקשר של קידום אורגני לאתרים בגוגל, ולשמה למעשה נועד כל התהליך. אך במיוחד במקרים בהם אתם משקיעים בעסק שהוא ה"בייבי" שלכם ואתם חשים כי נתתם עבורו את כל כולכם - זכרו כי עבור הלקוח הממוצע, ממש כמו עובר אורח ברחוב, אין כל ענין במוכר או מפרסם שמראים התלהבות יתר על המידה, או לחלופין מפעילים "לחץ" כבד על עוברי האורח התמימים לרכוש מוצר כמה שיותר מהר. להיפך, חיפזון כזה רק עלול ליצור רושם בקרב הקהל שאתם להוטים מדי למכור, מה שאולי מעיד על חוסר אמונכם שלכם עצמכם במוצר שאותו אתם מציעים. הגם שההיפך הוא הנכון כמעט בכל המקרים, עדיין אין זה משנה את נקודת מבטו של הלקוח הפוטנציאלי, שהגיע אליכם דרך מילת חיפוש שהקליד והטבע האנושי, במיוחד במקרים כאלה, מקשה להיכנס לראשו של "הצד השני"; לכן, תהיה זו העבודה שלכם לעשות זאת.

אז איך בונים את הקומות השיווקיות בצורה נכונה? הנה תכנית המתאר הכוללת בשלבים, בזה אחר זה:

  1. ב"קומה" הראשונה ניתן מידע בלבד - כך ניצור רושם אמין אודות עצמנו והמוצר (באופן סמוי או גלוי), ונוכל לסמן את עצמנו כאוטוריטה בתחומה, בעלי סמכות וידע אמינים ומקצועיים, שכדאי לסמוך עליהם. בשלב זה חשוב לתת פרטים מובנים ותמציתיים עד כמה שניתן ונכון לעשות, וכן לבחור את פרטי המידע ה"פיקנטיים" והמושכים במיוחד, כאשר הדבר מתאפשר. 
  2. השלב השני והטבעי שיבוא לאחר מכן יהיה השארת פרטים ליצירת קשר; אופן אותו 'קשר' עתידי יהיה תלוי כמובן בכם, כאשר ניתן להעמיד רשת של נציגים טלפוניים שיעניקו לאותם גולשים מידע נוסף אודותיכם (אם כי במקרה כזה חשוב לוודא כי הנציגים איכותיים, ובקיאים במוצר ובחברה שלכם), או לחלופין רשימת דיוור במייל, אפשרות להשתתפות במבצע/רכישת קופון (מומלץ!) ועוד.
  3. השלב האחרון והקריטי ביותר הוא כמובן העסקה עצמה, בה באופן טכני ופשוט יימסרו לידיכם פרטי אמצעי התשלום של הלקוח כדי לקבל מכם את המוצר שאתם מציעים, או לפני כן במקרים מסוימים - הרשמה (מחייבת) מצדו להצטרף לשירות. חשוב לזכור שאמנם זהו השלב החשוב ביותר וכמובן המכריע בכל התהליך, אך הוא יכול להתקיים באופן מוצלח רק אם השלבים שקדמו לו נעשו בצורה מחושבת נכונה ומותאמת למצב, המשלבת בצורה אידיאלית את הפן השיווקי עם הפן המקצועי והעדין. גם כאן בהחלט אפשר ואף מומלץ לשלב קופונים, הטבות והגרלות שונות, בכדי להגדיל את מספר העסקאות הסופיות באתר.
  4. זכרו: לקוח ש"התגייס" פעם אחת, ברוב המקרים יחזור שוב
  5. מחקרים מראים כי לקוחות שרכשו מוצר מחנות מסוימת ישובו ויקנו בה מוצרים נוספים בהמשך (זהים למוצר הראשון וגם אחרים), מהסיבה הפשוטה שנוצר אמון בינם ובין המוכר, ואף יותר מכך - במעמד הרכישה הלקוח חש כי הוא הצטרף כעת ל"מועדון הלקוחות" של המקום (בין אם קיים מועדון כזה ובין אם לא), וכעת לחנות או לחברה הספציפית שמור אצלו מקום מיוחד בראש, ובמקרים בהם נעשתה עבודת מיתוג טובה, גם בלב.  

מודולריות עיצובית

לבסוף, חשוב לא פחות לדבר על הדרך שבה כל אלה ייראו בפועל: את ההשראה (הוויזואלית בלבד) הטובה ביותר לכך תוכלו למצוא אצל מי אם לא אחרת מענקית האינטרנט גוגל, בכבודה ובעצמה: עד לפני כמה שנים, כשמגוון אפשרויות החיפוש של גוגל עוד לא היו מאד מוכרות ולא הפכו לשם דבר (כמו google scholar למשל), ועוד לפני עידן היישומים של גוגל כדוגמת דרייב והיומן, היה ניתן לראות בצד המסך אפשרות לחיפושים נוספים - בצורה מינימליסטית ולא עמוסה. לאחר מכן, גולש שהיה מעונין בחיפוש מסוג ספציפי עוד יותר, יכל לראות מיד ובאופן ברור כי האפשרויות הראשונות שעמדו לרשותו לא היו מספיקות, אך כפתור אחד, שנקרא "עוד", הוביל באופן אינטואיטיבי ופשוט לאפשרויות הנישתיות יותר, ואחריו אף לחצן "עוד יותר".

עם זאת חשוב לזכור כי ריבוי המודולריות העיצובית עשוי להתיש את הגולש ולגרום לו לנטוש באמצע לפני שמצא את מבוקשו; ולכן חשוב לעשות זאת בצורה מחושבת ורק בהתאם לצרכים אמיתיים שלכם, כשכל העת צריכה לעמוד לנגד עיניכם הפונקציה הסופית המאפשרת רכישה  כך שזו שתגיע בדיוק בזמן הנכון ולא רגע אחרי, ועדיף ליצור קרקע פורייה באתר כך שהדבר יקרה מהר ככל האפשר.

 

תגובות

מומלצים