קידום אתרים ועסקים בצפון

בעלי עסקים קטנים/בינוניים/גדולים הממוקמים בצפון ישראל או למעשה מעבר לגבולות אזור המרכז חווים עולם אחר, הכוונה באמת לסוג של עולם אחר מכל הבחינות.

26.07.2018 מאת: פורטל הכרמל והצפון
קידום אתרים ועסקים בצפון

בביקורים רבים שערכתי אצל לקוחות באזור הצפון והכוונה מאזור חדרה ועד לחיפה, לרבות ובפרט זכרון יעקב, כרמיאל, יוקנעם, חיפה וכו', עלה תמיד נושא הריחוק הפיזי מהמרכז ומהלקוחות המבצעים רכישות מאזור זה.

התפיסה החשיבתית שלנו בדבר אזור גאוגרפי כלל אינה רלוונטית לימינו שכן האינטרנט חסר כל גבולות ומרחקים ואין כל סיבה אמיתית באמת שלא לרכוש מוצרים באינטרנט גם מספקים שאתם לא מכירים או לחילופין לקוחות פוטנציאלים חדשים הנחשפים לעסק שלכם בפעם הראשונה.

החסם הזה שהיה פעם בעבר הרחוק (מבחינת אינטרנט מדובר בלא פחות מתקופת הדינוזאורים) נעלם ואיננו, המוני בית ישראל רוכשים מדי יום מוצרים באתרים ממדינות רחוקות, לדוגמא: amazon-e bey-ASUS ועוד רבים אחרים, כל זאת מבלי שבכלל חששו לכרטיס אשראי שלהם או לגניבת פרטיהם.

עובדה זו מקבלת חיזוק משמעותי מהסקר האחרון שבוצע בשנת 2017 וממנו עולה כי כ-90% מהישראלים מבצעים קניות ברשת, 24% על בסיס קבוע, 48% על בסיס חודשי/רבעוני והיתר בתדירות נמוכה יותר.

הקניות מתרכזות בתחום הביגוד/אופנה, תיירות וחופשות מכל הסוגים, מוצרי אלקטרוניקה מגוונים, אקססוריז לבית ולריהוט. משמע מזמן איבדנו את הרצון למשש את המוצר, לגעת פיזית בספה או ללבוש את הבגד טרם לקנייה, דבר שנחשב מהפכני מבחינת נשים בעיקר.

כלומר, כל החשיבה לגבי קניות ברשת השתנתה לחלוטין והקהל נמצא בהמוניו בזירת הדיגיטל, מקליד ללא לאות על המקלדת ומקיש חיפושים שונים ומגוונים.

השאלה היחידה הנותרת זה איפה העסק שלך בכל החגיגה הזו? אם כרגע הרמת גבה כנראה שהעסק שלך לא נמצא במקום הראוי, כמו רוב העסקים אלא מדשדש ונאבק מאחור בהישרדות קיומית חודשית.

אתה כנראה ממשיך לספר לעצמך שהעסק נבנה ומתקיים על המלצות מפה לאוזן, על הסביבה הטבעית של העסק(מי לא מכיר אותנו?)ועוד אי אלו הנחות שאתה מוכר לעצמך, הכל על מנת שלא לנקוט בפעולה שתכריח אותך להתאמץ או שאתה החלטת כבר שזה לא מתאים לעסק שלך "כי ריהוט לא מוכרים באינטרנט" או תירוצים אחרים שרק אתה אגב מאמין בהם. לא באתי לשנות דרכי עולם אבל בכתבה אנסה להעביר לכם בצורה הפשוטה והכנה ביותר את משמעות הקמת אתר מסחר/תדמית וקידומו באופן אורגני בגוגל ובמנועי חיפוש.

מהו בעצם קידום אתר בגוגל?

בוא נתחיל מהעובדות המוחלטות, גוגל שולט בעולם החיפוש מכל מכשיר שהוא, המחשב הנייד שלכם, הסמארט פון, הטאבלט וכל מכשיר אחר שאי פעם תחזיקו ביד כנראה. כשליט עולם הדיגיטל גוגל קבעו כמה מאות פרמטרים (חוקים) לפיהם הם מקדמים את האתר של העסק שלכם בתוצאות החיפוש, קרי, גולש שמבצע חיפוש בגוגל ימצא את האתר שלכם בראש העמוד הראשון ולכן סיכויים רבים שיקליק לאתר וייחשף לעסק שלכם ואף יבצע פעולה כלשהי (התקשרות טלפונית, הזמנה אונליין) מכאן שגוגל תורם לכם לקוחות חדשים באופן שוטף, דואג שתמשיכו למכור ולהצליח ולא מבקש דבר, פרט לעמידה איתנה בכללים שהוא קבע. נשמע פשוט לא? אז זהו שלא בדיוק, עבודת הקידום האורגני בגוגל מחייבת ידע מעמיק ורחב, הבנה של גוגל וההגיון המנחה אותם בקביעת חוקים אלו, ולא פחות חשוב היישום בפועל באתר הלקוח, שכן טעות אחת בפרשנות של המקדם והאתר יכול למצוא עצמו יושב בחושך בעמוד 3 וצפונה.. ככה פתאום בלי כל התראה או יכולת שליטה במצב.

כלומר, גוגל חורץ גורלות לטוב ולרע אבל אני מציע שנתמקד בטוב ויש הרבה מאד ממנו, גוגל בונה עסקים שלעולם לא היו זוכים לכך בשום דרך אחרת, בטח לא מהקהל העובר ברחוב או מהחשיפה המועטה/מצומצמת שיש לעסקים בפריפרייה/צפון ישראל. עסק קטן ככל שיהיה חייב זרימה קבועה של לקוחות חדשים, לא רק על מנת לגדול ולשגשג אלא על מנת להתקיים. יוקר המחייה אינו עומד עבור אף אחד מאיתנו, המחירים של חומרי הגלם מתייקרים, שינוע הופך ליקר יותר, ולמעשה כל פעולה שהעסק יבצע יהיו לכך השלכות כספיות, זאת בשל הריחוק הגאוגרפי. לכן הדרך היחידה לפתור את הריחוק הגאוגרפי הנו להקים אתר מסחר/תדמית באמצעותו תוכל להפיץ את הסחורה שלך/מוצרים או כל פריט אחר שאתה מייצר ומוכר. גם כאשר מדובר בתעשייה כבדה/מסורתית המייצרת מעקות ברזל או ריהוט משרדי או כל תוצר אחר ולא משנה מהו. גם כאלו המיוצרים עבור תעשיות נקודתיות, כגון התעשייה הביטחונית, עדשות אופטיות מיוחדות למחקר והרשימה הנה אין סופית.

כל עסק יכול וצריך לשווק את האתר שלו ולהשקיע בוא את מירב המאמצים להשגת לקוחות חדשים וחשיפה רחבה. נתחיל מכך שהאתר אינו חייב להיות מסחרי, קרי, קניות אונליין, אתרי קטלוג בהם ההזמנה מתבצעת טלפונית עובדים יפה מאוד ומצליחים למכור מוצרים רבים מאוד, אתרים אחרים המוכרים אונליין מדווחים על מכירות של אלפי/עשרות אלפי שקלים ביום!!

סיפור אמיתי לחלוטין: לפני כחצי שנה הקמנו עבור לקוח אתר מסחר בתחום הביגוד, האתר נבנה בשפה האנגלית ומקודם אורגנית באנגליה בלבד, בתוך חצי שנה הצלחנו להביא את האתר למכירות של 70,000 $ בחודש וזאת לאחר חצי שנה עבודה בלבד(זמן קצר מאוד לכל תהליך קידום)כיום אנו עובדים על הקמת אתר נוסף באותה מתכונת אשר ישרת את הקהל במדינות אחרות, הכל לאור ההצלחה העצומה.

אתר נוסף של לקוח העוסק בתחום עיבוד שבבי וייצור עדשות אופטיות מיוחדות(לא למשקפיים)מוכר את המוצרים שלו באמצעות האינטרנט למדינות בכל העולם, זאת עקב הקידום האורגני אותו אנו מבצעים בארה"ב, אוסטרליה והודו. בשנה האחרונה הלקוח דיווח לנו כי בעקבות הקידום בוצעו עסקאות בשווי מעל 1,400,000 $.

איפה העסק שלכם בעולם הדיגיטל?

אז מה עושים כדי שגם העסק שלנו ייהנה מהצלחה כזו?

כאשר מדברים על קידום אתרים הכי חשוב זה לבחור נכון את הספק שילווה ויבצע עבורכם את התהליך הזה, אל תזלזלו או תקלו ראש שכן כבעל עסק שאינו מבין בתחום האינטרנט אתה יכול לגרום לנזק גדול לעסק מבלי שהתכוונת לכך כמובן. אני מתכוון לבחירה בחברת קידום אורגני אשר תבצע את העבודה בצורה הטובה והמקצועית והאמינה ביותר. אומנם אין לכם את הידע המקצועי לקבל את ההחלטה הנכונה אבל חשוב מאוד לבדוק מספר דברים בטרם מחליטים:

  • הקמת אתר: אתר חייב להיות מותאם לדרישות גוגל לקידום אורגני, חייב ומומלץ שיהיה בקוד פתוח, ספציפית WordPress – html5 או קוד פתוח אחר המתאים לאפיון הנדרש, יחד עם זאת אני ממליץ באופן רוחבי על wordpress כטכנולוגיה החביבה על גוגל וככזו היא מקודמת היטב בתוצאות החיפוש. כלל זה תופס גם במקרה של אתרי תדמית וכל אחר אחר.
  • בעלות על האתר: בכל מקרה האתר חייב להיות בבעלות מלאה ובלעדית שלכם, לא אתר כחלק ממערכת גדולה או אתר שנבנה בייצור סדרתי המוני ורק החליפו את העיצוב עבורכם. חובה שהאתר יהיה בשליטה שלכם הן בשם הדומיין והן בחברת האחסון ויש לוודא כי מדובר באתר עצמאי לחלוטין שאינו נתמך בהסדר כובל כלשהו מול החברה בשנתה עבורכם.
  • קידום אורגני: בדוק המלצות של לקוחות וותיקים שלהם, בקש דוגמאות לאתרים, תתמקד בדרישה המרכזית הנדרשת, קרי, קידום אתר מסחר או תדמית ותאם צפיות מול חברת הקידום. דאג שהכל יירשם בהסכם בינכם וקרא היטב את האותיות הקטנות. לעיתים השטן מסתתר שם ומחכה לרגע שתרצה להפסיק את ההתקשרות מולם, אזי תגלה כי האתר נשאר בבעלותם, הקידום בסכנת מחיקה(לצערי הרב ישנם מספר חברות בישראל המוחקות בזדון את הקידום מהאתר ובכך גורמות לנזק עצום היכול לגרום לעסק לפשוט רגל בשל הסרתו מהקידום בגוגל)לכן חשוב מאוד לדעת מול מי אתה עושה עסקים ומה רמת המקצועיות שלהם.
  • יושרה ואמינות: מרכיב קריטי בהצלחה, ללא רכיבים אלו הקידום לא יצלח, האתר של העסק יינזק בסופו של דבר ואת החשבון אתה תשלם בצער רב. אל תגיד שלא אמרנו!
  • הצעות מפתות: ישנם חברות שיציעו לכם להקים אתר בחינם בתמורה לכך שתקדמו את האתר באמצעותם, זכרו כי אין ארוחות חינם בחיים ולא באמת קיבלתם מתנה אלא למעשה קיבלתם "הסדר כובל" שאת המשמעות שלו תבינו בהמשך, כפי שכתבתי בסעיף קודם.
  • רוצים לדעת יותר?!

נשמח לשוחח

 

תגובות

מומלצים