שירותי קידום אתרים אורגני בגוגל- כל מה שצריך לדעת

בניתם אתר ואתם מעוניינים לקדם אותו במעלה תוצאות החיפוש בגוגל? זה הזמן לדעת הכול על האופן בו פועל מנוע החיפוש הגדול והחשוב ביותר ברשת ועל הדרך הנכונה והיעילה ביותר לקידומו של אתרכם בגוגל.

12.06.2020 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שירותי קידום אתרים אורגני בגוגל-  כל מה שצריך לדעת

PIXABAY

 

כ- 3 מיליארד שאילתות חיפוש מופנות מדי יום לגוגל, ולכל אחת מהן, עשרות עד מאות אלפי תוצאות. במידה וגם אתם מעוניינים למקם את אתרכם בדף התוצאות הראשון אותו מציג גוגל בפני הגולשים (בהתאם למילות המפתח והביטויים הרלוונטיים לכם), זה הזמן לדעת כיצד מנוע החיפוש של גוגל עובד וחושב ומהן הפעולות הנחוצות להליך הקידום האורגני בגוגל.

כיצד גוגל עובד וחושב?

מיום הקמתו בשנת 1997, מנוע החיפוש של גוגל פועל באמצעות אלגוריתם חכם ומתקדם מסוגו היודע לבצע מספר פעולות בעת ובעונה אחת: גם לסרוק את כל דפי התוכן המופיעים באתרי האינטרנט השונים ברחבי הרשת, גם לאנדקס ולסווג את האתרים השונים על פי תחומים, נושאים, ביטויים, מילות מפתח וכדומה, גם לדרג את האתר בהתאם לחשיבותו (בעיני גוגל) וגם לקבוע את מיקומם של האתרים השונים בכל שאילתת חיפוש המתבצעת על ידי הגולשים. פעולה מורכבת זו מיושמת על ידי האלגוריתם של גוגל בכל רגע נתון, כאשר הפרמטרים המשפיעים על אופן פעילותו נקבעים על ידי חברת גוגל הדואגת לעדכן ולשנות את הפרמטרים השונים מעת לעת.

על מנת להיחשף לקהלי היעד הרלוונטיים לכם, כלומר לגולשים המבצעים פעולות חיפוש בגוגל לנושאים, תחומים, מילים וביטויים הקשורים לתחום פועלו של אתרכם, גוגל מאפשרת לכם להסתייע בשירותי הקידום הממומן הפועלים באמצעות מערכת פרסום מובנית מטעמה המכונה: ADWORS. דרך נוספת (ויעילה יותר לאורך זמן) למטרות קידום האתר בגוגל ידועה בשם קידום אורגני או SEO שהם ראשי תיבות של (SEARCH ENGINE OPTAMIZAION).

מה חשוב לדעת על שירותי קידום אתרים אורגני בגוגל?

שירותי קידום אורגני בגוגל, כשמו כן הוא, מיועד לספק לאתר המקודם את תוצאות הדירוג הטבעיות הגבוהות בגוגל, כלומר תוצאות חיפוש בעמוד הראשון של גוגל במיקומים מועדפים, וזאת בהתאמה מלאה לתוכן המבוקש על ידי הגולש בהתאם למילים/ביטויים אותם הוא הקליד בשורת החיפוש הראשית בגוגל. הליך זה מתבסס ברובו על הפרמטרים הידועים למקדמי האתרים בנוגע לאופן בו האלגוריתם של גוגל, כאשר את הפרמטרים השונים נהוג לסווג על פי מאפיינים בתוך האתר (ON PAGE) ומאפיינים מחוץ לאתר (OFF PAGE).

מאפייני ה- ON PAGE  הנחוצים להליך הקידום האורגני כוללים בין היתר:

  • אופטימיזציה לקוד ה -HTML  של האתר - האלגוריתם של גוגל פועל באופן כזה המאפשר לו לבחון לעומק את מרכיבי האתר, כאשר דירוג האתר מתבצע בין היתר בהתאם להתאמת קוד האתר לצרכיו של מנוע החיפוש. לפיכך, קיימת חשיבות רבה לביצוע הליך מקצועי המכונה אופטימיזציה לקוד ותוכן האתר.
  • שימוש נכון בתגיות מטא - תגיות אלו נועדו למנהלי האתרים לארגן ולסדר את מבנה התוכן באתר וזאת בהתאם למילות המפתח/ביטוי המפתח אותם יש לבחור בקפידה בהתאם למחקר מילות מפתח מקדים באמצעותו ניתן לזהות מהן המילים או הביטויים הנפוצים ביותר בהם נעשה שימוש על ידי הגולשים בפעולת החיפוש אחר תוכן/מידע המופיע באתר המקודם.
  • יצירת עולם תוכן מעניין, איכותי ורלוונטי - בשנת 2011, גוגל ביצעה עדכון לאלגוריתם אשר זכה לכינוי "גוגל פנדה". עדכון זה מאפשר לאלגוריתם לבחון לעומק את איכויות התכנים המופיעים באתרי האינטרנט השונים ולדרג את האתר על פי איכויות אלו. לפיכך, קיימת חשיבות רבה ליצירת תוכן מעניין, איכותי, רלוונטי ובעל ערך מוסף לקהל הגולשים המחפש אחר מידע/תוכן בתחום פועלו של האתר המקודם.
  • חוויית המשתמש - פרמטר מרכזי נוסף המשפיע בסופו של הליך על דירוג האתר הוא נושא חוויית המשתמש בעת הגלישה באתר. פרמטר זה משלב בתוכו מספר היבטים שונים כגון: נראות האתר, מהירות טעינת דפי האתר,  התאמת האתר לאמצעי גלישה שונים (התאמה רספונסיבית) ואלמנטים נוספים המשפיעים על חוויית המשתמש ומשך הגלישה הממוצע בכל אחד מדפי האתר המקודם.

בכל הנוגע למאפייני ה-OFF PAGE הנחוצים להליך הקידום האורגני, מושם דגש על בניית פרופיל קישורים המפנים לאתר המקודם מהרשתות החברתיות ומאתרים בעלי סמכות (בעיני גוגל). מיום הקמתו בשנת 1997, מנוע החיפוש של גוגל, מדרג אתרים על פי כמות ואיכות הקישורים המפנים אליהם מאתרים אחרים ברחבי הרשת. לאורך השנים, גוגל אומנם הקשיחה את עמדותיה בכל הנוגע לפרופיל הקישורים, אך גם היום, קישורים איכותיים (כאלו היוצאים מאתרים סמכותיים בעיני גוגל), מהווים את אחד מהפרמטרים המשפיעים ביותר על תוצאות הדירוג.

מדוע חשוב ומומלץ להסתייע בשירותיה של חברת קידום אתרים מקצועית?

ישנן לא מעט סיבות בגינן חשוב ומומלץ להסתייע אך ורק בשירותיה של חברת קידום מקצועית ומנוסה, כאשר בין יתר הסיבות העיקריות ניתן למצוא:

  • הקפדה יתרה על הליך קידום בהתאם לנהלים אותם קובעת גוגל - הליך קידום אורגני הנעשה באופן המנוגד לנהליה של חברת גוגל, עלול להוביל לירידה משמעותית בדירוג האתר ואף להרחקתו ממנוע החיפוש של גוגל.
  • התייחסות נקודתית לכל אחד מהמאפיינים השונים המשפיעים על תוצאות הדירוג - שכירת שירותיה של חברת קידום מובילה בתחום לצרכי קידום אורגני בגוגל, תאפשר לכם ליהנות מהליך קידום מקצועי המבטיח לכם תוצאות דירוג מטיבות הנשמרות לאורך זמן.
  • מגוון רחב של שירותים בדרך להצלחה - חברות קידום מקצועיות ומובילות בתחום, מאפשרות לכם ליהנות ממגוון רחב של שירותים המסייעים בצורה ישירה ועקיפה לשיפור מתמיד בתוצאות הדירוג של האתר, וזאת בנוסף למטרות משנה הנלוות לתהליך הקידום, לרבות, גידול במספר הכניסות לאתר ושיפור אחוזי ההמרה של האתר. שירותים אלו כוללים גם שירותי קצה לטובת הליך הקידום כגון: שירותי עיצוב לטובת שיפור נראות האתר, שירותי תוכן לטובת יצירת עולם תוכן מעניין ואיכותי לאתר המקודם ועוד.

כיצד לבחור חברת קידום אתרים מובילה ומקצועית בתחומה?

על מנת להבטיח לעצמכם הליך קידום תכליתי שיוביל אתכם באמת למקום לו אתם ראויים במנוע החיפוש של גוגל, קיימת חשיבות רבה לבחירת זהותה של חברת הקידום אשר תלווה את דרככם לשם. הליך הבחירה שלכם חייב להיות מבוסס על מספר פרמטרים מרכזיים וביניהם:

  1. הניסיון והידע המקצועי העומד לרשות החברה בתחום הקידום האורגני בגוגל
  2. מיקומם ודירוגם של האתרים השונים אותם מקדמת החברה
  3. היקף השירותים המקצועיים אותם מציעה לכם החברה
  4. אופן פעילות החברה מולכם ושיטת העבודה המיושמת על ידה

אחת מהדרכים המומלצות ביותר לבחירת חברת קידום מקצועית היא במסגרת פניה יזומה מצידכם ללקוחות החברה בעבר בהווה. פנייה זו נועדה לצורך בירור שביעות רצון לקוחות החברה מפועלה ושירותיה. שימו לב - בחירה מושכלת וקפדנית בזהותה של החברה, תאפשר לכם להימנע משכירת שירותיהם של מקדמי אתרים העלולים להסב יותר נזק מתועלת, וזאת לנוכח חוסר ידע, הבנה או יכולות מקצועיות לניהול הליך קידום אורגני מקצועי בגוגל.

פעולות מהן חשוב להימנע במסגרת הליך קידום אורגני

 לצד פעולות הכרחיות וחיוניות לכל הליך קידום אורגני בגוגל, ישנן לא מעט פעולות העלולות להוביל לירידה בדירוג האתר ואף לענישה מצד גוגל. פעולות אלו כוללות בין היתר:

  • עבודת קידום בניגוד לנהלים של גוגל - מה שמכונה בשפה המקצועית "קידום שחור" העלול להוביל להרחקת האתר ממנוע החיפוש.
  • קישורים באיכות ירודה - הצפה של קישורים מאתרים שאינם בהכרח קשורים לתחום פועלו של האתר המקודם, עלולה לפגוע לאורך זמן בתוצאות הדירוג של האתר המקודם.
  • שימוש בתוכן לא מקורי - האלגוריתם של גוגל יודע לזהות תוכן מועתק מאתרים אחרים וגוגל נוהגת לפסול אתרים בהם נעשה שימוש בתוכן מועתק.
  • שימוש מוגזם במילות מפתח/ביטוי מפתח - הליך הקידום האורגני מבוסס ברובו של שימוש נכון ומדויק במילות מפתח וביטוי מפתח הרלוונטיים לתחום פועלו של האתר. חזרה מוגזמת על ביטוי/מילות המפתח ו/או שימוש בביטוי/מילות המפתח באופן לא טבעי בגוף התכנים המופיעים באתר המקודם, עלולה להוביל לירידה בדירוג ואף להרחקת האתר ממנוע החיפוש.

בקידום אתרים בגוגל, דינמיות - זה שם המשחק!

מעקב ובקרה דינמית הם כלים הנחוצים לכל הליך קידום אורגני, וזאת לנוכח השינויים והעדכונים של גוגל ולנוכח פועלם של המתחרים הישירים של האתר המקודם. לפיכך, קיימת חשיבות רבה ל-"אצבע על הדופק" מצידה של חברת הקידום ולניטור פעולותיה באמצעות דו"חות שונים המאפשרים ביצוע פעולות מעקב ובקרה אחר אופן ההתקדמות של האתר המקודם בגוגל. חשוב לציין שדו"חות אלו מהווים גם אמצעי שקיפות בין חברת הקידום ללקוחותיה.

למידע נוסף בנושא קידום אתרים ושיווק באינטרנט  https://www.extra.co.il/

 

תגובות

מומלצים