ועדת הכספים אישרה העברות תקציביות של2.69 מיליארד ₪

20.09.2018 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ועדת הכספים אישרה העברות תקציביות של2.69 מיליארד ₪

​למעלה ממחצית מהסכום הוקצב למשרד התחבורה לשם בניית נתיבי תחבורה ציבורית ונתיבים מהירים, לצד חניונים נלווים ל-11,000 רכבים. 20 מיליון ₪ הוקצו להרחבת תכנית מגן רקיע להגנת מטוסים אזרחיים, למעלה מ-90 מיליון ₪ הועברו כתוספת לחיזוק הפריפריה החברתית והגיאוגרפית.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני הבהיר בדיון כי הוא מתנגד לעבודות הרכבת הקלה בשבת בסמוך לבני ברק וכי הוא פועל להפסקתן: "לפעמים יש בעיות הנוגעות לשבת שעלולות להתנפח, אני מקווה שיהיה רצון טוב והבעיה הזו תיפתר"

ועדת הכספים אישרה היום (ב') העברות תקציביות בסכום כולל של כ-2.69 מיליארד ₪, 2.243 מיליארד ₪ מתוכם במסגרת העברות בין תקציבי המשרדים ושינויים פנימיים וכ-447 מיליון ש"ח עודפי המשרדים משנת 2017 שעברו לשימושם בשנת התקציב הנוכחית.

למעלה ממחצית מהסכום נועד לתקציב משרד התחבורה ובעיקר לבניית נתיבי תחבורה ציבורית ונתיבים מהירים, לצד חניונים שיתלוו להם. בנוסף הוקצו 20 מיליון ₪ להרחבת תכנית מגן רקיע להגנת מטוסים אזרחיים לפי החלטת הקבינט ביוני האחרון, מאות מיליונים הועברו לחיזוק התעשייה ולמעלה מ-90 מיליון ₪ הועברו כתוספת לחיזוק הפריפריה החברתית והגיאוגרפית.

במהלך הדיון צוין כי תקציבי משרד התחבורה אינם נוגעים לרכבת הקלה ויו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני ציין כי הוא מתנגד לעבודות הרכבת הקלה בסמוך לבני ברק בשבת וכי הוא פועל להפסקתן: "לפעמים יש בעיות הנוגעות לשבת שעלולות להתנפח, אני מקווה שיהיה רצון טוב והבעיה הזו תיפתר"
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני פתח את הדיון בהשתתפות בצער משפחתו של ארי פולד שנרצח אתמול בפיגוע בסמוך לצומת גוש עציון: "לא הכרתי את ארי אך שמעתי שהיה איש חינוך ואדם בעל משמעות, אנחנו שולחים מכאן תנחומים למשפחה. אחיו איתן הוא דוברו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' והוא לוקח חלק ברבים מהדיונים כאן ואנחנו שולחים גם לו אישית תנחומים".2.69
פירוט ההעברות התקציביות והשינויים בתקציבי המשרדים לשנת 2018:
כ-1.447 בהרשאה להתחייב לתקציב משרד התחבורה – מרבית התקציב נועד לבניית נתיבי תחבורה ציבורית (כ-812 מיליון) עירונים ובינעירוניים ברחבי הארץ, לנתיבים מהירים (כ-240 מיליון) במטרופולין ת"א בין נתניה לראשון לציון, כולל חניוני חנה וסע לכ-11,000 רכבים בראשון ושפיים, ולבניית כבישים (כ-373 מיליון) לצד יחידות דיור המוקמות בצפון ודרום הארץ. בנוסף נועד התקציב לממן את הקמת המערכת הטכנולוגית למבחני הנהיגה המעשייה ולתכנון כלכלי לפרויקטי תשתיות תחבורה ציבורית והסעת המונים.
כ-44.5 מיליון ₪ ממשרד האוצר למשרד התחבורה – התקציב נועד להתאמת תקני כוח אדם ורכב לרפורמה במבחני הנהיגה המעשיים, הגדלת פעילות הרשות לבטיחות בדרכים בהתאם להחלטת ממשלה לתקצוב פעילות במגזרים פגיעים במיוחד והקצאת תקציב להכנת תכניות מרור ברשויות במגזרי המיעוטים.

במהלך הדיון בתקציבי משרד התחבורה ציין יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני כי אלה אינם נוגעים לעבודות הרכבת הקלה באזור בני ברק המבוצעים בשבת וכי הוא מתנגד לפעילות בשבת ופועל להפסקתה: "דיברתי עם מנכ"לית משרד התחבורה על נושא העבודות בשבת באזור בני ברק, לטענתה רק עובדים שאינם יהודים עובדים שם, אנחנו מנסים למצוא פתרון, מדובר בכלים מאוד כבדים, כעת כבר פועלים לעצירתם לקראת יום כיפור. דיברתי עם ראש עיריית בני ברק שגם הוא יכנס לעניין, עם רצון טוב אפשר לפתור את הבעיה, לפעמים יש בעיות הנוגעות לשבת שעלולות להתנפח, אני מקווה שיהיה רצון טוב והבעיה הזו תיפתר".

שינוי פנימי בגובה של 9.5 מיליון ₪ בתקציב משרד המשפטים – כ-8.5 מיליון ₪ נועדו לתקצוב ההוצאה המותנית בהכנסה של הרשות להלבנת הון בהתאם להחלטת מועצת החילוט שהתקבלה לאחר העברת תקציב המדינה, זאת לצורך ביצוע פרויקטים טכנולוגים שיגבירו את אפקטיביות של הפעילות למניעת ביצוע עבירות הלבנת הון ומימון טרור. מיליון ₪ נועדו לחקר תחום המשפט העברי במסגרת הסכם קואליציוני עם מפלגת הבית היהודי שהושג בשנת 2016 במסגרת דיוני תקציב 17-18, הסכום הועבר כעת לצורך זה לאחר שאושר מבחינה משפטית.

כ-37 מיליון ₪ ממשרד האוצר למשרד רה"מ – התקציב נועד ליישום הרפורמה במנגנוני ניהול ההון האנושי בשירות המדינה, וכן לתקצוב נציבות שירות המדינה בהתאם להתקדמות יישום הרפורמה אשר נועדה להביא שינוי במנגנוני ניהול ההון האנושי בשירות, לצורך הטבת השירות לציבור והתאמת היכולת של שירותי המדינה לצרכי הציבור. התקצוב בעיקרו נועד לתוספת כוח אדם, להטמעת מערכות מידע חדשות, להכשרת הסגל הבכיר, למערכי מיון ולהעסקת חברות ייעוץ.

כ-454 מיליון ₪, מתוכם כ-154 מיליון ₪ ממשרדי רה"מ, מדע תרבות וספורט, הגנת הסביבה, הכלכלה ומהאוצר למשרד הכלכלה והתעשייה ורשות החדשנות רובו של הסכום נועד ליישום החלטת הממשלה מתחילת השנה לעניין חיזוק כושר התחרות של התעשייה המסורתית הישראלית ובמסגרת זו לצעדים לקידום: נושאי מחקר ופיתוח בתעשייה, העלאת הפריון בתעשייה, הפעלת מרכז סביבה ברת-קיימא, הפעלת מכון לייצור מתקדם, הטמעת טכנולוגיות מתקדמות בתעשייה. בנוסף נועד התקציב לסייע לעסקים קטנים ובינוניים, לייצוא של התעשייה בישראל ועוד.

כ-158 מיליון ₪ מהאוצר להוצאות פיתוח שונות – כ-18 מיליון ₪ להלוואה לחברת נצר השרון לצורך פעילותה עד למועד הפרטתה. 20 מיליון ₪ להרחבת תכנית מגן רקיע להגנת מטוסים אזרחיים לפי החלטת הקבינט ביוני האחרון. 120 מיליון ₪, 80 מהם בהרשאה להתחייב לצורך הון בעלים לחברת תומר שתקלוט חלק מפעילות חברת תעש מערכות אחרי מכירתה.

כ-93 מיליון ₪, מרביתם בהרשאה להתחייב ממשרד האוצר למשרד רה"מ – הפנייה נועדה לממן תכניות מוסדות ציבור ברשויות המקומיות הדרוזיות והצ'רקסיות, פיתוח ושיקום תשתיות בהתיישבות הכפרית בנגב, בגליל ובפריפריה החברתית, פעילויות הפוגה ביישובי עוטף עזה ועמידה בהסכמים קואליציונים: הסכם עם ח"כ מיקי זוהר הכולל כ-12 מיליון ₪ עבור פיתוח מוסדות ציבור בפריפריה, מיליון ₪ בהסכם עם ח"כ אורן חזן עבור הרשות לפיתוח הגליל לשם קידום הספורט באזור ובפריפריה החברתית, וחצי מיליון ₪ בהסכם עם ח"כ נאווה בוקר עבור הרשות לפיתוח הנגב והגליל לשם פיתוח מוסדות ציבור באזורים אלה ובפריפריה החברתית. ההסכמים הושגו בשנת 2016 במסגרת דיוני תקציב 17-18, הסכום הועבר כעת לצורך זה לאחר שאושר מבחינה משפטית.
 
פירוט ההעברות של עודפי תקציב 2017 לשנת 2018 בתקציבי המשרדים:

כ-19 מיליון ₪ עודפי תקציב משרד החוץ העודף נוצר בגין התחייבויות לספקים בחו"ל בשנת 2017 שטרם שולמו בגין כנסים וביקורים בחו"ל, בגין פעילויות דיפלומטיות בחו"ל כחיזוק קשרים וקידום שיתופי פעולה עם מדינות שונות, ורוב העודף נוצר בגין הוצאות שוטפות סביב נציגויות ישראל בעולם שבוצעו בשנת 2017 ומשולמות השנה חוזי שכירות, תשתיות תקשוב ואינטרנט, הוצאות אבטחה, תחזוקה והחלפת כלי רחב ותשלומים על דואר דיפלומטי.

כ-94 מיליון ₪ עודפי הרשויות המקומיות העודף נוצר עקב מענקי איזון המתוקצבים באופן יחסי, פרויקטי פיתוח רבים המבוצעים בקצב נמוך מהמתוכנן ברשויות, ורשויות הנמצאות תחת תכניות הבראה שהמעמידה ביעדיהם מתעכב. כחצי מיליון ₪ הינו עודף הנוצר במענקי ביטחון שמועברים לרשויות ביהודה ושומרון בשל פרויקטי פיתוח שקצב ביצועם נמוך מהמתוכנן.

כ-54 מיליון ₪ עודפי משרד המדע, התרבות והספורט העודפים נוצרו עקב התחייבויות שטרם שולמו ופער בין התחייבויות וקצב ביצוע בתחומי המדע, המחקר, פעילויות בינ"ל, מרכז ההסברה, שיפוץ מוסדות תרבות, סבסוד מופעי תרבות בפריפריה, פרויקט מחשוב ועוד.

כ-65 מיליון ₪ עודפי משרד הבריאות – העודפים נוצרו עקב התחייבויות חוצות שנות תקציב שעיקרם בתוכנית הלאומית למדדי איכות בבתי חולים, חיזוק קשרים הממשלה בתחום הבריאות עם סין ואפריקה, הערכות מערכת הבריאות לשעת חירום, תפעול שוטף של מערכות המחשוב ואבטחת המידע, תשלום למחירוני תרופות ותשלום לתחזוקה שוטפת של בתי החולים. לצד אלה נוצרו העודפים גם בגין התחייבויות בתחומי בריאות הנפש, רפואה מונעת, רפואת חירום כמרכזי הגנה לילדים נפגעי אלימות ומרכזים דחופים לטיפול בנפגעות פגיעה מינית ועוד.
כ-4.5 מיליון ₪ עודפי משרד האנרגיה – העודף נוצר בעקבות בעכבות עיקוב בהקמת המבנה החדש של המכון הגיאולוגי בגבעת רם, כך גם התשלום נדחה לשנה זו.
נדחתה הצבעה לגבי העברת כ-194 מיליון ₪ עודפי הדיור הממשלתי – העודף נוצר במסגרת פרויקטים שמרביתם ארוכי טווח וחוצי שנת תקציב – הקמה, בינוי, שיפוץ והנגשת קריות ומשרדי ממשלה, בינוי בתי משפט, תשלומי שכירות ארוכי טווח עבור משרדי הממשלה ופעולות תחזוקה הנוגעים אליהם, עבור פרויקטי שכירות לטווח ארוך עבור משרדי ממשלה שמרכזת חברת "דירה להשכיר" שקצב הביצוע בהם לא עומד בהתחייבויות וכדומה.

הוועדה החליטה שלא לקיים הצבעה בגין העדר תשובות לעניין העדר תוכניות קונקרטיות לבינוי בתי דין, בהמשך לדיון קודם בו דרש יו"ר הוועדה תשובות לעניין זה.

835 אלף ₪ עודפי רשות החשמל – העודפים נוצרו בגין התקשרויות חוצות שנת תקציב לעניין חוזים בהתקשרויות לייעוץ פיננסי והנדסי וכן בגין מכרזי הובלה, מעבר ושיפוצים שנובעים ממעבר הרשות לבניין חדש כאשר התשלומים נועדו להתאמות והשלמות.
כ-14 מיליון ₪ עודפי רשות האוכלוסין – העודפים נוצרו בגין התחייבויות חוצות שנות תקציב בגין שיפוץ לשכות, הקמת והרחבת לשכות נוספות, שיפור והטמעת אמצעים טכנולוגים בלשכות, רכש מלאי והסכמים להבאת עובדים זרים בתחום הסיעוד ארצה.

 

תגובות

מומלצים