בחגים אחד מכל שלושה ישראלים נופש בחו"ל

סקר חדש חושף מה הן העדפות החופשה של הישראלים בחגים, 24% מתושבי איזור הצפון מצפים למנוחה ופסק זמן מהעבודה בזמן החופשה, למעלה משליש מהישראלים מתכננים טיול בחו"ל במהלך החגים בחודש אוקטובר, השיקול העיקרי בהזמנת חופשה הינו עלות הנסיעה.

02.10.2019 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בחגים אחד מכל שלושה ישראלים נופש בחו"ל

 

הישראלים טסים לחו"ל על מנת לציין את החגים הקרבים בחודש אוקטובר, כך עולה מסקר חדש שנערך על ידי Agoda.com, באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה. הסקר מגלה כי 36% מהישראלים מתכננים חופשה בחו"ל בתקופת החגים. הסקר החדש מצביע על המגמות וההעדפות של הישראלים כאשר הם מתכננים חופשה.

עלות החופשה הינה השיקול העיקרי עבור כ-50% מהישראלים כאשר מתכננים חופשה משפחתית. שיקולים נוספים שצוינו בסקר היו אטרקציות ופעילויות ביעד (26%), המרחק בין מקום הלינה לפעילויות והאטרקציות (12%), אוכל ומסעדות ביעד (8%) ולבסוף המתקנים במקום האירוח (5%).

24% מתושבי איזור הצפון מצהירים כי הם הכי מצפים למנוחה ופסק זמן מהעבודה בזמן החופשה. זאת, לעומת  39% מהמשיבים תושבי ירושלים והסביבה, 24% מתושבי הדרום, 26% מתושבי השרון ו-35% מתושבי המרכז. לגבי סוג החופשה, הנתון שעולה הוא שדווקא תושבי הדרום בחרו בחופשת חוף מרגיעה כחופשה האידאלית שלהם (19%), זאת לעומת 5% בלבד מתושבי איזור ירושלים, 11% מתושבי הצפון, 17% מתושבי השרון ו- 13% מאיזור המרכז.

החופשה המשפחתית האידיאלית עבור הישראלים

קרוב לרבע מהישראלים (22%) ישמחו לבקר ביעד חדש שהמשפחה עדיין לא בקרה בו, בעוד ש כ- 38%  מעוניינים לנסוע למקום בו לכל אחד מבני המשפחה יש מה לעשות וליהנות. אלה צויינו כיותר חשובים מחופשה בטבע (15%), חופשת חוף מרגיעה (14%) וחופשה פעילה עם מסלולי טיול וספורט (11%).

עוד עולה מהסקר כי הישראלים מצפים לחופשה בעיקר על מנת לבלות זמן איכות עם המשפחה (43%) וכן לקחת הפסקה מהעבודה ולהירגע (29%). חוויות קולינריות הינן בתחתית סדר העדיפויות (4%), זאת, בעוד ש 16% מדווחים כי הם מצפים להתנסות בדברים ופעילויות חדשות וללמוד על תרבויות חדשות (8%).

מחברת Agoda נמסר: "תכנון חופשה משפחתית עשוי להיות דבר מלחיץ. זאת, כיוון שלכל אחד מבני המשפחה יש ציפיות שונות ושיקולים רבים, החל מבחירת היעד ועד לסוג החופשה. ערכנו את הסקר על מנת להבין את העדפותיהם של המטיילים הישראליים ואנו יכולים לראות כי העלות היא שיקול חשוב עבורם. כיום הלקוחות יכולים לקבל את המחירים הטובים ביותר עבור מגוון רחב של מקומות אירוח ברחבי העולם, כך שכל אחד יכול לנסוע לכל מקום. בין אם מדובר במלונות יוקרה או דירות מרווחות עם מתקנים המיועדים למשפחות ולהרגיש בבית מעבר לים. אנחנו ממליצים למטיילים ישראלים להשתמש בפילטרים כדי למצוא נכס נהדר שמתאים לתקציב שלהם."

עבור אלה שיטוסו בחודש אוקטובר, התקופה הקצרה ביותר בה ישהו בחו"ל הינה 3 ימים, ועבור 7 מ-10 נופשים לפחות שבוע. זאת, בעוד 22% יטוסו לתקופה ארוכה יותר של 8-14 ימים.

ממצאים מעניינים נוספים העולים מהסקר :

פילוח על פי מיגדר – כמעט 50% מהנשים ציינו כי הן מצפות לחופשה בעיקר על מנת לזכות בבילוי יותר זמן עם המשפחה, זאת, לעומת 39% מהגברים. הגברים לעומת זאת,  מצפים להתנסות בדברים חדשים בזמן החופשה (20%) וכן מצפים להזדמנות ללמוד על תרבויות חדשות (10%).

הסקר נערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה, בקרב 500 גברים ונשים, בגילאי 18 ומעלה, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל.

Agoda.com אגודה הינה אחת מפלטפורמות הזמנת הטיולים המקוונות הצומחות בעולם. החברה נוסדה ב- 2005 כסטארט-אפ בסינגפור וכיום מציעה למעלה מ- 2 מיליון מקומות אירוח ביותר מ- 200 מדינות בעולם. החברה מציעה למטיילים גישה קלה למגוון רחב של מלונות יוקרה לצד מלונות זולים, דירות, בתים, וילות בהתאם לתקציב ומטרת הנסיעה.  אגודה הינה חלק מקבוצת בוקינג אחזקות (Nasdaq: BKNG). משרדיה הראשיים של החברה שוכנים בסינגפור והיא מעסיקה למעלה מ- 4,000 עובדים ב- 53 ערים ובלמעלה מ- 30 מדינות. אתר Agoda.com ואפליקציית Agoda לנייד זמינים ב- 38 שפות, כולל עברית.

 

תגובות

מומלצים