מלחמה

​​​​​​​העולם היום הוא כפר גלובלי אחד גדול, משבר הקורונה הוכיח את הדבר המדהים הזה. אין קנדה קוסטה ריקה אינדונזיה וגרמניה, כולנו בשעת מעשה כפר אחד גדול, אם תרצה קהילה אחת ולא רק בגלל מנגנון ההדבקה שנודד בקלות ממדינה למדינה.

25.03.2020 מאת: אלברט שבות
מלחמה

 

המסחר היום הוא בינלאומי, אין מדינה שסוחרת עם עצמה. שוק המניות פתוח בפני כל העולם, שוק הנדלן פתוח בפני כל העולם. אזרח צרפתי יכול היום לקנות מתחם מסוים באוקראינה כהשקעת נדלן כדאית ולסחור בה כאוות נפשו. אפילו ארה"ב המעצמה הגדולה לא יכולה להסתפק במסחר עם עצמה גם לא יכולה לספק את חומרי הגלם לעצמה, בהייטק בחומרי דלק השונים, בענף התיירות שחלק ניכר מהמסחר המקומי תלוי בו.

בנינו איפוא עולם מודרני טכנולוגי ממונע ולזכותנו ייאמר כי איגדנו בו את כל העולם בברית קיומית אחת. כך נולד ענף התעופה שקירב את כל העולם וכך נולדה רשת האינטרנט על הרשתות החברתיות שלה שהסירה את המטר האחרון המפריד בין תושבי העולם. זו למעשה העוצמה האנושית שלנו וזה מקור גאוותנו ואולם זו גם נקודת החולשה שלנו, ובנקודת החולשה הזאת הבחינו שני אויבים: האויב הראשון בא מתוכנו בן אנוש בצלמנו כדמותנו, אך הוא אויבינו כי מבוקשו הוא לכפות את רצונו על כל העולם ולנצל את נקודת החולשה של המרת העולם לכפר גלובלי אחד, זאת כאשר רצונו זה בא לידי ביטוי ברעיון נתון או אינטרס מסוים.

על-מנת להמחיש את הניצול הציני לחולשת 'הכפר הגלובלי' וכפיית 'הרעיון' ו'האינטרס', אביא להלן דוגמה על כל אחד נתחיל ברעיון: האסלאם הוא דת כמוהו כהיהדות הנצרות הבודהיזם ואתאיזם, אבל האסלאם גם הנצרות טומנות בחובן רעיון. די להזכיר את מסעות הצלב כדי להמחיש את מוטיב הכפייה כרעיון שנרצחו בשמו מיליוני בני אדם. הרעיון הוא לנצּר את העולם כי הנצרות טובה לאנושות ועל כל תושבי הארץ להתקבץ תחת דגל הנצרות ולהאמין בה. למזלנו מסעות הצלב נתחמו בין המאה ה-11 והמאה ה-13 והעולם לא נחרב בשם הרעיון הזה כי לא היתה בידם את האפשרות להחריבו. אין ספק כי סוף העולם היה קרב אילו פצצה אטומית היתה בהישג ידם.

גם לדת האסלאם נצמד הרעיון להיטיב עם העולם ולאסלם אותו ובמקביל להרוג את כל הכופרים שאינם סרים למרות האסלאם. אולם ובניגוד לנצרות, הרעיון האסלאמי לא דעך מעודו והוא מלווה את האנושות מהמאה השביעית – עת יציאת האסלאם לעולם ועד עצם היום. הטרור האסלאמי הפועל ברחבי העולם אינו מבדיל בין איש לאשה ובין ילד לזקן, כולם מותרים לרציחה כי כולם כופרים הן בפריס, הן ברומה, במוסקבה בת"א או במנהטן, כולם נידונים למיתה כי כולם כופרים. ארגון אל-קאעידה שפוצץ את התאומים בשם הרעיון 'הנאצל' שלו- לא היה יכול להביאו אל הפועל אילולא החולשה האנושית הנגזרת מהתאגדות הכפר הגלובלי. הוא הדבר לארגון האלים דאעש שמבוקשו הוא לכפות את 'רעיונו' על כל העולם ולנצל את נקודת החולשה הנגזרת מהתלכדות הכפר הגלובלי.

הדוגמאות לעיל באו להמחשת השימוש הציני בחולשת 'הכפר האנושי' וניצולו לכפיית 'הרעיון'. אעבור להלן אל כפיית 'האינטרס' תוך כדי ניצול הכפר הגלובלי ועולה בידי הדוגמה המאפיינת של תעשיית הסמים והפצתם ברחבי הכפר. הקרטל הקולומביאני או המקסיקני למשל אינם מפיצים את סמיהם, תרתי משמע, בקולומביה או מקסיקו כי אם בארה"ב וקנדה... זו הדוגמה המאפיינת של הניצול הציני להתקדמות האנושית ולחולשה הנגזמת ישירות מקרקעית הכפר הגלובלי של האדם המודרני.

ואולם צרות האדם המודרני לא הסתיימו באינטרסנטים והמטורפים, גם וירוס פראי הבחין בפרצה הגלובלית ודהר לעברה בשביל לחדור דרכה ולנצל את החולשה האנושית הטמונה במודל הגלובלי. וירוס הקורונה מועבר מאדם לאדם באמצעות טיפות המפוזרות בשיעול ועיטוש עד למרחק של כשני מטרים.

המאבק בוירוס הקורונה הוצג על-ידי מנהיגי העולם כמלחמה ובצדק. אולם קיים הבדל עקרוני בין מלחמה רגילה בין שני צבאות למלחמה כוללת בין האנושות לוירוס המסוכן. במלחמה בין 2 צבאות אין צורך בחיסול צבא האויב עד אחרון חייליו בשביל להשיג הכרעה, ולמעשה הניצחון מושג על-ידי הכנעת האויב, דהיינו כאשר האויב מכריז על כניעתו כדי לא לאבד את כל חייליו לשווא. לא כן הניצחון במלחמת האנושות בוירוס הקורונה; כאן הניצחון מושג רק עם חיסול אחרון הוירוסים מבלי להשאיר ולו וירוס אחד, ולו נדבק אחד, זאת כי גם נדבק אחד יכול לחזור ולהדביק את כל האנושות דרך מודל הכפר הגלובלי; אלו החדשות הרעות.

ואלה מורי ורבותי החדשות הטובות: הניצחון במלחמה הזאת מובטח לאנושות, אין בידי הקורונה את האפשרות הטכנית להכריע את האנושות משתי סיבות עיקריות: 96% מהאנושות יתמודד עם הוירוס ויתגבר עליו כאשר הרוב המכריע מהנדבקים, 86% מתוכם יהדפו בקלות את המחלה ויחושו רק תסמינים קלים, מחציתם כמעט ולא ירגיש שום תסמין; אם לדייק 30% מכלל הנדבקים לא ידעו כי הוירוס ביקר אצלם ונהדף.

חשוב לציין ולהדגיש כי המספרים הנקובים אינם מורים על אחוזי האוכלוסיה הכללית כי אם על אחוזי הנדבקים בלבד. 86% מהנדבקים יהדפו את המחלה – לא מהאוכלוסיה, כי לא כל האוכלוסייה תידבק בנגיף. 30% מכלל הנדבקים לא יחושו בוירוס- לא מכלל האוכלוסייה. נותרו 14% מכלל הנדבקים ש-10% מתוכם יפתחו מחלה ורוב הסיכויים שיחלימו ממנה, בעוד 4% מהנדבקים יבואו לכלל סיכון ויזדקקו לטיפול נשימתי כי הוירוס תוקף את הריאות. זה המקום לציין כי בתוך קבוצת 4 האחוזים כלולים קבוצות סיכון למיניהם לרבות בני 80 ומעלה ובעלי מחלות כרוניות שיכולים להיות בכל הגילאים בראשם מחלות ריאות ונשימתיות, וכן הסיכוי למות מהנגיף בא מתוך קבוצות הסיכון המהוות 4% מכלל הנדבקים.

במילים אחרות מדובר בנגיף ככל הנגיפים ומחלה ככל המחלות, מי מסוכנת יותר ומי פחות, וככל מחלה קבוצות הסיכון באוכלוסיה הם המועמדים העיקריים להיפגע מהמחלה ולמות ממנה.

סיכומו של דבר: הבהלה הכלל עולמית מובנת כי מדובר בנגיף חדש טרי מהקופסה, אך הבהלה לא תימשך לנצח נצחים והעולם לא יעצור מלכת גם לא לשנה בודדת אחת; לא יכול להרשות לעצמו את הפריבילגיה הזו. אני מעריך כי בכל רחבי העולם תוך חודשיים שלושה הסגר יתחיל בהדרגתיות לפרוק עול ולהשתחרר עד שתחזור התנועה האנושית לקדמותה ולהתאושש- כולל איגוד מכוני העיסוי בתל אביב. בינתיים, קבוצת הסיכון בת ארבעת האחוזים תמשיך להיות בהסגר עד שמכון המחקר הביולוגי בנס-ציונה ישחרר לאחר כבוד את התרופה ו/או את החיסון; חסר להם שלא.

 

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים