נסיעה ישירה מחיפה לרעננה ללא רמזורים

השר כץ: פרויקט 531 הוא הרבה יותר מכביש, מדובר במערכת תחבורה משולבת הכוללת מערכת כבישים, מסילת ברזל ושלוש תחנות רכבת חדשות. הפרויקט יקצר משמעותית את משך הנסיעה ויצמצם את עומסי התנועה ואת החיכוך בין הולכי רגל לכלי רכב.

13.12.2018 מאת: פורטל הכרמל והצפון
נסיעה ישירה מחיפה לרעננה ללא רמזורים

בטקס התייחס השר כץ לחיסול המחבלים מברקן ועופרה: "אני מברך את כוחות הבטחון על פעילות מתמשכת מקצועית ונועזת שהגיע לסיומה בלילה. נמשיך לפעול בנחישות כדי למנוע טרור ולמצות את הדין עם המפגעים, שולחיהם והמסייעים להם"

מקצרים את הדרך למרכז. אחד מקטעי הדרך העמוסים ביותר במדינה צפוי להשתחרר מחר (יום שישי), עם חיבורם של שני קטעי הכביש האחרונים של פרויקט 531, החוצים את אזור השרון ומחברים בין כביש 6 במזרח לנתיבי איילון וכביש החוף (כביש 2) במערב.
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ציין כי הקטעים החדשים יאפשרו חיבור ישיר של כביש החוף (כביש 2) לנתיבי איילון-דרום, ולכביש 531 מזרח המתחבר עם כביש 6, דרך רעננה, הרצליה, כפר סבא והוד השרון. לדבריו, הקטעים החדשים יאפשרו לנהגים נסיעה מהירה וחלקה ללא רמזורים מחיפה ועד לרעננה ומכביש החוף אל נתיבי איילון ולכביש 6.

השר כץ ציין כי פרויקט 531 הוא המיזם התשתיתי הגדול ביותר שבוצע במרכז הארץ. "פרויקט 531 הוא הרבה יותר מכביש. מדובר במערכת תחבורה משולבת הכוללת מערכת כבישים, מסילת רכבת חשמלית ושלוש תחנות רכבת חדשות. הפרויקט החדש יקצר משמעותית את זמני הנסיעה מהשרון לחיפה ויצמצם את עומסי התנועה ואת החיכוך בין הולכי הרגל לכלי הרכב", הוסיף השר כץ.
לדברי שר התחבורה, מאות אלפי נהגים, הנוסעים מדי יום בין חיפה לרעננה ולנתניה, שנאלצו בעבר לחצות אזורים עירונים וצפופים, יוכלו כעת לנסוע בכביש מהיר ובטוח וללא רמזורים. "הכביש יחסוך למשק מאות מיליוני שקלים, יתאים את תשתיות תחבורה לבנייתן של מאות יחידות דיור באזור ויפתח מגוון ערוצי נגישות לכל משתמשי הדרך", הוסיף השר כץ.

הפרויקט כלל הקמת כביש דו-מסלולי, בעל שלושה נתיבים לכל כיוון ומסילת ברזל העוברת בין המסלולים. לאורך הכביש נבנו 12 מחלפים, בהם מחלף רעננה-הרצליה, מחלף שמריהו-מזרח ומחלף רעננה-דרום. כמו כן, הוקמו 36 גשרים ומבנים תת קרקעיים, המשמשים כמעברים חקלאיים עיליים ותחתיים, ומשולבים בדרכים שבילי אופניים ומסלולים להולכי רגל.

מאמץ מיוחד הושקע בשמירה על הטבע והנוף, ובהפחתת זיהום האוויר והרעש בישובים הסמוכים, באמצעות אלפי מטרים של קירות אקוסטיים. בנוסף, הוטמעו בכביש מערכות טכנולוגיות חדשניות ראשונות מסוגן בישראל, שישפרו את יכולת ניהול התנועה לאורכו בכל שעות היממה. עלות פרויקט 531 הכולל גם את הקמת מסילות השרון, העתקת מסילות החוף והקמת שתי תחנות רכבת חדשות, מסתכמת בכ-4.5 מיליארד שקלים.

לדברי השר כץ, קטעי הכביש החדשים יקלו משמעותית על עומסי התנועה באזור ויאפשרו מעבר חלק ומהיר מכיוון נתניה-פולג למחלף גלילות, עם חיבור לנתיבי איילון (כביש 20) כבר במחלף שפיים. הקטע החדש יחסוך לנהגים שלושה רמזורים ויקל על עומסי התנועה בכביש החוף (כביש  2) באזור הרצליה פיתוח, מחלף הסירה וגלילות.

"חנכנו היום את השלמת כביש 531, כביש חוצה השרון, כביש מדהים, המחבר את כל ערי השרון לתל אביב. חיבור זה יקל מאוד על תנועת כלי הרכב באזור, ישפר את איכות החיים והבטיחות. הכביש הוא חלק ממערכת שאנו בונים כאן הכוללת כבישים, תחבורה ציבורית, רכבות, רכבות קלות, שמיים פתוחים, נמלים ואוטובוסים. אנו הופכים את מדינת ישראל למדינה מודרנית, בטוחה ומתקדמת יותר", אמר השר כץ.

במהלך טקס חנוכת הכביש, התייחס השר כץ גם לאירועי הלילה האחרונים ואמר "זה היה לילה מוצלח לכוחות הבטחון, שחיסלו את רוצחם השפל של קים יחזקאלי וזיו חג׳בי ז״ל, שנרצחו בפיגוע בברקן, וכן את רוצחו השפל של התינוק עמיעד-ישראל, בנם של שירה ועמיחי איש-רן בעופרה, ובוקר של מעט נחמה לבני משפחות הנרצחים. אני מברך את כוחות הבטחון על פעילות מתמשכת מקצועית ונועזת שהגיע לסיומה בלילה. נמשיך לפעול בנחישות כדי למנוע טרור ולמצות את הדין עם המפגעים, שולחיהם והמסייעים להם", הוסיף השר כץ.

בטקס השתתפו גם יו"ר נתיבי ישראל, עודד שמיר, מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ וראשי מועצות ועיריות. פרץ ציין "אנו חוגגים בשורה של ממש למשתמשי הדרך המוני בית ישראל, הן הנוסעים למרכזה והן החוצים את השרון כולם יהנו מדרכים נגישות יותר ובטוחות יותר. אני גאה להוביל את החברה, המוציאה לפועל את חזון התחבורה של השר בחיבור כלל קצוות הארץ למרכזה, על 8,500 קילומטר הכביש שהקימה ומפעילה חברת נתיבי ישראל".

 

תגובות

מומלצים