קידום אתר לרופא הבנת היסודות

בתעשיית הבריאות התחרותית של היום, רופאים ומרפאות חייבים להפעיל אתר אינטרנט, כדי שמטופלים וספקים שיכולים לבצע הפניות, ימצאו את הרופאים והמרפאות.

07.06.2022 מאת: פורטל הכרמל והצפון
קידום אתר לרופא הבנת היסודות

 

אבל רופאים שאינם מנוסים בשיווק דיגיטלי מאמינים שמטופלים יגיעו אליהם רק מפני שיש להם אתר.

 

אלא שהאתר הוא הבסיס בלבד לנוכחות המקוונת שלכם. המפתח האמיתי למציאת האתר טמון באופטימיזציה למנועי חיפוש, SEO או קידום אתר לרופא. מאמר זה מסביר מה זה SEO, ולמה המרפאה שלכם צריכה את שירותי המומחים בתחום.

 

מה זה קידום אתרים?

 

קידום אתרים הוא האופן שבו עסקים מופיעים בתוצאות החיפוש בגוגל, האופן שבו התוכן שהם יוצרים מדורג על ידי גוגל, והאופן בו מטופלים מוצאים בסופו של דבר את הרופאים והמרפאות.

 

קידום אתרים הוא תהליך שנמדד וחוזר על עצמו כדי לסייע בקבלת תנועה אורגנית, או ללא תשלום, לאתר, והוא כולל טקטיקות טכניות ויצירתיות על מנת להניע תנועה זו, לשפר את דירוג החיפוש וליצור מודעות לגבי המרפאה.

 

קידום אתר לרופא כולל את מילות המפתח הנכונות, הכותרות, כותרות המשנה וקישורים נכנסים, כמו גם את המבנה, ספירת המילים וכמות הרווח הלבן.

 

למה חשוב לשכור שירותי קידום אתרים?

 

רשתות חברתיות יעילות לאיתור עסקים ושירותים באינטרנט, אבל מכיוון שגוגל היא המקור העיקרי לתנועה, קידום אתרים חשוב עוד יותר. אבל לפני שהמטופלים מחפשים רופא, הם מחפשים מידע על התסמינים שלהם ואפילו אבחנה משוערת.

 

אם אינכם יוצרים תוכן ומספקים מידע שיש לו ערך עבור המטופלים הפוטנציאליים שלכם, הם יגיעו לאתר של המתחרים, שבו כן מוצג המידע שהם מחפשים. קידום אתר לרופא חשוב גם מכיוון שהתהליך מסייע להופעה בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל, וזהו שיקול חשוב ביותר מכיוון שרוב האנשים אינם ממשיכים מעבר לעמוד הראשון.

 

איך עובד קידום אתרים?

 

קידום אתרים נתפס במקרים רבים כמו רעיון שיווקי, אבל האמת היא שדי קל להבין את התהליך, שמתחיל באלגוריתם של גוגל, נוסחה מתמטית שמשמשת לדירוג כל אתר ושאילתת חיפוש, על מנת לקבוע איפה אתרים יופיעו בתוצאות החיפוש ואילו אתרים יופיעו באותו עמוד ראשון נחשק. האלגוריתם בוחן שלושה גורמים: איכות, אמון וסמכות.

 

1. איכות התוכן

 

אנשים רבים מכירים את הביטוי "התוכן הוא המלך", וביטוי זה נכון במיוחד לאסטרטגיה יעילה של קידום אתר לרופא. לפני שנים, אתרים היו ממלאים את הדפים שלהם במילות מפתח על מנת לקבל דירוגים גבוהים, אבל היום גוגל מענישה אתרים על התנהלות זו.

 

גוגל מדרגת אתרים שיוצרים תוכן מעניין, ייחודי, משכנע וניתן לשיתוף. התוכן צריך להיות מותאם לגוגל, כמובן, אבל הוא חייב להיות גם ידידותי למשתמש וקל לקריאה על ידי אנשים שמוצאים את האתר.

 

2. סמכות האתר

 

גוגל מקצה דירוגים גבוהים לאתרים סמכותיים, כלומר, לאתרים אהודים שיש להם קהל מעורב. אתרים עם בסיס מעריצים, או קהילה של אנשים שאוהבים את התכנים המתפרסמים בו, משתפים את התכנים ברשתות החברתיות ומבצעים הפניות, הם אתרים שמדורגים היטב.

 

3. אמון באתר

 

גוגל מעוניינת להציג תוצאות חיפוש של אתרים שנתפסים כאמינים ומהימנים, וגורם משמעותי אחד הוא ביקורות מקוונות. כ-72% מהמטופלים קוראים תחילה ביקורות מקוונות כדי למצוא רופא, וביקורות אלו חשובות למוניטין המקוון של רופאים ומרפאות.

 

חוץ מזה, גוגל מדרגת גבוה אתרים שיש להם ביקורות חיוביות ומענישה את אלה שיש להם ביקורות שליליות. שיטה נוספת לדירוג כאתר מהימן היא קישור לאתר מאתרים אחרים שיש להם מוניטין מעולה, כמו אתרי חדשות, חנויות סחר בתעשייה ושיטות עבודה עם דירוג טוב.

 

איך לבחור מילות מפתח ולבצע אופטימיזציה לאתר

 

בתהליך קידום אתר לרופא, שימוש במילות המפתח הנכונות לביצוע אופטימיזציה של התוכן הוא המפתח לדירוג גבוה בגוגל. צריכה להיות לכם רשימה של מילות מפתח שאתם מעוניינים לדרג עבורן, שכוללות את מיקום המרפאה ותחום ההתמחות שלכם, מצבים רפואיים שאתם מטפלים בהם והליכים שאנשים מחפשים.

 

כלי כמו מתכנן מילות המפתח של Google Adwords מסייע להמצאת רעיונות למילות מפתח חדשות, ומספק תובנות לגבי האופן שבו מילות מפתח מסוימות מדורגות. השאיפה היא להשתמש בחמש או עשר מילות מפתח לכל עמוד תוכן, ולוודא שכל עמוד מותאם.

 

שימוש בביטויים ארוכים

 

מילות מפתח עם זנב ארוך מסייעות גם הן לשיפור הדירוג, מכיוון שכך אנשים מחפשים. אז למרות ש"שומה חריגה" עשויה להיות התחלה טובה, אתם יכולים להשתמש ב"תמונות של שומות חריגות", או "איך נראה סרטן העור?"

 

יש להקפיד תמיד על הכללת המיקום של המרפאה, כלומר "רופא שיניים בתל אביב". אבל אם אתם נמצאים בשוק רווי, מילות מפתח שמדורגות גבוה עשויות להיות תחרותיות מדי, ולכן יתכן שתצטרכו להתחיל עם מילות מפתח פחות תחרותיות, ככל שתמשיכו לבצע קידום אתר לרופא והדירוג שלכם ישתפר.

 

כמה מילים לסיכום אסטרטגיית קידום אתר לרופא

 

ביצוע שלבים אלה מאפשר לרופאים ומרפאות להשיג הצלחה בהשגת מיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש בגוגל. מתחילים עם מבנה נכון של האתר, וממשיכים עם אסטרטגיה מקיפה של קידום אתר לרופא בתהליך מתמשך.

 

נכון שהופעה בראש תוצאות החיפוש האורגניות אינה מתרחשת בן לילה, אבל ניתן להשיג את התוצאות בתוך כמה חודשים אם מבצעים את התהליך הנכון ומשיגים התקדמות עקבית מדי חודש.

 

השקעת הזמן והאנרגיה בקידום אתרים מקומי לשיטות רפואיות מגדילה את תעבורת האתר, שיחות הטלפון וההפניות הכוללות למטופלים חדשים. והתוצאות שוות את ההשקעה.

 

 

תגובות

מומלצים