האמנים בפארק מופיד עאמר בחורפיש

פארק מופיד עאמר הפך למרכז מורשת ותרבות עבור אמנים צעירים ובעלי מקצוע, בפארק פגשנו את האנשים אשר עושים הרבה למען החברה הישראלית, אריג' עטאללה, חילווה סלאמה, נאיף שחאדה, אסאלה עזאם, עוראבי פארס, לואי פלאח, שייך רוני שקור ולהקת מיזמר. סרטון

09.07.2022 מאת: פורטל הכרמל והצפון
האמנים בפארק מופיד עאמר בחורפיש

 

בהמשך לאירועי הפסטיבל שהתקיים בסוף השבוע שעבר בפארק מופיד עאמר בחורפיש, אחד המקומות שהפך למקום שמקבץ משפחות מכל העדות בישראל, משפחות שמגיעות לפארק לבקר ולהכיר את המורשת הדרוזית, במקום פינה לזכר החללים הדרוזים שנפלו במערכות ישראל.

 

פגשנו את האמנים שהגיעו להציג את המוצרים שהם מייצרים ומכינים, בין המציגות האמנית מירכא שמרותקת לכסא גלגלים אריג' עטאללה, לה היה הרבה מה להציע למרות המוגבלות שלה, היא הרשימה במוצרים שלה הרבה מבקרים.

 

מופיד עאמר יו"ר עמותת דרך מופיד עאמר אחים לחיים לזכרו של סאלח פלאח, עושה הכל כדי לתת לאנשים האלה במה מרכזית בתוך החברה הדרוזית ישראלית, רבים ביקרו בפסטיבל, עברו בין הדוכנים של האמנים והרוב התעניין ביצירות שהוצגו.

 

מופיד הצליח להפוך חלקה בהר זבול ליד המקום הקדוש נביא סבלאן עה"ש לפארק שממחיש את ההיסטוריה של בני ובנות העדה הדרוזית, עבור מופיד והחברים זו הגשמת חלום, בנוסף לפארק הם ממשיכים בחלוקת מלגות לסטודנטים הדרוזים.


מופיד עאמר הוא אלוף משנה במילואים, ראש מועצה לשעבר, שכבר מילא את כל התפקידים, איש משכמו ומעלה שלא מוכן לשבת בצד וממשיך בעשייה למען העדה והמדינה, מופיד בלט בתמיכתו בהורי הנער כרים גיידא ז"ל, שנהרג באירוע טרגי בעת שהתאמן במתחם פסלים.

 

בין האמנים שהציגו בפסטיבל בלט נאיף שחאדה, שעושה מחול דברים מרשימים, הוא גם מעביר חוגים לילדים בבתי הספר ובמרכזים הקהילתיים, נאיף אדם מוכשר שגורם לחול לדבר לנפש של האדם.

 

המבקרים התקבלו בכוס קפה שהכין שייך רוני שקור, הוא קורא לקפה "האספרסו הדרוזי", רוני סיפר לנו על משמעות הקפה בחיי החברה הדרוזית ואיך צריך להכין שיהיה טעים במיוחד.

 

הבנאי עוראבי פארס משחזר מעיין נחל כזב ששימש מקור מים לתושבים בתקופות הרחוקות, עוראבי משתף אותנו בעבודה המיוחדת והמורכבת שהוא מבצע בפארק.

 

לואי פלאח חבר העמותה והבן של סאלח פלאח ז"ל, דיבר על משעות העשייה ועד כמה חובה על כולם לפעול למען קיום מפגשים תרבותיים לאורך כל השנה, ובעיקר מפרגן לחבר של אביו ז"ל מופיד עאמר, שעושה הרבה למען העדה והמדינה.

 

 

ככל שמסתכלים עמוק, מגלים את היופי של כל אחד ואחת מהאמנים, שגרמו למבקרים לא להיות אדישים ליופי של המוצרים.

 

יש לציין כי בפארק בשבוע הפסטיבל הוקם אוהל בדואי עם גמל בחצר הפארק, שהמבקרים נהנו ממנו, זו הייתה חוויה מעולה לכל המבקרים, לאור המוזיקה הבדואית והנגינה של להקת מיזמר שמוביל אלפרד חג'אר.


 

עוד בנושא פארק ראשון בסדרת הכתבות על הפארק בחורפישפארק מופיד עאמר בחורפיש אטרקציה למבקרים בצפון, יו"ר עמותת דרך מופיד עאמר אחים לחיים הצליח יחד עם החברים שלו להפוך חלקה בהר זבול לפארק שממחיש את ההיסטוריה של בני ובנות העדה הדרוזית, קישור

 

פסטיבל המורשת דרך מופיד עאמר חורפיש חלק שני

תגובות

מומלצים