הייטקסטים דרוזים במסלול לקריירה

מתכנתי העתיד של החברה הדרוזית, חלום שמתגשם, מזה שלושה חודשים החל המסלול הראשון ללימודי הייטק שמובילה עמותת תפוח וחברת SFI וההנהגה הדתית הדרוזית, קורס שרושם הצלחות וכבר מתחילים ברישום למחזור השני, במסלול 19 בנים ו-3 בנות. ליווינו את המיזם, סרטון

21.10.2021 מאת: חסין חלבי
הייטקסטים דרוזים במסלול לקריירה

 

לפני 3 חודשים החלה לפעול תכנית הנגשת מקצוע ההייטק לבני ובנות העדה הדרוזית, ביוזמת ראש העדה הדרוזית שייך מוופק טריף והמועצה הדתית, עמותת תפוח, Social Finance Israel, עמותת קורת וחברת אינבידה, הוכנה תכנית יחודית בעולם להכשרת הייטקסטים דרוזים ולשלבם בעבודה ולתת להם הלוואה שמחזירים מהשכר החודשי.

 

יש לציין כי עמותת תפוח מתמחה ביצירה, ניהול והפעלת תוכניות טכנולוגיות בפרישה ארצית, המשלבות הכשרות מקצועיות.

 

נפגשנו עם ההייטקסטים החדשים במפגש שהתקיים בבית המועצה הדתית הדרוזית בנביא אלחדר עה"ש בכפר יאסיף, בנוכחות שייך מוופק טריף, האימאמים, תופיק חלבי, בדר בדרייה, יונס עמאשה, השר לשעבר סאלח טריף, ומכובדים, יחד עם הנהלת עמותת תפוח, דפנה גבר-ליפשיץ מנכ"לית עמותת תפוח, וירון ניודרפר מנכ"ל ומייסד SFI אייל וולדמן ויאיר מץ משיק ומתפעל הפרויקט מ-SFI , ויורם יעקובי לשעבר מנכ"ל מיקרוסופט ישראל וכיום יועץ לסטארט אפים ויו"ר עמותת תפוח, שהעביר הרצאה מעניינת ומורחבת לנוכחים.

 

הבאנו לכם את דברי מנכ"לית תפוח דפנה גבר-ליפשיץ, שייך מוופק טריף, לינה ח'יר עאמר מהנדסת, עו"ד נסרין אבו עסלה, עו"ד ראיד שנאן, בכיר במועצה הדתית הדרוזית, וטל לווין מנהלת התכנית מטעם עמותת תפוח.

 

את הכנס פתח ראש העדה שייך מוופק טריף שציין בדבריו "שמח לראות בקהל מדגם מייצג של החברה הדרוזית; המשתתפים בקורס, מלבד היותם מכפרים שונים, הם אוכלוסייה מגוונת ומייצגת. דתיים ולא דתיים, גברים ונשים. כולנו רואים בפרויקט נקודת זינוק לדור העתיד של החברה שמבקש להיות חלק מהעולם הגלובלי, אך עם רגליים איתנות ושורשים עמוקים. העובדה כי המפגש היום, וחלק מהמפגשים מתקיימים להם במקום קדוש ורוחני, איננה סתירה, נהפוך הוא, זה החיבור הטבעי שלנו כעדה, שיודעת מה השורשים והעבר שלה, אך חייה את ההווה ומתכננת את העתיד".

 

"אנו כהנהגה נעשה את הכול כדי לייצר הזדמנויות, להנגיש כל מוצר חינוך, לבנות גשרים ולעשות את החיבורים הנדרשים, בכדי שבנינו ייכבשו עוד פסגות. זה המקום להשמיע שוב את קול העדה בפני מקבלי ההחלטות במדינה, להגביר את פעילויות ההכשרה, להכשיר עוד מסלולים וגם לפעמים לחשב מסלול מחדש".

 

 

טל לווין: "מעל חודש וחצי בתוך התכנית ומתחילים לקבל פניות למחזור הבא, הרגשנו את החיבור למועצה הדתית, חיבור שנתן את הדחיפה לחברה הצעירים, שיש תכנית שתוביל אותם קדימה וזה היה מאוד משמעותי מבחינתנו, שהם פתחו את הדלת לעוד צעירים וצעירות".

"הקבוצה מורכבת מ 3 בנות ו-19 בנים, הלימודים מתקיימים בזום".

"הצוות הבכיר של SFI שותפים בתכנית ותומכים בתכנית, הייטקסטים דרוזים תומכים בסטודנטים שלנו, מי שרוצה להירשם לתכנית אפשר להירשם דרך דף נחיתה באתר שלנו".

 

עו"ד ראיד שנאן: " הפרויקט הזה לא היה קם לולא אנשים טובים שאיכפת להם מעתיד העדה וצעיריה ובראשם שייך מוופק טריף מנהיג העדה, ובזכות הצעירים הידידים מהחברה היהודית, שרוצים לתמוך ולפתח את הצעירים הדרוזים".

"העתיד נמצא בהייטק ואם אנחנו לא נשתלב היום בהייטק בטכנולוגיה, נמצא את עצמנו לא רלוונטיים בעוד עשרות שנים, ולכן נרתמנו להצלחת התכנית הזו, אנחנו גם נעזור בקיום התכנית הבאה, אנחנו נקדם את הצעירים שלנו".

 

עו"ד נסרין אבו עסלה מבית ג'אן: "אני נמצאת בחברות שעושות אגרות חוב להכניס יותר אנשים להייטק, שזה מימון מבוסס תוצאה, משקיעים בחברה ועושים שינויים בחברה דרך השקעות".

"לבני מיעוטים יש מלא חסמים ופערים, אבל המאמץ וההשקעה מקדמת את הצעירים ואת הסביבה. לא היה פשוט להכניס תכנית כזו שהולכת להשפיע ברמות על העדה, אבל הייתה אמונה וזה הצליח. כל דבר חדשני בעדה מהווה מודל לחיקוי והשראה ואני מברכת על זה".

 

לינה ח'יר עאמר, מהנדסת באינטל חיפה: "לא חסר לנו צעירים עם שכל טוב שרוצים להשתלב בהייטק, שמחתי שהגענו ליום הזה, העולם שלנו הולך לכיוון ההייטק ויש מלא חברות שמקבלים את המהנדסים ויש מקום לכולם, יש סיפוק אדיר".

"הייטק זה תחום שגם בשביל נשים, אז לנשים ולגברים לכו על זה, זה להיות חלק מהעולם שמתפתח".

 

 

תכנית ההייטקסטים הדרוזים 2021

תגובות

6. אסמה לפני 2 שנים
מרגש לראות כל כך הרבה אנשים במסגרת לימודית כזו
5. חורפיש לפני 2 שנים
חברה שהולכת קדימה איו מילים
4. מהעיר הגדולה לפני 2 שנים
לימודים זה שם המשחק
3. לאלא לפני 2 שנים
אחלא אנשים
2. מהגליל לפני 2 שנים
זו הוכחה שיש לנו הרבה אנשים טובים ויכולים
1. דרוזית לפני 2 שנים
מדהים כל הכבוד

מומלצים