הנגשת מקצוע ההייטק לבני ובנות העדה הדרוזית

יוזמה של ראש העדה הדרוזית שייך מוופק טריף והמועצה הדתית, עמותת תפוח, Social Finance Israel, עמותת קורת וחברת אינבידה, הוכנה תכנית יחודית בעולם להכשרת הייטקסטים דרוזים ולשלבם בעבודה ולתת להם הלוואה שמחזירים מהשכר החודשי.

11.07.2021 מאת: חסין חלבי
הנגשת מקצוע ההייטק לבני ובנות העדה הדרוזית


 

זה היה מפגש מרתק וקשוב באולם הכנסים במקאם אלחדר עה"ש בכפר יאסיף, שאליו הגיעו צעירים וצעירות דרוזים, לשמוע על התכנית שהציגו טל לוין מנהלת התכנית מטעם עמותת תפוח.

את הכנס פתח שייך מוופק טריף שברך את התכנית והביע את רצונו בתמיכה להצלחת המיזם.

עו"ד ראיד שנאן יועץ בכיר למועצה הדתית ולשייך טריף, הרחיב על התכנית והחלק שלהם כמועצה דתית להנגיש לצעירים ולצעירות בני העדה כמה שיותר הזדמנויות בכל הסקטורים הכלכליים במדינת ישראל.

במפגש בלטה עו"סית שהיום היא מהנדסת בחברת אינטל לינא ח'יר עאמר, תושבת גוליס שבאה להעצים את האישה ולאותת לה שאין גבול אם רוצים ושאפשר לבנות קריירה ולשמור על משפחה.

במפגש הזה נכח מנכ"ל מרכז החלל בירכא מג'ד תאבת יחד עם מנכ"ל בית המורשת הדרוזית עו"ד מחמוד שנאן. בנוסף לליאור דוידוב מעמותת תפוח שמשמש מנהל הדרכה ותוכן. בנוסף לסאייס של כפר ינוח ג'ת שייך יוסף פרג', זומורד חסן, שייך מהנא פארס ממובילי התכנית נעדר מסיבות אישיות.

 

 

 

מרים מג'אדלה, מלווה לתעסוקה מטעם עמותת תפוחאחת הדמויות הדומננטיות בתכנית, בעלת ניסיון וותק, שדיברה על המכשולים שעוברים בני המיעוטים בענף ההייטק, ואיך להתגבר עליו אם לומדים את השיטה במיוחד בתכנית הזו.

טל לוין מנהלת התכנית מטעם עמותת תפוח, שבתקופה האחרונה מבינה שיש פוטנציאל בעדה הדרוזית, לתת להם הזדמנות לפרוץ מחסומים ולהגיע רחוק בענף שהתכנית נבנתה בצורה טובה כדי לסייע לכל מי שרוצה להשתלב ולפרוץ קדימה "זו הזדמנות שאנחנו עושים הכל כדי שיהיה לצעירים עתיד עם שכר גבוה".

יאיר מץ מנהל פרויקטים בחברת Social Finance Israel מנהל התכנית, יחד עם עמותת תפוח שממנפת אותה, יאיר דיבר על המימון שבתכנית, שמשולם מקופת הלוואה של קרנות קורת ואשר מחזירים רק אם החניך הגיע להשמה. יאיר רואה בתכנית כיחודית בעולם שבאה לטובת בני ובנות העדה הדרוזית.

הייתה התעניינות בקרב הנוכחים שרצו לדעת יותר על התכנית ואיך להשתלב בה. הציבור שמעוניין לדעת יותר על התכנית ולהשתלב בלימודים שיתקיימו בצפון, מוזמן לצור קשר בקישור  או בטלפון - 052-517-5588 או במייל - office@druzec.com

 

 

יש לציין כי, בני ובנות העדה הדרוזית מהווים 1.6% מהחברה הישראלית, אולם למרות שורת הישגים מרשימה שרשמו בשנים האחרונות במבחני הבגרות והמתמטיקה, רק 0.2% מהם מועסקים בהייטק בישראל.

עמותת תפוח מביאה את הטכנולוגיה לפריפריה החברתית והגאוגרפית מתוך רצון לייצר שוויון דיגיטלי בישראל.

מידי שנה מכשירה עמותת תפוח כ-3,500 משתתפים בהכשרות טכנולוגיות תעסוקתיות, בכ-80 יישובים בפריפריה ובהיקף שעות הדרכה העומד על למעלה מ-15,000 שעות.

העמותה מתגאה בשיעור של 70% השמה, תוך הגדלת יכולת ההשתכרות של המוטבים במעל ל-33%. עד היום הכשירה העמותה למעלה מ-20,000 איש מיישובי הפריפריה החברתית והגאוגרפית של ישראל.

 

לכל הדברים בסרטון

 

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים