האוויר במערכת החינוך מזוהם יותר מבכבישים סואנים

ברקע קביעת ארגון הבריאות העולמי ולפיו 93% מהילדים בעולם נושמים אוויר מזוהם מדי יום וכי זיהום אוויר הוא האיום הגדולה ביותר על הסביבה, מחקר חדש שנעשה בלונדון קובע שאיכות האוויר במערכת החינוך גרועה יותר מאשר בכבישים עמוסים.

07.07.2022 מאת: פורטל הכרמל והצפון
האוויר במערכת החינוך מזוהם יותר מבכבישים סואנים

להמחשה

 

מחקר חדש בלונדון חוקרים בבריטניה חילקו מוניטור זיהום אוויר למורים ולתלמידים ב-26 בתי ספר בבריטניה ב-10 הזדמנויות שו09:21 ‏07/‏07/‏2022נות וגילו שב-60% מהכיתות קיים זיהום אוויר חמור יותר מבכבישים סואנים. המחקר שנעשה במקביל הן בערים גדולות והן בכפרים הצביעו כי זיהום האוויר בכיתות הלימוד בכפרים היה גרוע כמו באיזורים עירוניים.

 

 

כמו כן, בחודש האחרון פורסמו שני מחקרים המצביעים על קשר ישיר בין תמותה לזיהום אוויר. המחקר הראשון שנערך ע"י ועדת מומחים של המגזין הרפואי The Lancetקובע זיהום אוויר גורם למותם בטרם עת של כתשעה מיליוני בני אדם בשנה, ואחד מכל שישה מקרי מוות בטרם עת בשנת 2019, הוא תוצאה של זיהום אוויר.

 


מחקר נוסף שפורסם השבוע ונערך ע"י המכון למדיניות אנרגיה של אוניברסיטת שיקגו קובע כי זיהום אוויר מקצר את תוחלת החיים של בני אדם ביותר משנתיים.

 

 

יצויין עוד כי משרד החינוך בישראל מוביל בימים אלו פרויקט ענק לשיפור איכות האוויר במערכת החינוך והקצה לטובת יישומו 100 מיליון ש"ח להתקנת טכנולוגיה מתקדמת בכיתות הלימוד. רשויות מקומיות רבות נענו בחודשים האחרונים לקול הקורא שהפיץ משרד החינוך. בין העיריות שהרימו את הכפפה: ת"א, נשר, פ"ת, ירושלים ועוד.

 

 

אביעד שניידרמן, מייסד ומנכ"ל חברת Aura Air, מסר: "הנתונים העגומים מבריטניה מטרידים מאוד ואנחנו שמחים, כחברה ישראלית, להיות חלוצים בתחום ולספק פתרון יעיל ל-87 מדינות ברחבי העולם. אנו קוראים לראשי הרשויות לשים בעדיפות עליונה את נושא איכות האוויר במערכת החינוך ולממש את התקציב הייעודי ממשרד החינוך. הפרויקט המבורך מסייע לשמור על איכות האוויר בחללים סגורים ומגן על המורים והתלמידים מפני זיהום אוויר ומביא להפחתה בשיעורי התחלואה וההדבקה של מחלות ויראליות בכיתות הלימוד".

 

 

מידע על הטכנולוגיה המהפכנית של חברת Aura Air הישראלית: אורה אייר פיתחה את מערכת טיהור האוויר המתקדמת בעולם, המנקה אוויר בחללים סגורים תוך ניטור איכות האוויר בזמן אמת. הטכנולוגיה של אורה אייר מסננת ומחטאה אוויר פנימי באמצעות תהליך טיהור ייחודי בן ארבעה שלבים הלוכד והורג 99.9% מהווירוסים, החיידקים, ואפקטיבי כנגד אלרגיות שונות. הטכנולוגיה עטורת הפרסים של אורה אייר עוזרת לטהר את האוויר בבתים, בתי חולים, בתי ספר, עסקים, בתי מלון, מסעדות, אוטובוסים ובתי אבות ביותר מ-87 מדינות ברחבי העולם.

 


אורה אייר הוקמה בשנת 2018 ומייצרת את מוצריה במפעלי תעשיות בית אל בישראל. לחברת האם הממוקמת בישראל יש שתי חברות בת: בארה"ב ובהודו.

 

תגובות

מומלצים