עבריאדה ואימרסיבית מובילים בחט"ב דתי אלאשראק עוספיה

מוסדות חינוך במחוז חיפה המציגים בביאנלה מעצבי עתיד בחינוך 2022, כנס החינוך הבינלאומי השנתי של ה-OECD, שלושה בתי ספר מעוספיה מובילים, האחד דתי אלאשראק עם המחנכות והבה נוזהת וענאב עיסמי מנסור ומיסודי א' אבתיסאם מנסור. לפרויקט יש כוח חינוכי עתידי בישראל.

30.05.2022 מאת: פורטל הכרמל והצפון
עבריאדה ואימרסיבית מובילים בחט"ב דתי אלאשראק עוספיה

בתמונה מימין והבה נוזהת ומשמאל ענאב עיסמי מנסור

 

בבית ספר דתי אלאשראק שתי המורות המובילות בחט"ב תחת ניהולה של המנהלת נואל סקר, ומנהל השש שנתי שייך אדהם חסיסי.

 

והבה נוזהת, מורה ורכזת עברית מובילת העבריאדה בחט"ב דתי אלאשראק עוספיה, למען חיזוק השפה העברית, רעיון שנבע מתוך צורך לדבר ולעודד הבעה דרך החוויה ובשילוב רב מקצועות. תהליך שתלמידים עוברים מתחילת השנה , לומדים, מתכננים וממציאים דברים חדשים במקצוע, מדעים בהיסטוריה ובשלח.

 

בסוף .. צועדים בחיק הטבע ועוברים את כלל התחנות ..תחת כותרת עבריאדה, דורשת פיתוח של נטיות והרגלי חשיבה כמו: סקרנות, דיוק, שאילת שאלות, המעבירה את האחריות ללמידה במידה רבה לתלמיד ונותנת מקום ליוזמה ולהתמודדות עם אתגרים הן מצד התלמיד והן מצד המורה.

 

התלמידים יוצאים למסע גילוי בעולם פעמיים בשבוע בשעות מובנות ומעוגנות במערכת השעות. זהו תהליך שבו מחפשים לגלות, לדעת ואף להבין משהו שאינו ידוע לנו, משהו עמוק ומסקרן בדרכים שונות.


 

ענאב עיסמי מנסור מלמידה התנסותית ללמידה אימרסיבית: מקוונים רחוק לאי האפשר תארו מרחב למידה שבו התלמיד "שקוע" בתוך תהליך למידה מוחשי אבל דמיוני. סביבה וירטואלית שבה תרחישי למידה אינטראקטיביים, שמעודדים את התלמיד לחפש, לגלות ולחקור. מרחב שבו גובה המוטיבציה מגיע לשיאו. זהו בדיוק כוחה של הלמידה האמירסיבית.

 

בדיוק כמו בסרטים! למידה חדשנית אשר פרצה את דרכה בעולם בעשור האחרון. כן כן זה אפשרי... בזכות המודל הייחודי שבית הספר יציג ביוזמת המורה ענאב מנסור. בבית הספר פותח מודל יישומי להטמעת הלמידה האימרסיבית, שכולל בין כותליו שלבים מעשיים. בנוסף, נערך על ידי המורה היוזמת אתר מקיף ללמידה אימרסיבית, שכולל, הגדרה, סגנונות, מודל יישומי, דוגמאות לשיעורים ואפשרויות לשיתוף רעיונות ומחשבות. האורחים יקבלו את האתר במתנה. בית הספר התגאה להציג את הרעיון בשבוע אורחים ומארחים, באירוח יוקרתי במעמד מנהל מחוז חיפה, מפקחים, מדריכים ומורים מעוררים השראה.

 

בית ספר יסודי א עוספיה תחת ניהולו של שייך נאיף מנסור.

 

אבתיסאם מנסור מובילה בבית ספר יסודי א' עוספיה חדשני סבלני יצירתי, רעיון של מודל חסי"ן רעיון שהתחילו ליישמו השנה בבית הספר, הרעיון מתאים גם לכל הגילאים גם למבוגרים, התכנים ודרך הפעולה אישית וניתנת לבחירת הקבוצה אך המיומנויות הנרכשות בכל שלב הן אחידות ומתאימות לכל גיל.

 

המודל מטרתו שהאדם יעבור תהליך אישי עצמי ועצמאי עם שותפים שמשתנים אחרי כל תהליך. התהליך מ8 -עד 12 מפגשים של אותה קבוצה, התהליך שעובר אותו הלומד עם הקבוצה במרחב מעשירה את ארגז המיומנויות חשיבתיות אישיות , רגשיות, חברתיות בין תרבותיים וגלובליים ,ומאפשרים לו הרגשת מסוגלות ,הנאה והצלחה , הלומדים משלבים דיגטליות וחדשנות בעבודתם, מיינקרפט ,מצגות שיתופיות תכנות ..., בכל שלב תחנה על הלומד וקבוצתו לתת הערכה משותפת לפי מחוון קריטריונים שברורים להם מההתחלה , גם משוב ורפלקציה אישית .

 

הלומדים נפגשים כאשר המשותף ביניהם הוא תחום עניין מסוים שבחרו ומתחילים במסע משותף ועוברים ביחד תהליך של למידה מאתגרת עתירת חשיבה עצמית שיתופית ביקורתית ומבוקרת , בקצב שלהם האישי והקבוצתי כאשר האתגר הוא לעבור את השלב יחדיו בשותפות לכן הם יוצרים ,בוחרים ומאתרים דרכים בהם יוכלו לעזור לתלמידים מאתגרים ולא משאירים אותם מתוסכלים ומאחור להיפך מרימים אותם מאחרים בשביל להגיע למטרה ביחד וזאת ההצלחה,

 

פירוט השלבים :

1 שולחן הדיון

2 חיפוש מידע ועיבודו במארגן שיתופי דיגטלי

3 יצירה ואומנות

4 יצירה דיגטלית

5 הצגה -פרזנציה

6 חשיבה רפלקטיבית על כל התהליך.

 

תגובות

מומלצים