האם תזונה נכונה תורמת לשינה שלנו?

ראשית כל, ניתן לומר כי החיים בחברה המערבית מאופיינים בחיי שגרה לחוצים ולעיתים שוכחים את הדברים הכי חשובים בחיינו. כלומר, שמירה על אורח חיים בריא הינה אחת מהם. ללא ספק יש לציין כי אורח חיים בריא הינו תנאי מאוד הכרחי עבור שיפור חיינו וכן להעלות את איכותים.

19.06.2022 מאת: פורטל הכרמל והצפון
האם תזונה נכונה תורמת לשינה שלנו?

FREEPIK

 

לכן, ישנם כמה מספר דרכים עבור שיפור אורח החיים שלכם כגון, תזונה נכונה עם פעילות גופנית, ארוחות בצורה קבועה וכן שינה מסודרת. למעשה, שילוב של פעולות אלו עלולים להאריך לנו את החיים ואף לייצר אורח חיים בצורה בריאה. יש לציין כי השינה הינה חשובה עבורנו במהלך תפקוד יום יומי וכן שמירה על הבריאות שלנו.

 

השפעת תזונה נכונה על השינה

 

ניתן לומר כי איכות השינה שלנו קשורה בקשר מאוד הדוק עם תזונה נכונה. לכן, על מנת לזכות בשינה טובה, איכותית ורגועה, רצוי לבדוק את התזונה שלכם אם הינה תקינה, ואם לא, חשוב לבדוק מדוע. בנקודות הבאות יהיה ניתן להבהיר את השפעתה של התזונה עבור איכות השינה שלנו.

 

1. יש לציין כי תזונה נכונה אכן מעלה את רמתו של הסרוטונין במוח ולמעשה מסייעת להירדמות. חשוב להסביר כי הסרוטונין הינו הורמון אשר יש לו קשר באופן הדוק להסדרת מצב הרוח והשינה. חשוב לציין כי רמות נמוכות של הורמון סרוטונין אכן יוצרות בעיות שינה.

 

2. יש להימנע מאכילת מזונות מעוררים כגון תרופות, סיגריות ואלכוהול לפני השינה. ניתן לתת דוגמה ברכיב הקפאין אשר הינו חומר מעורר. לכן, הימנעות ממנו הינה מומלצת במיוחד בשעות הערב. יש לציין כי קפאין נמצא בשוקו, שוקולד, תה, סוגי תרופות מסוימות וכמובן בקפה.   

 

3. פחמימות הינן נחשבות לאב מזון אידיאלי וכן מתחלקות לשני סוגים שונים. פחמימות פשוטות ופחמימות מורכבות. ראשית, יש לומר כי פחמימות פשוטות הינן כל מה שמקורו מקמח לבן כגון אורז לבן, לחם לבן ופסטה לבנה. למעשה הן מספקות אנרגיה עבור זמן קצר. חשוב להוסיף כי הן דלות בסיבים תזונתיים ואף עשויות לגרום לתופעות לוואי. 

 

4. ניתן לומר כי במהלך הלילה ישנן מערכות חשובות אשר עובדות בגוף כגון המערכת החיסונית. למעשה, אכילת ארוחה כבדה בשעות הקטנות של הלילה אכן עלולה לפגוע באיכות השינה וגם במערכות בגוף. היות כי מערכת העיכול הינה מערכת אשר תפעל על גביהן של מערכות אחרות במהלך הלילה. אולם, אכילה של חטיף קטן ודל בשומן לפני השינה יכול לסייע עבור שינה רגועה יותר.

 

שורה תחתונה, אין ספק כי תזונה נכונה אכן תורמת לשינה טובה יותר וכן יש לנקוט בתפריט נכון ומקצועי על מנת להעניק עבורכם שינה איכותית וטובה. יש להוסיף, כי תזונה נכונה תורמת המון עבור בריאותינו ואורח החיים שלנו, וכן שינה הינה פעולה מאוד עיקרית עבור בריאות גוף האדם באופן כללי.

 

תגובות

מומלצים