התקנת מערכות סולריות

התקנת מערכת סולארית דורשת חשיבה ותכנון מקיף ככל ההתקנות ביתיות, כאשר בוחרים להתקין מערכת סולרית בבית יש לעשות זאת בצורה שקולה ומתוכננת.

27.07.2022 מאת: פורטל הכרמל והצפון
התקנת מערכות סולריות

 

מה הן מערכות סולאריות?

 

מדובר במערכות חדשניות ומתקדמות אשר עושות שימוש באנרגיית השמש וממירות אותה לאנרגיה חשמלית זולה, אמינה ונקייה.

 

מערכת סולארית מסחרית

 

מערכת סולארית מסחרית היא מערכת שתספק אנרגיה חשמלית עבור כלל בית העסק. לרוב המערכת תותקן על גג מקום העבודה ותכלול פאנלים סולאריים גדולים אשר קולטים את קרני השמש וממירים אותם לאנרגיה חשמלית. לעיתים אם שטח הגג גדול, החברה יכולה לייצר הספק חשמל גדול יותר מהנחוץ לה ולמכור את האנרגיה החשמלית במשק. כך מערכת סולרית מסחרית יכולה להיות לא רק חסכון עבור החברה אלא גם מקור הכנסה נוסף וקל.

 

מערכת סולארית ביתית

 

מערכת סולארית ביתית מותקנת על גג של בית פרטי, מספקת חשמל זול ואנרגית השמש, תורמת לשמירה על חסכון באנרגיה. מערכת סולארית ביתית מאפשרת גם היא כמו זו המסחרית הזרמה של חשמל עודף ומכירתו במשק, בנוסף, המשמעות הירוקה של מערכת סולארית ביתית תורמת לחינוך לשמירה על כדור הארץ בקרב בני הבית והשכנים.

 

איך מתקינים מערכת סולארית?

 

התקנת מערכות סולאריות כיום הן עניין פשוט, אין צורך לקבל היתר בנייה מהרשות המקומית. הרישוי ניתן על ידי חברת חשמל בלבד.
 

על מנת להתקין מערכת סולארית בבית או בעסק יש לפנות לחברה ייעודית ומומחית בתחום ולהזמין את המערכת הסולארית.

 

מערכת סולארית עובדת גם בחורף?

 

מערכת סולארית מייצרת אנרגיה מקרני השמש אשר הטמפרטורה בחוץ אינה משפיעה עליהן. במדינה כמו ישראל, בה יש כ – 300 ימי שמש בשנה, גם בימי החורף תייצר המערכת הסולארית אנרגיה ירוקה.

 

אחרי שהתקנתי, כל כמה זמן אצטרך לבדוק את תקינות הפאנלים?

 

הפאנלים הסולאריים הקיימים היום בשוק הם מתקדמים ועמידים ביותר. כמעט אין גורם שיכול לפגוע בתפקודם ועל כן דורשים תחזוקה מינימלית. בדיקה אחת לשנה של הקונסטרוקציה ומומלץ לנקות אותם כפעמיים בשנה.

 

אנגריה סולארית תהיה יקרה יותר מצריכת החשמל שלי?

 

ברוב המקרים, אנגריה סולארית הינה חלופה שמוזילה את עלויות ייצור החשמל הביתי. עלות של מערכת סולארית ביתית ירדה בלפחות כ – 70% בשנים האחרונות. הליך ייצור החשמל היו זול יותר בהשוואה לשריפת הדלקים בחברת החשמל.

 

ההשקעה בהתקנה משתלמת?

 

חד משמעית כן. מלבד היתרונות האקולוגים, עלויות התקנת המערכת יכוסו כשלא תצטרכו לשלם חשבון חשמל. ברוב המקרים תוך 6-8 שנים אפילו תחילו להרוויח מהמערכת במכירת החשמל.

 

המאמר נכתב על ידי חברת אבילו שמציעה מגוון שירותים בתחום התקנת מערכות סולאריות:

https://abilo.co.il

 

 

תגובות

מומלצים